Reacties

Bol schreef op 02.12.2025 om 10:59 uur

@a-vandennieuwenhuijzen

Beste ,

Volgens mij hebt u een probleem met NewBlue Titler 6.0. Daarom mijn advies, neem direct contact op met NewBlue Support, zij kunnen u zeker verder helpen. Ga dan naar: NewBlue Contact | Have a question? Contact Us (newbluefx.com) en vul het formulier in en klik op SUBMIT.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator) 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

a-vandennieuwenhuijzen schreef op 05.12.2025 om 13:53 uur

Request #77470

NewBlue titler Pro 6 for Magix

Daniel

December 2, 2025 at 7:48 PM

Hello Anton,
My name is Daniel with NewBlue Support.
You are saying that Magix is currently distributing Video Pro X17 with Titler Pro 6 for Magix?
The last release for Titler Pro 6 for Magix was in May of 2019.
Titler Pro 6 is no longer a supported product and we can not guarantee it will work in newer instances of the Magix NLE's.
You can try clearing the cache in Magix and see if that helps.
It may be worth downloading a version of Titler Pro 7 and testing with that, albeit with Watermarks.
If that works for you then it may be time to upgrade.
Regards
Daniel

daniele@newblueinc.com
NewBlue

(Our support hours are Monday - Friday, 9am to 6pm Pacific Time.)

anton van den Nieuwenhuijzen

December 2, 2025 at 12:04 PM

I use Magix Video Pro X17. It came with NewBlueTitle Pro6 for Magix. However, it keeps crashing or stopping after one or two minutes. How can I fix this? I was referred by the Magix Community Help Center.

Bol schreef op 06.12.2025 om 13:08 uur

@a-vandennieuwenhuijzen

Hallo Anton,

....I use Magix Video Pro X17. It came with NewBlueTitle Pro6 for Magix...

Volgens mij klopt dit niet, want dit zou dan NewBlueTitle Pro7 for Magix moeten zijn. Zelf heb ik deze niet wel NewBlue Title Pro6 gekregen bij eerdere Magix programma's. Dus wat het klopt dat NewBlue Titler Pro6 niet meer ondersteund. Bij mij loop NewBlue Titler Pro 6 ook vast als plug-in!!!

Als alternatief zou u New Titler Pro 6 als standalone kunnen gebruiken en en dan uw titel als een MOV bestand te exporteren en op de tijdlijn van Magix Pro X17 te zetten. Maak hiervan een snelkoppeling aan op b.v. uw bureaublad. Ga hiervoor naar:

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

a-vandennieuwenhuijzen schreef op 06.12.2025 om 13:47 uur

Deze is al als standalone op mijn pc. Ik denk dat magix aan zet is en met een oplossing moet komen, door een volledige versie van 6 of 7 aan te bieden. Ik begreep dat er gebruik wordt gemaakt van nog oudere versies dan 6, maar heb hier geen concreet bewijs van.

a-vandennieuwenhuijzen schreef op 06.12.2025 om 13:56 uur

deel van mijn bureublad

Bol schreef op 06.12.2025 om 19:00 uur

@a-vandennieuwenhuijzen

Hallo Anton

..... NewBlue Titler Pro 6 werd ooit meegeleverd met Magix Video Deluxe Premium 2020 en Pro7 in 2023....

Als vrijwillige moderator denk ik, dat Magix niet aan zet is om uw probleem op te lossen. Versie NewBlue Titler Pro 6 en Pro 7 zijn ooit als plug-ins / standalone meegeleverd. Daarbij komt dat deze programma's van NewBlue zijn. Mijn geïnstalleerde NewBlue Titler Pro6 uit 2019 is ook zichtbaar in Pro X17 maar werkt niet naar behoren. Maar goed uw kunt natuurlijk Magix of NewBlue aanschrijven, maar of dit zin heeft dat betwijfel ik te zeerste.

Succes,

Rob (forum moderator)

PS. standalone werkt bij mij nog uitstekend

Laatst gewijzigd door Bol op 06.12.2025, 19:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

a-vandennieuwenhuijzen schreef op 06.12.2025 om 19:06 uur

ik heb ook naar Magix een berichtje gestuurd. Afwachten hoe ze dit gaan oppakken. Is wel jammer dat dit soort dingen steeds vaker voorkomen. Misschien maar naar iets anders uitkijken. Davinci resolve hoor ik veel goeds over en nog gratis ook. Fijn weekend.

Bol schreef op 06.12.2025 om 20:11 uur

@a-vandennieuwenhuijzen

Hallo Anton,

Hierbij wil ik u laten weten, dat dit een forum is voor en door Magix gebruikers. Het staat geheel los van Magix Support. Ook wil ik u meegeven, dat Magix maar één jaar ondersteuning geeft. Ik ben zeer benieuwd of Magix u een antwoord teruggeeft. Het is aan u of u wilt overstappen naar een ander programma. Ik probeer u een oplossing aan te dragen, waar u weer mee uit de voeten kunt,

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 07.12.2025, 08:41, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

a-vandennieuwenhuijzen schreef op 08.12.2025 om 14:43 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor je mee denken en advies. Ik snap wat je bedoeld, maar als iets niet werkt zoals je wilt dan ontstaat er frustratie. Ik hoop dat je daar mee uit de voeten kunt. Fijne dag verder en ik laat je nog wel weten hoe het afloopt.

Bol schreef op 08.12.2025 om 15:42 uur

@a-vandennieuwenhuijzen

Hallo Anton,

Fijn dat u mij begrijpt. Dus als ik het goed begrijpt werkt de standalone versie ook niet. Hebt u al eens NewBlue Titler Pro6 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zo niet doe dan het volgende:

• verwijder NewBlue Titler Pro6 
  • Download NewBlue Titler Pro 6 for Magix
  • Installeer het opnieuw.

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

a-vandennieuwenhuijzen schreef op 09.12.2025 om 14:17 uur

Hallo Rob,

Helaas, ook dit werkt nog steeds niet. Alles verwijderd van NewBlue en vervolgens opnieuw geinstalleerd en zelfde probleem. Blijft ietsjes langer in beeld maar tekort om een nieuwe title te maken.

Bol schreef op 11.12.2025 om 16:23 uur

@a-vandennieuwenhuijzen

Hallo Anton,

Ik heb nog steeds geen problemen met de standalone programma, maar wel met de plug-in versie. Zie filmpje.

Succes,

Rob (forum moderator)

PS. hebt u al iets vernomen van Magix of NewBlue?

PC -1-

PC -2-

a-vandennieuwenhuijzen schreef op 13.12.2025 om 09:16 uur

Goedemorgen Rob,

Helaas nog niets gehoord. Alleen ontvangstbevestiging op 6 december 2025.

Ook niets meer van NewBlue. Deze verwezen mij naar Magix terug zie eerder commentaar van 2 december.

Fijn weekend

anton

Bol schreef op 13.12.2025 om 14:28 uur

@a-vandennieuwenhuijzen

Hallo Anton,

Als moderator weet ik uit ervaring, dat Magix nu veel antwoorden geeft via een AI chatbox. Ik ben daar zelf ook niet gelukkig mee, maar als moderator kan ik daar weinig aan doen of veranderen.

Nog een keertje!! Magix Programma's ouder dan ca. twee jaar worden niet meer ondersteund. New Blue Titler pro6 is meegeleverd met Magix VDL2019 (ca. 7 jaar oud). NewBlue Support is degene, die u moet raadplegen bij eventuele foutmeldingen niet Magix Duitsland. Daarbij komt nog dat NewBlue Titler niet compatibel is om onder Magix Video Pro X17 te werkend te installeren.

Maar ik ben wel benieuwd of u mijn filmpje nog hebt bekeken? Persoonlijk werk ik er altijd als standalone mee. Dus waarom u kunt u dat niet? Ik vind dat je met de standalone versie flexibeler kan werken en deze dan als MOV bestand kan exporteren en op een willekeurig plaats op de tijdlijn kan zetten.

U ook een goed weekend,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

a-vandennieuwenhuijzen schreef op 13.12.2025 om 17:00 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor je filmpje, Op die manier heb ik het ook geprobeerd. Maar als ik er iets te lang in werk (>2 a 3 min) wordt ik er uit geknikkerd of ik krijg geen titel meer te zien. Ik heb zowel Mvdl de luxe 2026 als M v Pro X17 (nieuwste versie). Ook als ik Magix niet open heb staan gebeurt dit probleem. Ik weet niet of dit probleem ook zich voordoet in Vegas. Ik dacht dat deze werkt onder NewBlue Titler pro7.

a-vandennieuwenhuijzen schreef op 13.12.2025 om 17:07 uur

Bol schreef op 13.12.2025 om 18:00 uur

@a-vandennieuwenhuijzen

Hallo Anton,

De twee datums die u laat zien in afbeelding zijn de registratiedatum van Video Deluxe Premium 365 en Pro X17. Dit staat geheel los van NewBlue Titler Pro6. Deze worden altijd rechtstreeks geregistreerd bij NewBlue en niet bij Magix.

Het vervelend is, dat oude NewBlue programma's steeds weer terug kunnen keren in Magix Programma's maar die van mij was reeds geregistreerd op 18-05-2020

Morgen ga ik een tekst maken langer > 3 minuten. Vanavond ga ik naar iemands verjaardag.

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 13.12.2025, 18:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-