Cursor niet terug op de uitgangspositie!!

henk-sanders schreef op 27.05.2025 om 14:01 uur

Gebruik Magix Video de Luxe 2025 op Windows 11. Ik heb de automatische backup staan op 10 minuten. Als dit gebeurt komt de cursor niet terug op de uitgangspositie maar altijd in het midden van het scherm. Dit is vervelend als men bezig is een titel in te tikken omdat ingetikte tekens allerlei betekenissen kunnen hebben. Soms veroorzaakt het dat elke letter die je daarna in tikt niet alleen in het titelvenster verschijnt maar ook veroorzaakt dat de scene waar je mee bezig was, gecopieerd wordt naar de volgende rows. Uitermate vervelend als je met meerdere rows bezig bent en de scenes inmiddels 25 x gecopieerd is. De Pc en Magix herstarten verhelpt het probleem niet. De enige oplossing is Magix opnieuw installeren, uitermate storend en tijdvretend. Magix heeft de moed op gegeven.

Reacties

Bol schreef op 27.05.2025 om 18:33 uur

@henk-sanders

Hallo Henk,

Uw probleem heb ik geprobeerd te reproduceren. Bij mij blijft de afspeelmarker gewoon op de plaats staan waar ik mee bezig ben / was.

Wat u zou kunnen doen, is om VDL2025 terug te zetten op de standaardwaarden. Dit doet u zo. Ga naar: Bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten... Let op!! Als u dit uitvoert, worden ook uw eigen instellingen gereset.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

henk-sanders schreef op 27.05.2025 om 19:15 uur

Ja, maar de cursor waar de volgende letter komt blijft staan.

Bol schreef op 27.05.2025 om 19:20 uur

@henk-sanders

Hallo Henk,

Hebt u VDL2025 al teruggezet op de standaardwaarden? Als dat het geval is, upload dan eens een filmpje of een afbeelding naar het forum, zodat we kunnen zien wat u bedoelt.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 27.05.2025, 19:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 27.05.2025 om 19:43 uur

@henk-sanders

Hallo Henk,

Wat bedoelt u met: "Magix heeft de moed op gegeven."???

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

henk-sanders schreef op 28.05.2025 om 11:36 uur

Zeggen dat ze op dit moment geen oplossing meer weten.Ben al maanden met ze bezig.

Bol schreef op 28.05.2025 om 13:27 uur

@henk-sanders

Hallo Henk,

Als Magix Support al tegen u gezegd hebt dat ze op dit moment geen oplossing meer weten, wat wilt u dan van ons als forumleden? Zelf probeer ik voor een forumlid naar de juiste oplossing te zoeken!! Maar zolang u mij de gevraagde gegevens niet upload naar het forum, dan kan ik helaas ook niets voor u betekenen. Uw probleem heb ik nog niet heb kunnen reproduceren. Persoonlijk krijg ik het vermoeden, dat Magix Support uw probleem ook niet heeft kunnen reproduceren.

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

henk-sanders schreef op 28.05.2025 om 13:49 uur

Ik heb een video die het probleem laat zien na ca. 1 minuut en 10 seconden. Zie alleen geen manier waarop ik dit naar het forum kan uploaden. Graag hulp.

Ik hoop dat iemand het probleem herkent want ik wordt er gek van. Heb de afgelopen maanden Magix minstens 10x op nieuw geinstalleerd.

Gevolgde werkwijze: 1.) App verwijderen via de windows-instellingen.2.) met Everywhere de hele disc doorzoeken of er nog bestanden zijn die Magix of Video de luxe in hun naam hebben. Vond de eerste maal nog overblijfselen van 2012! 3). ook al deze bestanden vewijderen. 4. ) Video de Luze 2025 opnieuw downloaden van de Magix site. 5.) Opnieuw installeren. 6). Constateren dat alle moeite alweer vergeefs was.

henk-sanders schreef op 28.05.2025 om 13:52 uur

Ik heb de standaard instellingen van Magix behalve

- sporen op 4, density op 720 x 576 , backuptijd op 5 minuten, alle verwerkingen via cpu, dit wegens het gemis van een bepaalde codex.

-

Bol schreef op 28.05.2025 om 15:18 uur

@henk-sanders

Hallo Henk,

....Ik heb een video die het probleem laat zien na ca. 1 minuut en 10 seconden....

Dat zou mooi zijn, dan ik kan waarschijnlijk zien wat u bedoeld en mijn antwoord hier op afstemmen. Een afbeelding of videofilmpje kunt u uploaden door op het blauwe rondje met het pijltje te klikken. Zie afbeelding.

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.05.2025 om 15:26 uur

@henk-sanders

Hallo Henk,

Wat is uw PC configuratie?

• Met welke Windowsversie werkt u
  • Wat is uw processor
  • Hoeveel RAM geheugen
  • Wat is het merk en type van uw videokaart

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

henk-sanders schreef op 28.05.2025 om 16:11 uur

Windows 11 up-to-date, AMD Ryzen3600 3,6 Ghz , 16 Gb De videokaart gebruik ik niet, alles via de CPU.

henk-sanders schreef op 28.05.2025 om 16:13 uur

Overigens Magix heeft een tijdje gelden een heel onderzoek op mijn PC ingesteld met als resultaat een aantal files die ik moest opsturen. Als het U helpt kan ik ze ook naar U opsturen.

henk-sanders schreef op 28.05.2025 om 16:20 uur

Helaas zie ik geen upload en /of blauwe knop. Ik zit op:

https://www.magix.info/nl/forum/cursor-niet-terug-op-de-uitgangspositie--1346917/#ca1978572

Bol schreef op 28.05.2025 om 16:28 uur

@henk-sanders

Hallo Henk,

In uw PC zit weldegelijk een Videokaart. Zonder videkaart hebt u helemaal geen beeld. Uw AMD Ryzen 5 3600 3,6 Ghz uit 2019 heeft zelf geen geïntegreerde grafische videokaart. Mijn vraag is wat is uw Videokaart? U kunt deze vinden bij Apparaatbeheer.

Ik ben zeer benieuwd naar uw filmpje!!! Nog een vraag waarom zet u de hardversnelling bij VDL2025 alle drie op de CPU? U schrijft: "dit wegens het gemis van een bepaalde codex" . Maar welke is dat dan?

Groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling. Zie afbeelding. Klik op de afbeelding om deze te vergroten.

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2025, 16:35, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.05.2025 om 16:50 uur

@henk-sanders

Hallo Henk,

Misschien is dit voor u de oplossing. Zet een het Automatisch opslaan uit. Dit doet u zo:

• start VDL2025 op
  • druk op "Y"
  • klik op het tabblad Systeem
  • haal het vinkje weg bij Automatisch opslaan.
  • er worden nu geen back ups meer gemaakt
  • als toch een back-up wilt hebben, ga dan naar:
  • Geef dan steeds een andere naam. BV vakantie 01, vakantie 02, etc..

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

henk-sanders schreef op 28.05.2025 om 16:58 uur

Heb ik ook overwogen maar ja, gezien de huidige ervaringen waarbij soms een heel project verdwijnt durf ik het risico niet te nemen. Het rare is dat als ik Ctr-S gebruik er geen problemen optreden.

Ik gebruik de CPU setting omdat Magix anders geen MP4 wil inlezen. Oplossing van Magix.

De test-files van Magix kan ik hekaas niet meer vinden. Waarschijnlijk gesneuveld in mijn opruimwoede voor alles waarin de naam Magix voorkomt voor een nieuwe installatie.

henk-sanders schreef op 28.05.2025 om 17:05 uur

Videokaart NVIDIA GeForce Gt 710 , 2 Gb. Op mijn moederboard zit een grafische chip van MSI, deze heb ik enige jaren geleden uitgezet en de NVIDIA kaart er in gezet (duur genoeg voor een pensionado)

Bol schreef op 28.05.2025 om 18:12 uur

@henk-sanders

Hallo Henk,

• Als u de sneltoetsen Ctrl-S gebruikt, dan wordt altijd uw eerder opgeslagen Magix Video Projectbestand overschreven, dus er wordt geen back-up gemaakt!!! Mijn advies om dit niet meer te gebruiken, maar zoals ik reeds heb aangeven uw MVP projectbestand steeds onder een andere naam weg te schrijven. Als er dan iets fout is gegaan, kunt altijd weer terugvallen op een eerder weggeschreven MVP projectbestand. Lees nog eens mijn antwoord, dat ik schreef op 28.05.2025 om 16:50 uur
  • W.b.t. de test-files, dit is voor mij niet zo belangrijk meer. Want ik weet nu wel waar uw eigenlijke probleem zit.
  • "Op mijn moederboard zit een grafische chip van MSI",  Voor zover mijn kennis reikt bezit een MSI moederbord geen grafische kaart chip. MSI moederborden zijn zo ontworpen om een aparte grafische kaart te installeren is een PCI-e slot!!
  • ....de NVIDIA kaart er in gezet (duur genoeg voor een pensionado)..... Toch zou ik u adviseren om in overweging te nemen om er een ander (tweede hands??) videokaart er in te laten plaatsen. Doe eens navraag bij een Computerwinkel bij u in de buurt.

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

henk-sanders schreef op 29.05.2025 om 14:18 uur

Heeft U het filmpje ontvangen? Scherm deed raar, kreeg geen bevestiging.

Bol schreef op 29.05.2025 om 14:24 uur

@henk-sanders

Hallo Henk,

Geen filmpje ontvangen!!

Groet

Rob

PC -1-

PC -2-

henk-sanders schreef op 29.05.2025 om 16:13 uur

Het filmpje is 56 Mb voor 3 minuten. Kan de grootte het probleem zijn? Henk.

Bol schreef op 29.05.2025 om 18:09 uur

@henk-sanders

Hallo Henk,

Ik heb geen idee hoe groot een filmbestand kan / mag zijn. Mijn filmpjes die ik upload zijn ca. 2min. Maar u moet wachten totdat de groene lijn helemaal weg is en dan pas op Reactie geven klikken. Het kan wel enige tijd duren voordat een filmpje geüpload is naar de Magix Server.

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 29.05.2025, 19:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-