MP4 bestand sluit steeds VDL2025 af

Gerard-Hosten schreef op 26.05.2025 om 15:01 uur

Hallo

Ik las in een Tutorial van 2019 dat het importeren van MP4 bestanden naar Video de Luxe een probleem was ,zelf indien de bestanden afgespeeld konden worden buiten Magix .

Is dat nog steeds zo met Video De Luxe 2025 Premium ?,want deze sluit automatisch af wanneer ik het probeer.

Beste groeten

Gerard

Reacties

Bol schreef op 26.05.2025 om 15:27 uur

@Gerard-Hosten

Hallo Gerard,

In welke tutorial hebt u gelezen het importeren van MP4 bestanden een probleem was? Video Deluxe 2025 leest de MP4 bestanden (AAC - H.264) zonder problemen in. Maar MP4 bestanden (HEVC - H.265) daar moet je de HEVC codec ad. €4,95 aanschaffen. Maar als de kleurdiepte is 10 bits en Chroma subsampling bv. 4:2:2 dan is dit een geheel ander probleem.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Gerard-Hosten schreef op 28.05.2025 om 19:10 uur

Hallo Rob

Dit is inderdaad HEVC -H.265 ,maar ik dacht gelezen te hebben dat Video De Luxe 2025 Premium dit ondersteunde?

Beste groeten

Gerard

Bol schreef op 28.05.2025 om 19:25 uur

@Gerard-Hosten

Hallo Gerard,

H.265 wordt door VDL2025 ondersteund, mits je de HEVC codec aanschaft ad € 4,99.

Zie: https://www.magix.info/nl/tutorials/het-opnieuw-activeren-van-uw-hevc-codec--1344554/

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Gerard-Hosten schreef op 28.05.2025 om 20:13 uur

Hallo Rob

Dan zal ik het maar doen ,weer betalen en betalen......🙄😒

Ik heb eens gekeken bij Service center maar zie die codec niet staan? ,kan je me de link bezorgen

of laten zien waar staat ?

Beste groeten

Gerard

Bol schreef op 28.05.2025 om 20:38 uur

@Gerard-Hosten

Hallo Gerard,

Doe het volgende:

• Zet een mp4 bestand op de tijdlijn
  • Exporteer het nu als een HEVC bestand
  • Als goed is krijg je een scherm om de HEVC codec aan te schaffen.
  • Klik op naar shop en.......

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2025, 20:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.05.2025 om 23:58 uur

@Gerard-Hosten

Hallo Gerard,

Is het nog gelukt om de HEVC codec aan te schaffen?

U schrijft: "Dan zal ik het maar doen, weer betalen en betalen......🙄😒.."

Voor zover ik het hiervan kan beoordelen moet Magix de HEVC codec licentie ook inkopen. Het staat u vrij om uw opmerking rechtstreeks neer te leggen bij Magix Support Duitsland. Persoonlijk denk ik dat ik het antwoord van Magix wel weet. Magix zal u waarschijnlijk mailen, dat zij de aanschafprijs van de programma duurder moeten maken wanneer zij de HEVC codec voor iedereen beschikbaar stelt. Maar goed het is aan u om deze gedachte te hebben. Als forumlid / moderator heb ik gelukkig daar geen invloed op.

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 29.05.2025, 08:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-