Inkomend beeld en geluid worden niet opgeslagen

Laurens-Weersink schreef op 01.11.2025 om 17:00 uur

De magix software heb ik nu op een snelle laptop (2025 gekocht voor video bewerking) met windows 11 gezet. De bijgeleverde Magix converter geeft geen beeld. De magix videowandler 3 geeft wel beeld en geluid vanaf de analoge vhs videorecorder. Mooi dat ik nu de film kan zien en horen echter druk je op video opnemen op computer dat wordt er niets opgenomen. Wie weet hoe ik dit kan verhelpen.

Reacties

Bol schreef op 04.11.2025 om 10:49 uur

@Laurens-Weersink

Hallo Laurens,

.....De bijgeleverde Magix converter geeft geen beeld....

Zie eens deze link: Video converter wordt niet herkend.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Laurens-Weersink schreef op 07.11.2025 om 11:56 uur

Beste Rob,

De video converter brandt groen en wordt herkend. Het geluid en beeld van de video wordt in het scherm getoond van Magix. Als ik op de knop druk "video opslaan" dan doet het programma niets en slaat de video niet op. Heb je een oplossing voor dit probleem?

Inmiddels het programma geüpdatet naar nieuwste versie, nog steeds wordt video niet opgeslagen.

Bise schreef op 07.11.2025 om 12:45 uur

Beste, bij mij moet ik eerst op de rode stip drukken dan gaat opnemen beginnen . Als je klaar bent dan pas op opslaan klikken.

Cees

Bol schreef op 08.11.2025 om 15:32 uur

@Laurens-Weersink

Hallo Laurens,

Is het u nog gelukt om met het correcte antwoord van @Bise (Cees) uw beelden over te zetten naar uw PC? Zo niet hier wat afbeeldingen.

Het opnemen begint wanneer op de rode stip klikt. (Video naar de computer overdragen)

U ziet boven in de overdracht loop.... u ziet in het midden de opname duur

Wanneer op Video-overdracht beëindigen klik stop de overdracht. Als u daarna op Videobewerking starten klikt, dan pas wordt de overdracht op de tijdlijn van Magix Video Saver gezet. U kunt dan uw film verder bewerken en exporteren of branden op een dvd.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Laurens-Weersink schreef op 17.11.2025 om 17:26 uur

Beste allemaal,

Met een andere de geluidsinstelling is het gelukt om de video met geluid op te nemen. Dank jullie voor de reacties.

Bol schreef op 18.11.2025 om 11:31 uur

@Laurens-Weersink

Hallo Laurens,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw problemen zijn opgelost. Bedankt👍 voor uw feedback.

Maar....als moderator ben ik toch zeer benieuwd hoe e.a. hebt opgelost. Want u vraag was tweeledig, nl: "Inkomend beeld en geluid worden niet opgeslagen".

Met uw antwoord c.q. oplossing kunt u misschien ook ander forumleden verder helpen met een gelijksoortig probleem. Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-