Blijf problemen houden met Multicam

Hek1950 schreef op 28.05.2025 om 19:49 uur

Hallo, Ik heb regelmatig contact gehad met Rob de moderator

Maar ik blijf problemen houden met Multicam.

Ik werk met Magix video Pro 14.

En ik doe precies wat er gevraagd wordt en toch zie ik in het dubbele scherm 2 dezelfde weergave.

Ik kan helemaal niet een film maken.

Wat doe ik fout?

2 bijlages zitten er bij.

1. Niet geactiveerd

2 Geactiveerd.

Volgens mij moet je niets activeren

Wie heeft er tips

Reacties

Bol schreef op 29.05.2025 om 11:13 uur

@Hek1950

Hallo Herma,

Zoals ik al meerdere malen heb aangeven, dat ik uw probleem niet kan reproduceren. Voor u heb ik voor de zoveelste keer Pro X 14 geïnstalleerd.

Doe het volgende:

• zet uw te gebruiken bestanden op de tijdlijnen vanaf spoor 1
  • activeer nu de Multicam-modes door rechtsboven op de werkbalk op te klikken
  • nu wordt alles verschoven naar spoor 3 en verder
  • het geluid wordt allemaal uitgezet. U kunt nu zelf een van de audiokanalen activeren of alles. De keuze is aan u
  • zet afspeelmarker geheel vooraan en klik op een van de beelden in het bronvenster.
  • Bij aanklikken van een filmfragment in het de bronscherm zichtbaar
  • verplaats de afspeelmaker verder en klik wederom op een van de beelden in het bronbestand.
  • nu wordt dat beeldmateriaal in previewscherm weergegeven.
  • stel op deze manier zo uw film samen
  • wanneer u film is samengesteld deactiveer de Multcam-modus
  • uw complete film staat nu op spoor 1.
  • u kunt deze nu naar wens finetunen

Wanneer ik alles op "Solo" zet, dan zie u alle beeldjes ook in het previewvenster. Zie afbeelding.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Aanvulling:

Laatst gewijzigd door Bol op 29.05.2025, 11:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hek1950 schreef op 29.05.2025 om 12:15 uur

Dag Rob,

Helaas lukt het mij nog steeds niet.

Ik heb nu hetzelfde gedaan als in jou voorbeeld alleen ik heb niet staan in de bron.

Bol schreef op 29.05.2025 om 12:19 uur

@Hek1950

Hallo Herman,

Wat is uw Pro X14 versienummer?

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hek1950 schreef op 29.05.2025 om 12:22 uur

Bol schreef op 29.05.2025 om 12:36 uur

@Hek1950

Hallo Herman,

Zet nooit privégegevens op het forum. Als moderator heb ik uw serienummer afgedekt, zodat hiervan geen misbruik kan worden gemaakt.

Wat er bij u verkeerd gaat kan hiervandaan niet zeggen. Mijn advies, verwijder Pro X14 en installeer het opnieuw. zie: Video Pro X opnieuw installeren

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.05.2025 om 12:46 uur

@Hek1950

Hallo Herman,

Wanneer na herinstallatie het nog niet goed gaat, dan kan ik u helaas niet verder helpen. Neem contact op met Magix Support. Zie Hulp & support - MAGIX

O ja, geef mij nog eens u PC configuratie.

• Wat is de processor
  • Wat is uw videokaart
  • Hoeveel RAM geheugen

Groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.05.2025 om 13:10 uur

@Hek1950

Hallo Herman,

Ik ze dat u uw filmfragmenten met grootte/positie/rotatie zijn bewerkt, waarom?

Probeer eens met originele filmfragmenten zonder bewerkingen.

Groet,

Rob (forum moderator)

PS. ik Pro X14 weer verwijderd van mijn PC en deze weer teruggezet naar de oorspronkelijk staat

Laatst gewijzigd door Bol op 29.05.2025, 13:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Hek1950 schreef op 29.05.2025 om 13:37 uur

Waarom dat bewerkt is geen idee.

Ik heb net Magix verwijderd en ben aan het her instaleren

Hek1950 schreef op 29.05.2025 om 13:40 uur

Op mijn Pc staat 1x Sjablonen en effecten. Die is van MVDL 24

Moet ik die nu weer instaleren?

Hek1950 schreef op 29.05.2025 om 13:58 uur

Heel vreemd<

Nog steeds niet in orde.

Ik ga de helpdesk maar eens schrijven

Bol schreef op 29.05.2025 om 14:00 uur

@Hek1950

Hallo Herman,

Gewoon Pro X14 opnieuw opstarten. De sjablonen en effecten van Pro X14 zijn niet verwijderd. Na installatie start Pro X14 op en zet de originele filmfragmenten op de tijdlijnen van een geheel nieuw project, zonder enige bewerking. Zie mijn filmpje en uitleg.

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 29.05.2025, 14:04, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.05.2025 om 14:01 uur

@Hek1950

U hebt mij nog niet uw PC configuratie gegeven.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.05.2025 om 14:30 uur

@Hek1950,

Zie nog eens deze link van u: https://www.magix.info/nl/forum/muli-cam-werkt-nog-steeds-niet--1342219/

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Hek1950 schreef op 29.05.2025 om 14:32 uur

Processor i7 Intel core

Ram 64GB

Geluidskaart: Realtek digital Output

NVIDIQA

Bol schreef op 29.05.2025 om 14:36 uur

@Hek1950

Aan de bovenstaande informatie heb ik niets. Ik vraagje om de type aanduiding van uw Intel processor en Videokaart.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.05.2025 om 14:42 uur

@Hek1950

Hallo Herman,

Zie ook deze link van u: https://www.magix.info/nl/forum/geen-juiste-weergave-multicam--1341487/

Ik geef het op en dat doe ik niet zo snel, maar helaas nu wel.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.05.2025, 15:30, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Hek1950 schreef op 29.05.2025 om 14:49 uur

Ik heb geen overzicht meer.

Ik stop er vandaag mee

Bedankt voor het meedenken.

Wat ik al zei ik heb het bij Magix neergelegd

Hek1950 schreef op 29.05.2025 om 16:35 uur

Het zat mij toch niet lekker.

Dus nog eens nagekeken en MAGIX opnieuw geïnstalleerd en warempel het doet het.

Hopelijk morgen ook nog. Maar dat zal wel

Hek1950 schreef op 29.05.2025 om 16:35 uur

En nog bedankt voor je geduld.

En ik zou niet weten welke gegevens je moet hebben. Waar staan die?

Bol schreef op 29.05.2025 om 17:59 uur

@Hek1950

Herman,

Het doet mij deugd om te vernemen dat het eindelijk is gelukt.

Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Ik zie nu wel, dat u ook de audio-objecten automatische op elkaar hebt afgestemd?

U computerconfiguratie gegevens kunt vinden via DirectX.

Zie: Welke versie van DirectX staat op uw pc en welke PC configuratie dat u hebt.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 29.05.2025, 18:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-