Reacties

Bol schreef op 17.12.2025 om 16:17 uur

Hallo @berts,

Als moderator zie ik, dat u via het Engels forum reeds antwoorden hebt gekregen. Zie nogmaals: program is halting for sometimes more than 45 seconds, then resumes... Daarom heb ik uw topic tekst aangepast in het Nederlands.

Hebt u al eens de cache map verwijderd? Deze wordt na verwijdering weer automatisch aangemaakt.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

berts schreef op 17.12.2025 om 16:28 uur

Al een paar keer map cache verwijderd. Helpt heel even, daarna keert het probleem terug. Heb het vermoeden dat de cpu (ultra 9) niet 100% ondersteund wordt...

Bol schreef op 17.12.2025 om 16:46 uur

Hallo @berts

Eerst even dit...Het Magix forum wordt door vrijwillige moderators en forumleden beantwoord en niet door Magix Support. Of uw CPU (ultra 9) niet voor 100% wordt ondersteund dan kan ik hiervandaan niet bepalen. Maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Hebt u al Windows 11 gecontroleerd op fouten. Hebt u ook de laatste drivers van uw CPU en Videokaart geïnstalleerd? Wat is exact de CPU aanduiding en wat is uw Videokaart?

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PS. wij helpen u graag

Laatst gewijzigd door Bol op 17.12.2025, 16:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

berts schreef op 17.12.2025 om 17:15 uur

Hallo Rob, windows 11 kan ik niet op fouten betrappen. De pc (HP Omen 14inch) is 5 weken oud, dus heb ik eigenlijk nog niet eens gekeken naar de drivers van de videokaart......heb wel door twijfels over het programma versie 2025 nog eens geïnstalleerd, maar dat hielp ook niet.

Processor    Intel(R) Core(TM) Ultra 9 285H, 2900 MHz, 16 core('s), 16 logische processor(s)
De videokaart is n NVIDIA Geforce RTX 5070 (studio)

Intern geheugen is 64Gb

Ben benieuwd of je hier iets mee kunt. Alvast bedankt

Bert