1e keer starten stokt, met 2e (erover heen) gaat het goed

marten-v schreef op 16.11.2025 om 16:20 uur

Ik heb vide deluce 2026 Premium, maar ook bij mij eerdere versie was dat al een probleem. Ik start het programma op en alles lijkt goed te gaan. Maar na een aantal minuten slaat het 'op slot'. Ik ben er per ongeluk achter gekomen dat, als ik het programma nog een keer open (terwijl de eerste keer open blijft staan), dat het programma bij de tweede niet stopt.

Het is dus wel op te lossen, maar ik moet telkens het programma twee keer opstarten. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Reacties

Bol schreef op 16.11.2025 om 16:28 uur

@marten-v

Hallo Marten,

Misschien is dit de oplossing. Verwijder eens het videodeluxe.ini bestand. Hierdoor wordt Video Deluxe op de standaardwaarden teruggezet en eventueel computerconfiguratiefoutjes hersteld. Bij het opstarten van VDL 2026 wordt het INI bestand automatisch weer aangemaakt.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-