( alweer ) geen geluid bij Magix video de Luxe

electrawillem schreef op 21.07.2012 om 11:09 uur

Wegens problemen met het plotseling van de een op andere dag ontbreken van geluid bij mijn video opnamens in "Foto & film op CD & DVD" en, geen ondersteunung van Magix omdat dit een oud programma zou zijn, vandaag dan maar Video de Luxe 17 online aangeschaft via de webshop. Alles geinstalleerd en ..... alweer geen audio. Mijn video opname zijn normaal voorzien van audio en kan ik ook met elke speler ( Windows / VLC enz enz gewoon afspelen en hoor dus dan WEL de audio. Behalve met de Magix software lukt het dus altijd. Wat is hier gaande? Veel geld voor niets over de balk gegooid? 

Reacties

bobbiaan schreef op 21.07.2012 om 11:26 uur

Beste.....,

Nee u heeft geen geld over de balk gesmeten maar.......wat is er gebeurt of heeft u gedaan. U werkte met Foto's op CD of DVD en dit is van de een op andere dag gestopt met geluid weergave. Kan het komen door een update van Widows of een ander geinstalleerd programma? Wat voor PC en besturing werkt u mee?

mvg

Bobbiaan

electrawillem schreef op 21.07.2012 om 13:14 uur

Bedankt voor je snelle respons op mijn vraag ! Klasse!

Ik gebruik een quadcore Windows XP computer met goede grafische kaart. Ik draai altijd standaard de door Windows geadviseerde updates, maar dit betreft eigenlijk altijd veiligheids updates. Verder niets bijzonders geinstalleerd. Het enige wat ik geprobeerd heb is om destijds een video te maken van files die mijn vriend met zijn Sony fotocamera heeft gemaakt. Deze waren full HD 1080I, terwijl ik zelf alleen opnamens in 720P film. Deze opnamens waren schokkerig, audio ontbrak, en mijn 'Foto en Video op CD en DVD kon er niets van bakken. Daarna begonnen de audio problemen. Tevens nog eens opnieuw de MPEG4 audio codex gekocht, aangezien ik las dat deze wel eens na een update verdwenen kon zijn. Geen resultaat helaas.

Vanmorgen verscheen in Video de Luxe een melding dat ik Dolby moest inschakelen c.q. updaten. Nadat ik dat had gedaan, heb ik nu wel geluid in Video De Luxe 17, maar mijn oude geliefde 'Foto en video of CD & DVD blijft verder stom. Ik kan nu gelukkig weer verder mijn video's gaan bewerken ( als ik begrijp hoe alles werkt ), en ben dus weer dolblij dat ik verder kan. Bij de download van het programma kwam ik ergens een link tegen voor download van de handleiding, maar die kan ik niet meer vinden. Zou handig zijn, want VDL is voor mij nieuw.

Bedankt voor de hulp !

Wim.

bobbiaan schreef op 21.07.2012 om 14:53 uur

Beste Wim,

Je ziet het je hebt waar voor je geld gekocht. Maar wat je zelf al aangeef, ga je verdiepen in het programma want dat is heel uitgebreid en heb je wel enige tijd voor nodig om het onder de knie te krijgen. Volgens mij is er als je het programma open onder hulp al veel les stof en de handleiding te vinden. Heb je het standaard, plus of premium pakket geinstalleerd?

Mvg

Bobbiaan

electrawillem schreef op 21.07.2012 om 17:52 uur

"Heb je het standaard, plus of premium pakket geinstalleerd?"

Helaas kan ik dat niet beantwoorden, aangezien ik die kreten nergens tegenkom, maar ik heb VDL 17 PLUS HD geinstalleerd zie ik in het programma staan. Hoe het ook zij, ik ga er eens mee spelen, veel lezen uiteraard, en kijken of ik er een video mee kan bewerken. 

Bedankt voor je hulp !

groetjes Wim.

lucky_me schreef op 22.07.2012 om 08:58 uur

Hallo

Nog even ter aanvulling van Bobbiaan. Onder de startknop van windows druk je op "alle programma's"/ Magix/magix video de luxe 17 plus/documentatie  daar vind je een uitgebreide pdf handleiding.

verder kan je in bvb google talloze voorbeeld video's (tutorials) vinden die een bepaalde functie van magix uitleggen. Bezie ook deze filmpjes die in vroegere versies gemaakt zijn. De grote lijnen zijn meestal hetzelfde gebleven.

maar eigenlijk vind ik het vreemd dat je tegenwoordig nog vdl17 online kan kopen. Waarom kocht je niet het nieuwere vdl MX?

succes

Luc