Vastgelopen programma

Roel-Lemstra schreef op 10.12.2025 om 10:33 uur

Ik heb enkele weken geleden het programma Magix Video deluxe 2026 Premium aangeschaft.
Ik gebruik Windows 11 op mijn pc.
Na 2 dagen goed te hebben gefunctioneerd liep het vast met de melding dat er een grote fout was opgetreden.
Het venster daarin dit werd aangegeven verdween echter weer snel zodat ik de foutcode niet ze snel kon lezen.
Contact gehad met Amelia van het team en diverse handelingen op haar aangeven uitgevoerd.
Helaas was het niet mogelijk dit op te lossen en kreeg ik dit als laatste antwoord:
Quote:
Beste heer Lemstra,

dank u wel voor uw geduld en voor alle stappen die u al heeft uitgevoerd.

Aangezien het programma zelfs na een volledige herinstallatie en het verwijderen van alle restbestanden onmiddellijk vastloopt, vermoeden wij dat het probleem in de software zelf ligt.
Op dit niveau is er een meer diepgaande analyse nodig (crashlogs, systeemcompatibiliteit, GPU-modules).

Daarom willen wij u vriendelijk vragen om rechtstreeks contact op te nemen met het technische supportteam van MAGIX:

MAGIX Support: https://www.magix.info/nl/support/
Geschatte antwoordtijd: 5-7 dagen
Zij kunnen:

de crashdump analyseren,

controleren of er een fout in de installatie zit,

indien nodig uw licentie handmatig resetten,

of u een aangepaste installer / patch sturen.

MAGIX kan dit soort programmastoringen het beste en het snelst oplossen.
Zodra u daar een melding heeft gedaan, nemen zij de verdere afhandeling over. Uiteraard blijven wij het proces volgen.
Dank voor uw begrip.

Als u nog vragen heeft, staan wij graag tot uw beschikking.

Met vriendelijke groeten

Klantenservice (naam i.v.m. privacy verwijderd door moderator)

Graag zou ik het programma willen gebruiken, maar dit lukt dus niet.
Groet, Roel Lemstra

Reacties

Bol schreef op 11.12.2025 om 15:06 uur

@Roel-Lemstra

Hallo Roel,

Welkom op het Magix forum. Dit forum staat geheel los van Magix Support.

Als vrijwillige moderator / forumlid ik niet zien of bepalen wat u allemaal al heeft gedaan, vandaar ik een forumlid altijd als eerste adviseer om het videodeluxe.ini bestand en de Cache map te verwijderen. Deze worden bij het opstarten van Video Deluxe 2026 weer automatisch aangemaakt.

Kijk ook eens naar deze tutorial: Microsoft Visual C++ v14 Redistributable (x64) en (x68)

Als uw probleem nog niet is opgelost, wat is uw PC configuratie:

• Welke Windows versie
  • Wat is de processor
  • Wat is uw videokaart
  • etc...

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Roel-Lemstra schreef op 11.12.2025 om 16:01 uur

Hoi Rob,
het blijkt dus dat ik een verkeerde link heb gekregen om mijn probleem op te lossen,
maar misschien kun jij me verder helpen.
Helaas niet op deze manier, want ik ben geen IT-er en loop dus al vast op jouw eerste aanwijzing.
Het eerste screenshot kan ik dus al niet tevoorschijn toveren op mijn pc.
Ik gebruik Windows 11 en zie dit als ik het pad wil volgen dat je aangeeft.

Ik ben onderhand al een mooi poosje bezig en zou nu graag een oplossing zien, die ook voor "gewone" computergebruikers te begrijpen is.
Kun jij niet via Team Viewer even meekijken?

Met vriendelijke groet,
Roel

Bol schreef op 11.12.2025 om 16:17 uur

@Roel-Lemstra

Hallo Roel,

In het verleden heb ik slechte ervaringen gehad met Team Viewer en daarom doe ik dat nu ook niet. Maar gaat u wel wel naar de juiste verborgen map AppData.

Zie: C:\ Users\ uw Gebruikernaam\ AppData\ Roaming\ MAGIX\ Videodeluxe32_premium. Bekijk nog eens mijn twee afbeeldingen.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Roel-Lemstra schreef op 11.12.2025 om 16:37 uur

Hoi Rob,
dit heb ik met die andere vriendelijke dame allemaal al doorgelopen.

Er staat nergens meer iets van Magix op mijn PC.
Groet,
Roel

Roel-Lemstra schreef op 11.12.2025 om 16:54 uur

Hoi Rob,
ik ben nog steeds de pc aan het doorzoeken op eventuele Magix mappen.
Kwam ik toch deze nog tegen en heb geprobeerd om te te verwijderen als moderator.
Krijg ik deze melding te zien.

Ik weet ook niet meer wat te doen.
Gr Roel

Bol schreef op 12.12.2025 om 11:44 uur

@Roel-Lemstra

Hallo Roel,

Kwam ik toch deze nog tegen en heb geprobeerd om te te verwijderen als moderator.

U kunt niets verwijderen als Moderator wel als Administrator. Persoonlijk kan ik hiervandaan uw probleem niet goed inschatten.

Doe eens het volgende:

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Roel-Lemstra schreef op 12.12.2025 om 11:51 uur

Sorry Rob,
ik bedoelde ook als "Administrator".
Ik heb al ongeveer 5-6 keer het programma verwijderd, gedownload en herstart.
Allemaal zonder resultaat.
Ik heb nu een ticket aangemaakt, maar daar krijg ik dus dezelfde antwoorden weer van een AI robot.
Vreselijk spijt van mijn Magix aankoop. 100 euro weggegooid. Helaas.
Overigens hoop ik nog steeds dat het wel gaat lukken, want ik heb jarenlang tot 2010 dit (eerdere) programma met veel plezier gebruikt.
Met vriendelijke groet,
Roel

Bol schreef op 12.12.2025 om 15:22 uur

@Roel-Lemstra

Hallo Roel,

.....Vreselijk spijt van mijn Magix aankoop. 100 euro weggegooid.....

Waarom niet rechtstreeks bij Magix gekocht? Zie: Video deluxe: videobewerking als abonnement of volledige versie! 

Ik heb nog vragen:

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Roel-Lemstra schreef op 12.12.2025 om 16:04 uur

Hoi Rob,

dit is het serienummer:P3-60703-62394-xxxxxx-xxxxx (Gewijzigd door moderator)
Wat de gegevens van mijn computer betreft:
dit is een Dell Precision 5820
Processor: Intel(R) Xeon(R) W-2125 CPU @4.00 GHz.
Werkgeheugen 32GB
Videokaart: NVIDIA High Defenition Audio.
Windows 11 en browser Edge.

Groet,
Roel

Roel-Lemstra schreef op 12.12.2025 om 16:20 uur

Tsja, achteraf weet je het altijd beter,
maar ik weet ook niet meer waarom niet direct bij Magix.
Dit is de factuur van Blitzhandel24:

Ik had toch sowieso een nieuwe versie moeten kopen, want de oude van 20 jaar geleden kon ik niet terug vinden.

Bol schreef op 13.12.2025 om 15:07 uur

@Roel-Lemstra

Hallo Roel,

Allereerst dit!!! Zet nooit persoonlijke gegevens op een openbaar forum. Kwaadwillige kunnen hiervan misbruik maken.

Uw processor Intel(R) Xeon(R) W-2125 CPU @4.00 GHz uit 2017 is niet compatibel met Windows 11. Zie de lijst van Microsoft Windows processor requirements Windows 11 supported Intel processors | Microsoft Learn. Uw processor staat daar helaas niet bij. U hebt waarschijnlijk een Installatie via omweg gedaan. Het is dan wel mogelijk om Windows 11 op uw W-2125 computer te installeren door de hardware-checks te omzeilen!!! Op deze manier wordt Windows 11 officieel niet ondersteund en dat kan gevolgen hebben voor updates en de stabiliteit van uw computer??

U schrijft ook, dat u de Videokaart een NVIDIA High Defenition Audio is. Dit is de Audiokaart en niet de gevraagde Videokaart.

Mijn advies aan u is om iemand te zoeken / te raadplegen in uw omgeving, die e.a. voor u kan bekijken u eventueel weer op weg kan helpen.

Succes,

Rob (forum moderator)

PS. het heeft op dit moment ook geen zin om verder in te gaan op de manier van uw Magix aankoop.

PC -1-

PC -2-

Roel-Lemstra schreef op 13.12.2025 om 15:18 uur

Hoi Rob,

De update naar Windows is echt gewoon gegaan via de officiële update manier van Windows, die ook aangaf dat de pc geschikt was/is voor Windows 11.
Ik ga ook niet verder met Magix, zoals gezegd: 90 euro armer, maar een ervaring rijker.
Ik heb nu Corel VideoStudio 2023 en die werkt perfect.

Toch ga ik wel iemand zoeken, die het een en ander wil nakijken.
Dank voor dit idee.

Met vriendelijke groet,
Roel

Bol schreef op 13.12.2025 om 15:35 uur

@Roel-Lemstra

Hallo Roel,

Als vrijwillige moderator c.q. Magix Video Deluxe gebruiker wens ik u heel veel succes met uw andere aankoop. Ik ga uw PC configuratie verder uitpluizen en bekijken of uw wel de officiële Windows 11 kan / kon installeren.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Roel-Lemstra schreef op 13.12.2025 om 15:46 uur

Hoi Rob,
sorry voor dat ik tijd van je in beslag heb genomen en ik ben dankbaar voor de genomen moeite.
Het Windows-icoontje rechts onderin mijn beeldscherm heeft, denk ik, wel ruim een jaar geroepen dat mijn pc geschikt was voor 11 en dat is moest upgraden.
Alleen de pc-deskundige van toen gaf aan om het niet eerder te doen dan wanneer het echt nodig was.
Dat was dus vorige maand toen men stopte met ondersteuning.
Als ik iemand gevonden heb om in mijn computer te duiken en daar komt iets uit, dan zal ik dit zeker melden hier op het forum.
Dat is wel het minst wat ik kan doen, want misschien zit daar ook wat ter lering voor de anderen bij.
Voor nu ..... hartelijk dank voor alle moeite.
Met vriendelijke groet,
Roel

Bol schreef op 13.12.2025 om 16:55 uur

@Roel-Lemstra

Hallo Roel,

U hoeft van mij geen sorry te zeggen. Ik doe alles op vrijwillige basis. Ik had ook liever gezien dat ik u had kunnen helpen. U had nog niet over hoeven te stappen naar Windows 11. Windows 10 wordt tot oktober 2026 nog steeds voorzien van de benodigde beveiligingsupdates. Zelf heb ik ook nog een PC die nog steeds onder Windows 10 draait. Deze kan ik niet te upgraden naar Windows 11 omdat mijn moederbord de Trust Platform Module 2.0 (TPM2.0) niet ondersteund; wel TPM1,2. Daarbij komt ook nog dat mijn Intel i7 6700 @ 3.40GHz processor ook niet wordt ondersteund.

Maar goed, ik ben zeer benieuwd of u Video Deluxe 2026 geïnstalleerd krijgt op uw computer.

Fijn weekend,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Roel-Lemstra schreef op 13.12.2025 om 17:00 uur

Hoi Rob,
ik zal je zeker op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen.
Ik meende echt dat het oktober 2025 was, maar ik zit wel vaker fout met een datum.
Benieuwd wat er dus nog uit gaat komen.
Zoals eerder gezegd: ik heb jarenlang tot 2010 Magix Video met veel plezier gebruikt, maar op een gegeven moment helemaal op fotografie overgestapt.
Jij ook een fijn weekend.
Groet, Roel

Bol schreef op 13.12.2025 om 18:13 uur

@Roel-Lemstra

Hallo Roel,

Er staat nog wel Windows 10 einde oktober 2025 maar Microsoft heeft dit verlengt naar oktober 2026? Zie eens deze link: Is uw computer geschikt voor Windows 11? Zo controleert u het eenvoudig zelf - Van Laarhoven ICT

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Roel-Lemstra schreef op 13.12.2025 om 18:28 uur

Hoi Rob,
dit is wel leuk wat men daar zegt, maar ik heb dus Windows 11 al geïnstalleerd.
Ik moet er bijzeggen dat het volledig zonder problemen is verlopen en geen enkele waarschuwing dat er iets niet zou voldoen.
Hoe had ik er achter moeten komen, als eenvoudige computergebruiker, dat Microsoft dit verlengd heeft?
Ik ga nu ook niet weer terug naar 10, want tot op heden eigenlijk nog geen problemen ondervonden, tenzij dit probleem met Magix de "schuld" is van Windows 11.
Ik ben blij dat ik niet in de computer- of software business zit, want ik zou er niet blij van worden op 76-jarige leeftijd.
Toch fijn dat je er nog steeds mee bezig bent.
De pc-hulp, die ik heb gevraagd is niet eerder weer bezig dan volgende week maandag, dus dan maar hopen dat ie even tijd heeft.
Groet, Roel

Bol schreef op 13.12.2025 om 18:39 uur

@Roel-Lemstra

Hallo Roel,

Ik heb het programmaatje zojuist ook nog even geïnstalleerd en er een afbeelding van gemaakt. Ik heb programmaatje daarna weer gewoon kunnen verwijderen.

De verlenging van Windows 10 werd uitgebreid op het internet kenbaar gemaakt. Ik ben ook geen ICTer, maar heb wel nauw samengewerkt met onze ICT afdeling.

Met vriendelijke groeten,

Rob ( 78 jarige forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 13.12.2025, 18:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Roel-Lemstra schreef op 13.12.2025 om 18:49 uur

Hoi Rob,
leuk om te horen dat je dus geen jonge internet yup bent.
Ik ga het eens proberen en kijken wat er komt.
M.vr.gr., Roel

Roel-Lemstra schreef op 13.12.2025 om 18:52 uur

Hoi Rob,
ik wilde het programmaatje dus ook downloaden, maar kreeg gelijk deze melding toen ik op de download button klikte.
Groet, Roel