De Lux 2026 werkt er traag

Robin-vanPraat schreef op 21.08.2025 om 19:30 uur

Ik heb vandaag delux 2026 premium geupdate, echter werkt deze erg traag.

Zelfs als ik maar twee of drie film fragmenten heb ingeladen werkt het programma erg traag. Als ik de preview af speel werken de knoppen niet meer en moet ik wachten tot de film is afgespeeld. Het duurt daarna nog enkele minuten voordat ik weer een knop kan activeren.

Mijn CPU en videokaart worden bijna niet belast tijdens het gebruik van Magix.

PC config is : 11th Gen Intel(R) Core(TM) i7-11700 @ 2.50GHz

Video kaart : NVIDIA GeForce RTX 3060

Ik heb de resolutie van de preview al kleiner gemaakt maar helaas helpt dit niet

Weet iemand wat hier het probleem is ???

Reacties

Bol schreef op 21.08.2025 om 19:40 uur

@Robin-vanPraat

Hallo Robin,

Hebt u VDL2026 al eens op de standaardwaarden teruggezet gezet? Zo niet, ga naar: Bestand \ Instellingen \Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Robin-vanPraat schreef op 21.08.2025 om 19:48 uur

Dank voor de snelle reactie. uw input heeft het probleem opgelost !!

Bol schreef op 21.08.2025 om 19:52 uur

@Robin-vanPraat

Hallo Rob,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost.

Bedankt👍 voor uw feedback. Succes met het samenstellen van uw films.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-