Audio IN/UIT faden - PIP met Border

Roland-vanOs schreef op 07.09.2025 om 13:23 uur

Beste;

Ben ik weer met enkele vraagjes ('t is wat als je van Vegas naar Video DeLuxe over moet stappen).

Betreft even onderstaande beeld:

Ik zou dit dus op onderstaande manier maken:

Echter enkele vraagjes hierover:
* Hoe krijg ik een witte (eventueel wat geblurde) rand om het gekleurde beeld, eventueel met een schaduw?
* Op het video-spoor kan je "duur overgang" instellen op precies 2sec. Hoe dit te doen met het geluidspoor?
* Als ik een effect aan een clip toevoeg (in dit geval 'Grootte/Positie/Rotatie'), hoe kan ik die later weer tevoorschijn halen instellingen aanpassen en/of eventueel weer verwijderen van die clip?

Wss voor de meeste van jullie wel 'beginners vragen'...

Reacties

Bol schreef op 07.09.2025 om 16:28 uur

@Roland-vanOs

Hallo Roland

....Hoe krijg ik een witte (eventueel wat geblurde) rand om het gekleurde beeld, eventueel met een schaduw?...

Misschien is dit wat u bedoeld. Zie filmpje

....Op het video-spoor kan je "duur overgang" instellen op precies 2sec. Hoe dit te doen met het geluidspoor?....

Hier heb hiervoor ook niet een juiste oplossing voor gevonden. Ik doet dit altijd met de muis. Zie filmpje

....Als ik een effect aan een clip toevoeg (in dit geval 'Grootte/Positie/Rotatie'), hoe kan ik die later weer tevoorschijn halen instellingen aanpassen en/of eventueel weer verwijderen van die clip?....

U kunt alle gemaakte effecten die op een clip zo in zijn geheel verwijderen.

Om de instellingen later weer tevoorschijn te halen, activeer de clip en ga dan gewoon weer naar b.v. Effecten / Weergave / Grootte/Positie/Rotatie

Hebt u nog vragen dan verneem ik dat wel van u.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderato)

Laatst gewijzigd door Bol op 07.09.2025, 16:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Roland-vanOs schreef op 07.09.2025 om 18:50 uur

Hier kan ik weer eens mee gaan "stoeien" ... 👍

Bol schreef op 07.09.2025 om 22:54 uur

@Roland-vanOs

Hallo Roland,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het bovenstaand antwoord u weer een stapje verder helpt om VDL2026 plus onder de knie te krijgen. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-