Video de Luxe vindt MP3 muziekbestanden niet op nieuwe pc.

Fred-Velderman schreef op 23.04.2025 om 11:22 uur

Ik heb een nieuwe pc en daarop Video de Luxe geinstalleerd. Bij het importeren van een mp3 muziekfile in een project krijg ik nu de foutmelding dat het muziekbestand niet gevonden kan worden op "F:\ .enz..." : dit is echter de verwijzing van mijn vorige pc. In de nieuwe pc staan de fles op D:\ . Ik kan nergens vinden waar ik die verwijzing kan aanpassen. Wie weet dat ?

Reacties

Bol schreef op 23.04.2025 om 15:36 uur

@Fred-Velderman

Hallo Fred,

Om te beginnen bestaat een MVP projectbestand alleen maar uit verwijzingen.

Nu staan al uw MP3 bestanden op de D:\ schijf en niet op de F:\ schijf. Als u nu het MVP projectbestand opstart, dan krijgt u de volgende meldingen:

Klik op Map en ga naar de D:\ schijf en zoek het gewenste MP3 bestand op

Klik op op openen. Sla nu het MVP bestand op. Wanneer u het MVP projectbestand opent, dan gaat het weer goed.

Mag ik u een advies geven. Maak een map aan met bv. Vakantie 2024 en kopieer alle gebruikte bestand hier naar toe. Dus alle gebruikte filmfragmenten, foto's, muziekbestanden, enz...

U zou natuurlijk ook de schijfletters kunnen wisselen / wijzigen. Dit doet u zo zie: Een schijfletter wijzigen | Microsoft Learn

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Fred-Velderman schreef op 24.04.2025 om 19:00 uur

Dank voor de snelle reactie en suggestie voor een oplossing. Helaas krijg ik echter de genoemde melding niet als ik in een project zit. Dus ik kan ook geen mapnaam wijzigen.
Wanneer ik een mp3 probeer te laden in het project (aanklikken in het rechter bovenvenster dan krijg ik de volgende meldingen:

en dan

en dan

Op een of andere manier zit er dus een verwijzing naar de F:\ die blijkbaar "meegekomen" is van m'n vorige PC die nog wel een F-schijf had.

Bol schreef op 24.04.2025 om 23:09 uur

@Fred-Velderman

Hallo Fred,

.....Helaas krijg ik echter de genoemde melding niet als ik in een project zit. Dus ik kan ook geen mapnaam wijzigen.....

Start VDL op en druk op "Y". Nu word het menu Programma-instellingen opgestart. Klik op het tabblad Map. Hier ziet u de standaardmappen, die Video Deluxe gebruikt.

Om dit te herstellen. Ga naar: Bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden. Nu wordt alles teruggezet op de standaardwaarden, inclusief uw zelf gemaakte instellingen

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 25.04.2025, 08:59, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Fred-Velderman schreef op 25.04.2025 om 09:58 uur

Wederom dank voor je snelle reactie Rob.

Ik heb e.e.a. kunnen aanpassen en het werkt nu uitstekend !!!

Veel dank voor jou tips om het probleem op te lossen !!!

Groeten van Fred

Bol schreef op 25.04.2025 om 13:15 uur

@Fred-Velderman

Hallo Fred,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Bedankt voor uw terugkoppeling.

Succes met samenstellen van uw films.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-