Safe Area

Roland-vanOs schreef op 30.08.2025 om 14:35 uur

Paar vragen:

* Is het mogelijk om tijdens het monteren een "Safe Area" op mijn preview-scherm te krijgen?
* En is het mogelijk om een ScreenShot/Snapshot van de preview-scherm te maken?
Ik gebruik: MAGIX Video deluxe 2026 Plus.

Reacties

Bol schreef op 30.08.2025 om 14:52 uur

@Roland-vanOs

Hallo Roland,

...Is het mogelijk om tijdens het monteren een "Safe Area" op mijn preview-scherm te krijgen?...

Wat bedoelt u Exact met "Safe Area"  en wat is hiervan de bedoeling?

Als u dit bedoelt, zie afbeelding dan is dit mogelijk.

• Ga naar: Effecten / Effecteninstellingen film... (Ctrl+Shift+H)
  • Klik op het tabblad TV-beeld
  • zet een vinkje bij: TV-weergave-gedeelte op previewmonitor invoegen
  • Hier kunt diverse instellingen instellen

..Is het mogelijk om een Screen Shot / Snapshot van de preview-scherm te maken?...

Ja, dat is mogelijk. Zelf gebruik van het knipprogramma van Windows 11. U kunt hiermee afbeeldingen en zelfs een schermopnames mee maken. Zie: Het knipprogramma gebruiken om schermopnamen vast te leggen - Microsoft Ondersteuning

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 30.08.2025, 15:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Roland-vanOs schreef op 30.08.2025 om 20:49 uur

Dit was het dus wat ik zocht ... 👍... safe area

Bol schreef op 30.08.2025 om 21:38 uur

@Roland-vanOs

Hallo Roland,

Het doet mij deugd om te lezen, dat ik uw probleem goed heb kunnen inschatten en daarmee u verder heb kunnen helpen. Bedankt 👍 voor uw feedback.

Natuurlijk, ben ik nog wel benieuwd of het knipprogramma ook aan uw wensen voldoet.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-