geen geluid meer achter de knip in een geluidsfragment.

lessekvh schreef op 16.11.2025 om 14:26 uur

Hallo,

Alvast bedankt voor meedenken vooraf. Ik leer en lees hier geregeld waar ik wat aan heb.

ik heb afgelopen vrijdag geupgraded naar vdl premium 2026. Toeval? Heb ik nu ergens een setting verkeerd staan, ik kan het niet vinden. ik ben redelijk thuis in het prg.

Waar loop ik nu ineens tegen aan?

Op spoor 2 ingesproken tekst, een .wav bestand. speelt gewoon af en ik hoor het geluid.

Ik wil dit object knippen en doe dat ook, om meer ruimte tussen ingesproken tekst te krijgen. voor synchronisatie noodzakelijk.

Al vaker gedaan in vorige films.

Echter hoor ik nu niets wat NA de knip zit?? Zelfde spoor, voor de knip geluid, na de knip geen geluid??

Oke, dan kopieer ik dat object wel en maak het kloppend. Maar ook dan geen geluid meer te horen in die kopie??

Iemand die een oorzaak weet en vooral de oplossing?

Nog een aanvulling, als ik dit uitvoer bij een oorspronkelijk geluidsfragment van de film werkt alles normaal.

Het bewuste fragment heb ik met meerdere effecten bewerkt, wellicht zorgt dat voor een blokkade? zou ik vreemd vinden en zeker niet fijn, want dan moet je heel goed vooraf weten wat je wilt met bewerken.

Reacties

Bol schreef op 16.11.2025 om 16:41 uur

@lessekvh

Hallo Hans,

...Op spoor 2 ingesproken tekst, een .wav bestand. speelt gewoon af en ik hoor het geluid...

Hebt u die zelf met een microfoon ingesproken of hebt u deze gegenereerd met AI spraak naar Tekst van Magix? Heb u VDL2026 al eens teruggezet op de standaardwaarden? Zo niet, ga naar: zie afbeelding

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

lessekvh schreef op 16.11.2025 om 17:15 uur

Beste Rob, het is beide maar net iets anders.Ik ben bekend met het voorstel dat u geeft.

Ingesproken met microfoon en bewerkt met AI, maar ik weet niet meer precies wat en welke volgorde. dat is nl. van weken geleden. Ik heb nu net alles weer zoals ik het wil, want de upgrade heeft veel instellingen niet overgenomen vanuit 2025. Ik moest ook al mijn extra effecten en andere store zaken weer downloaden enz. Persoonlijk vind ik dat erg irritant en ook allerlei instellingen mbt standaard grote foto bij import, hoeveel stappen wil je terug, en nog wat zaken. MAGIX support, als jullie dit lezen, dat mag gerust beter. Want dat heb ik elke upgrade, weet bijna uit mijn hoofd wat ik moet aanpassen. Daarbij wordt bv. lang niet alles opgeruimd van de vorige versie, dus zit je ook met veel oud spul op je HD. Ik heb HD ruimte genoeg, maar ik weet niet of het upgraden nu de oorzaak is.