Reacties

Bol schreef op 17.05.2025 om 23:38 uur

@Albert-Worst

Hallo Albert,

Zie eens: Video DeLuxe 2025 Premium gaat niet verder na splashscreen

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Albert-Worst schreef op 18.05.2025 om 13:07 uur

Heb de ini file weggehaald. probleem blijft .

Een nieuwe ini file wordt waarschijnlijk na het initialiseren aangemaakt.

Is het misschien mogelijk dat er iets in de registers (regid) blijft hangen?

M.v.G Albert

Bol schreef op 18.05.2025 om 13:56 uur

@Albert-Worst,

Hallo Albert,

Na verwijdering van het ini bestand wordt deze weer automatisch aangemaakt. Uw register kan vervuild zijn geraakt. Zelf schoon ik dan mijn register weleens op met CCleaner (freeware) of met Norton (betaalde versie).

Bij het installeren van VDL2025 premium wordt VDL2023 premium overschreven.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 18.05.2025 om 19:20 uur

Leeg de prullenbak. Ik heb met een ander programma iets dergelijks gehad en door de prullenbak te legen was het probleem opgelost.

Albert-Worst schreef op 20.05.2025 om 14:14 uur

Heb vdl2025premium verwijderd incl. alle mappen (ProgramData en AppData/Roaming).

Daarna met ccleaner de registers geschoond en de prullebak geleegd.

vdl2023premium geinstalleerd en vervolgens vdl2025premium weer geinstalleerd.

Het installeren gaat allemaal goed.

Bij het laden van vdl2025premium blijft het programma hangen bij het initialiseren van het videosysteem.

Na ongeveer een uur krijg ik een error message.

Bol schreef op 20.05.2025 om 15:17 uur

@Albert-Worst

Hallo Albert,

Waarom na verwijdering eerst VDL2023 installeren??? U kunt VDL2025 gelijk installeren, zonder dat u eerst VDL2023 installeert.

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 20.05.2025, 15:35, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 20.05.2025 om 15:53 uur

@Albert-Worst

Hallo Albert.

Als u Fout in module "Qt5GuiMx64Qt5.15.1.dll" krijgt, verwijder dan eens de inhoud van de map C:\Gebruiker \Uw gebruikersnaam\Documenten\MAGIX-projecten\Video deluxe 2025 premium\ShopManager_Videodeluxe31_premium en start VDL2025 opnieuw op.

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Albert-Worst schreef op 20.05.2025 om 17:56 uur

Jammer, maar ook het verwijderen van de bestanden in shopManager lossen mijn probleem niet op.

Nog steeds blijft de load hangen bij het initialiseren van het videosysteem. Alleen de error code kwam nu al na 10 minuten.

Voorlopig zal ik Vdl2023premium weer installeren en gebruiken tot het probleem gevonden is.

Bedankt tot nu toe voor het meedenken.

Albert

Bol schreef op 20.05.2025 om 19:46 uur

@Albert-Worst

Hallo Albert,

Verwijder alles van VDL2023 en VDL2025 en daarna installeert u alleen VDL2025.

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 20.05.2025, 20:50, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Albert-Worst schreef op 20.05.2025 om 21:06 uur

Hoi Rob

Morgen ga ik de voorgestelde procedure uitvoeren. Ik laat je weten of het lukt.

Bedankt.

Albert

Bol schreef op 20.05.2025 om 21:10 uur

@Albert-Worst,

Ik wens u heel veel succes👍👍👍.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.05.2025, 21:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Albert-Worst schreef op 21.05.2025 om 20:17 uur

Hoi,

Voorgestelde procedure uitgevoerd, geen succes.

Alle MAGIX applicaties verwijderd (ook de niet VDL gerelateerde applicaties) en daarna alle mappen waar in de naam MAGIX in voorkomt verwijderd.

Zelfs in het register alle MAGIX gerelateerde mappen en bestanden weggehaald.

Register geschoond met ccleaner en de map downloads leeggemaakt.

VDL2500 gestart en........ zelfde hang bij het initialiseren van videosysteem.

Ik heb het tekstbestand in AppData\roaming\videodeluxe31_premium bekeken daarin worden zo te zien de acties in weergegeven. Alle starts van VDL2025 eindigen met een "DEVCVT-703 Crash fix" waarna de error massage op het scherm verschijnt. Is de error message misschien de minidump waarover in het tekstbestand wordt gesproken?

Het laatste gedeelte van het tekstbestand:

Ik hoop dat jullie hiermee voldoende info hebben voor een oplossing.

M.V.Gr Albert Worst

Bol schreef op 22.05.2025 om 11:29 uur

@Albert-Worst

Hallo Albert,

Ik krijg het vermoeden, dat het aan u PC configuratie ligt. Zijn al uw drivers up-to-date?

Wat is u uw PC configuratie.

• Wat is type processor
  • Wat is uw grafische kaart
  • hoeveel RAM geheugen

Groet,

Rob (form moderator)

PC -1-

PC -2-

Albert-Worst schreef op 22.05.2025 om 22:30 uur

Beste Rob

Gouden tip om de drivers te updaten.

Met AVG drivers update 5 oudere drivers gevonden en die vernieuwd.

In eerste instantie geen resultaat maar na het opnieuw starten van W10 startte VDL2025 normaal op.

Ik weet niet welke van de 5 het probleem veroorzaakte maar de hoofdzaak is dat VDL het doet.

Dank voor het meedenken

Albert Worst

Bol schreef op 22.05.2025 om 22:57 uur

@Albert-Worst

Hallo Albert,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u de drivers hebt geüpdatet VDL2025 weer normaal opstart. Succes met het samenstellen van uw films.

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-