beeld wijzigen

dadilon schreef op 01.09.2025 om 22:35 uur

Geachte ,

ik werk met Video deluxe 2026 premium.

Sins enkele dagen heb ik een probleem bij het overschakelen van het standaard beeld( mediapool, storyboard, tijdlijn in een beeld) naar volledig scherm mediapool.

Dit geeft me een zwart scherm, meer bepaald,

Bij de montage van mijn film op de tijdlijn liet ik voordien het gedeelte film al eens lopen om te kijken of alles in orde was en klikte ik tweemaal op het scherm mediapool dan werd gans mijn scherm in beslag genomen door het beeld van de film, als ik dit nu doe krijg ik zwart scherm en na terug schakelen naar normaal driedelig scherm zie ik dat kuiser terug op het begin van de film staat. Wat is er plots mis?

Dank voor jullie antwoord

Reacties

Bol schreef op 02.09.2025 om 11:40 uur

@dadilon

Hallo Leon,

Hiervandaan kan ik niet echt zien of bepalen wat er bij fout gaat. Wat u zou kunnen doen is om VDL2026 terug te zetten op de standaardwaarde. Ga hiervoor naar: Bestand / Instellingen / programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden.

....Na terug schakelen naar normaal driedelig scherm zie ik dat kuiser terug op het begin van de film staat.....

Ik neem aan, dat u met kuiser bedoelt de afpeelmarker? Als dat zo is, druk op "Y" en op het tabblad Weergave  zet een vinkje bij: Spatiebalk stopt op actuele afspeelpositie

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

dadilon schreef op 02.09.2025 om 16:57 uur

Ja Rob ik bedoel afspeel marker.

Als ik het vinkje spatiebalk stopt.......,aanvink kan ik op achtergrond.....; niet meer aanvinken en krijg volgend bericht zie bijlage.

Bol schreef op 02.09.2025 om 18:34 uur

@dadilon

Hallo Leon,

Ik krijg het vermoeden, dat Magix VDL2026 uw videokaart niet ondersteund. Wat is uw PC configuratie:

• merk processor
  • merk videokaart
  • geheugen

Als ik deze gegevens hebt, dan kan ik u een gedegener antwoord geven.

Maar wat u ook zou kunnen doen is om:

• Druk op "Y"
  • Klik op tabblad Apparaatopties
  • Zet al de drie opties bij de hardwareversnelling op CPU
  • Vergeet niet op OK te klikken om de nieuwe instellingen te bevestigen

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

dadilon schreef op 03.09.2025 om 10:56 uur

Rob gegroet

Ik heb dit ook gedacht, maar waarom werk ik bijna een halfjaar zonder problemen en plots van de ene minuut op de andere gebeurd dit?

Hier mijn gegevens

Leon

Bol schreef op 03.09.2025 om 11:23 uur

@dadilon

Hallo Leon,

Eerst dit. Uw NVIDIA GeForce GT 640 wordt niet meer door Magix en NVIDIA ondersteund. Zie: Nvidia stopt 31 augustus officieel met driverondersteuning voor Kepler-gpu's

Na elke update of het terugzetten op de standaardwaarden worden de drie opties bij hardwareversnelling ook teruggezet op uw Videokaart NVIDIA GeForce GT 640. U moet telkens na een update of bij het terugzetten naar op de standaardwaarde deze weer handmatig op CPU zetten.

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

dadilon schreef op 03.09.2025 om 11:50 uur

Rob dank maar je zet me voor een raadsel. Hoe moet ik dat doen handmatig op CPU zetten?

Dank Leon

Bol schreef op 03.09.2025 om 12:14 uur

@dadilon

Hallo Leon,

Zie nog eens mijn antwoord: https://www.magix.info/nl/forum/beeld-wijzigen--1348934/#ca1989376

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.09.2025, 12:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 03.09.2025 om 12:51 uur

@dadilon

Hallo Leon,

Vraagje, is door de drie opties bij hardwareversnelling op CPU te zetten uw probleem definitief opgelost?

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

dadilon schreef op 03.09.2025 om 15:14 uur

Rob als ik lees

1 windows 10 geen updates meer

2 windows 11 zou wel eens snel naar win12 kunnen over schakelen.

3 gevaar als je echt geen computer freek bent om zomaar naar de instellingen te gaan en te wijzigen, oververhitting brand gevaar.

4 beter even de kat uit de boom kijken en verder doen met wat ik nu heb zolang het kan en later een nieuwe pc aanschaffen.

Toch nogmaals dank voor je hulp

Leon

Bol schreef op 03.09.2025 om 15:35 uur

@dadilon

Hallo Leon,

1. Windows 10 wordt vanaf 14 oktober 2025 niet meer ondersteund door Microsoft. Vanaf deze datum komen alleen nog betaalde updates uit. Volgens mij kan je voor 1 jaar een licenties hiervoor kopen. Dit staat op het internet: Microsoft biedt een betaald programma aan voor wie Windows 10 veilig wil blijven gebruiken: Prijs eerste jaar: €30 (voor consumenten)
  2. Microsoft werkt hard aan de opvolger van Windows 11 zal waarschijnlijk Windows 12 zijn. Ik heb ook ergens gelezen dat de verwachte releasedatum ergens in 2025 zou zijn. Afwachten dus.
  3. Door de hardversnelling op CPU zetten zal zeker geen oververhitting (brand gevaar opleveren), daar bij het warm lopen van de processor uw computer wordt uitgezet. Dit heb persoonlijk meegemaakt.
  4. Inderdaad, als uw portemonnee het toelaat, zal ik zeker omkijken naar een nieuwe PC.

Succes met het maken van uw films,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-