extra inhoud

Rob-Heijboer schreef op 18.10.2025 om 10:02 uur

Vanwege foutmeldingen mbt codecs e.d. met deels weglaten van muziekspoor bij verschillende takes heb ik programma opnieuw geïnstalleerd na grondige verwijdering van alles waar "MAGIX" in voorkomt. Echter de extra inhoud, zie foto, ben ik kwijt. Het pop- up menu laat zien dat e.e.a. is geïnstalleerd. De datum is gelijk aan de dag van opstarten van het programma. Tot nu toe de volgende acties ondernomen. Versie 2025 verwijderd en 2023 geïnstalleerd, geen extra inhoud! 2025 opnieuw geïnstalleerd met het zelfde resultaat, geen extra inhoud. Wie heeft een goede tip?

Reacties

Bol schreef op 18.10.2025 om 15:55 uur

@Rob-Heijboer

Hallo Rob,

.....Vanwege foutmeldingen m.b.t. codecs e.d. met deels weglaten van muziekspoor bij verschillende takes heb ik programma opnieuw geïnstalleerd....

Als u alleen Video Deluxe verwijderd, dan wordt de extra inhoud niet mee verwijderd, deze moet u afzonderlijk verwijderen. U bent de extra inhoud (Sjablonen en effecten) niet kwijt. U hoeft / kan u deze dan ook niet installeren, omdat deze nog steeds op uw computer staan.

U geeft aan dat u een foutmeldingen m.b.t. van een of andere codec. Kunt u van uw foutmelding een goede omschrijven geven c.q. een afbeelding uploaden naar het forum. Kunt u aangeven wat u computerconfiguratie is?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 18.10.2025, 15:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Rob-Heijboer schreef op 18.10.2025 om 16:27 uur

Beste Rob,

Alweer enige tijd terug dat we contact hadden. Ik heb een screenshot van een deel van de geïnstalleerde apps gemaakt. Zoals je ziet maar twee apps van Magix. Wat het probleem betreft heb ik daar helaas geen printscreen van. Een van de meldingen was dat er iets met codecs was. Ik heb 2 type bestanden in mijn project, van mijn video camera (Sony 4K) en samsung A55. Ik heb dit eerder gedaan en geen problemen ondervonden. Het betreffende project bevat wel bijna 2 uur opnames, dus fors. Voor de herinstallatie heb ik gezocht op bestanden / mappen waar Magix in voorkwam, ook de verborgen bestanden, en alles verwijderd. Daarna VdL opnieuw geïnstalleerd.

Dell Inspiron, Intel core i7 12th gen, 16 RAM en iRISx grafische kaart

Met vriendelijke groet, Rob Heijboer

Bol schreef op 18.10.2025 om 18:34 uur

@Rob-Heijboer

Hallo Rob,

Dat vind ik zeer vreemd. Als u de afbeelding goed bekijkt, dan staat daar dat de extra inhoud op 13-10-2025 is geïnstalleerd.

Kijk eens op deze manier of u wat ziet staan?

Ik kan u pas een goed antwoord geven, als ik weet over welke codec we het hebben. Ik krijg het vermoeden, dat het hier gaat om een Video Codec?

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 18.10.2025, 19:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Rob-Heijboer schreef op 18.10.2025 om 19:23 uur

Hallo Rob,

Elke keer als ik VdL open wordt de datum in het pop-up menu aangepast. Bijgaand een printscreen van het configuratiescherm, zoals je ziet alleen maar een vermelding van VdL.

Ik heb geen printscreen van de meldingen maar één ging over het mogelijk ontbreken van de codec. Wat wel opviel dat het merendeel van de foutmeldingen telefoon opnamen betrof, slechts 2 mbt takes van de videocamera en wel 10 van de telefoon. Ik miste een deel van het geluidspoor, het videospoor was nog intact.

mvrgr. Rob

Bol schreef op 19.10.2025 om 15:15 uur

@Rob-Heijboer

Hallo Rob,

Het klopt, dat bij het opstarten de extra inhoud datum mee veranderd. Dit betekent, dat alles nog in orde is met de sjablonen- en effecten bestanden. Maar ik blijf het wel vreemd vinden, dat jij deze bestanden bij Apps en / of Programma verwijderen of wijzigen niet terug kan vinden. Hoe dit op te lossen, daar heb ik het antwoord niet op. Maar dat van een codec misschien wel. De telefoon opnames zijn waarschijnlijk gemaakt met een codec, die door Magix niet wordt ondersteund. Upload eens de MediaInfo gegevens van uw MP4 bestand naar het forum. Gebruik hiervoor: MediaInfoOnline - MediaInfo in your browser

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Rob-Heijboer schreef op 20.10.2025 om 09:55 uur

Goedemorgen Rob,

Bedankt voor je re. Ik zal één van de MP4 bestanden uploaden. Het vreemde blijft dat ik nooit eerder deze foutmeldingen heb gehad en wel eerder MP4 bestanden van mijn telefoon (Samsung A55) heb gebruikt maar nooit in de hoeveelheid als bij het onderhavige project.

Wat betreft het andere probleem ligt mijn vraag ook al ruim een week bij support, na een antwoord van een AI BOT, dat niet de oplossing gaf van het probleem, heb ik nog geen re van die kant gekregen. Tijdens de herinstallatie van VdL krijg ik de melding dat er een update is van het programma. Deze heb ik meteen geïnstalleerd en daarna pas gekeken naar de extra inhoud. Misschien een bug in de update?

Met vriendelijke groet, Rob

Rob-Heijboer schreef op 20.10.2025 om 10:14 uur

Hallo Rob, hier het rapport dat ik te zien krijg.

General
Complete name                            : 20250829_231831.mp4
Format                                   : MPEG-4
Format profile                           : Base Media / Version 2
Codec ID                                 : mp42 (isom/mp42)
File size                                : 175 MiB
Duration                                 : 1 min 25 s
Overall bit rate                         : 17.2 Mb/s
Frame rate                               : 29.862 FPS
Encoded date                             : 2025-08-29 20:19:59 UTC
Tagged date                              : 2025-08-29 20:19:59 UTC
Writing operating system                 : Google Android 15
Writing hardware                         : Samsung Galaxy A55 5G (SM-A556B)
com.samsung.android.utc_offset           : +0300

Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4
Format settings                          : CABAC / 1 Ref Frames
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, Reference frames        : 1 frame
Format settings, GOP                     : M=1, N=30
Codec ID                                 : avc1
Codec ID/Info                            : Advanced Video Coding
Bit rate                                 : 16.9 Mb/s
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Variable
Frame rate                               : 29.862 FPS
Minimum frame rate                       : 27.531 FPS
Maximum frame rate                       : 29.920 FPS
Real frame rate                          : 30.000 FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.273
Stream size                              : 172 MiB (98%)
Title                                    : VideoHandle
Language                                 : English
Color range                              : Limited
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709
mdhd_Duration                            : 85292
Codec configuration box                  : avcC

Audio
ID                                       : 2
Format                                   : AAC LC
Format/Info                              : Advanced Audio Codec Low Complexity
Codec ID                                 : 2 / 40 / mp4a-40-2
Bit rate mode                            : Constant
Bit rate                                 : 256 kb/s
Channel(s)                               : 2 channels
Channel layout                           : L R
Sampling rate                            : 48.0 kHz
Frame rate                               : 46.875 FPS (1024 SPF)
Compression mode                         : Lossy
Stream size                              : 2.60 MiB (1%)
Title                                    : SoundHandle
Language                                 : English

Bol schreef op 20.10.2025 om 13:31 uur

@Rob-Heijboer

Hallo Rob,

Allereerst een even korte reactie op de AI-Chatbox mail. Magix Support maakt tegenwoordig eerst gebruik om antwoorden te geven via de AI-Chatbox. De rede hiervan is, omdat voor zo'n 85% op deze manier opgelost kan worden. Mocht het antwoord aan een forumlid niet afdoende is, dan moet / kan je de mail replayen. Hebt u dat ook gedaan?

Nu het antwoord op uw probleem. Ik zie niets vreemds in het bovenstaande rapport staan. Het zou gewoon op de tijdlijn van VDL2023 | 2025 moeten afspelen.

Ik krijg nu het sterke vermoeden, dat u de Extra inhoud (sjablonen / effecten bestanden) handmatig hebt verwijderd. Nu kan zijn, dat er in het Windowsregister een verwijzing is blijven bestaan, die zeggen dat de Extra Inhoud reeds is geïnstalleerd.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Rob-Heijboer schreef op 20.10.2025 om 14:26 uur

Hallo Rob, ik heb voor de eerste herinstallatie e.e.a. handmatig verwijderd, dus dat klopt. Maar nu de vraag kan ik de verwijzing in het windowsregister verwijderen en hoe kom ik daar. Voor de herinstallatie heb ik CCleaner gedraaid, ik heb de pro versie dus ga ervan uit dat e.e.a. goed is verwijderd.

mvrgr. Rob

Rob-Heijboer schreef op 20.10.2025 om 14:42 uur

Hallo Rob, ik heb dit gevonden in het windows register. Kan / moet ik dit verwijderen, het betreft naar mijn mening inderdaad een verwijzing naar de extra inhoud.

Bol schreef op 20.10.2025 om 16:31 uur

@Rob-Heijboer\

Hallo Rob,

Het gebruik van CCleaner is niet echt aan te raden. Zelf gebruik ik deze slechts in uiterste nood. Maar goed mijn gedachte gang was dus wel juist.

Wat je nu zou kunnen proberen is het volgende:

• start Register-editor
  • maak een eerst een kopie van het gehele register, voor het geval dat er iets misgaat.
  • ga naar: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE>SOFTWARE>MAGIX
  • verwijder de volgende register vermeldingen
  • sluit de Register-editor af
  • start Video Deluxe op
  • ga naar: Hulp/Extra inhoud installeren...
  • kijk of je het allemaal weer kan downloaden en installeren.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 20.10.2025, 18:13, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Rob-Heijboer schreef op 20.10.2025 om 19:34 uur

YES, dit was de oplossing m.b.t. de extra inhoud!!!! Rob hartelijk dank voor het oplossingsgericht meedenken. MAGIX mag wel heel zuinig op je zijn, goud waard!!!

Met vriendelijke groet, Rob Heijboer

Bol schreef op 20.10.2025 om 19:59 uur

@Rob-Heijboer

Hallo Rob,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost door juiste de registervermeldingen te verwijderen. Bedankt👍 voor feedback.

Succes met het samenstellen van uw films.

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Rob-Heijboer schreef op 21.10.2025 om 10:09 uur

Hallo Rob nogmaals bedankt. De film waar ik me bezig ben is het "verslag" van een aantal muzikale evenementen die we in Noord-Griekenland hebben meegemaakt, voor ons een hoge emotionele waarde. Je kunt je voorstellen dat ik niet vrolijk werd van het fenomeen maar zoals het er naar uitziet is het leed weer geleden 😊.

met vriendelijke groet, Rob Heijboer