Video Deluxe premium 2026 heel traag op nieuwe HP pc.

FreekB schreef op 17.01.2026 om 14:50 uur

Ik wil op het forum even deze opmerking plaatsen. Wellicht dat iemand de oorzaak weet of de oplossing kan gebruiken.
Ik zag een bijdrage van Ton in oktober op dit forum. Ik heb vrijwel een identieke HP pc aangeschaft en heb een schone installatie van Windows 11 gedaan, vervolgens VDL 2026 aangeschaft en erop gezet. Waar mijn oude pc altijd probleemloos werkte met VDL was VDL met de nieuwe pc (redelijk zwaar uitgerust) ontzettend traag, alleen al b.v. even het contrast aanpassen duurde lang voordat ik weer verder kon en als ik een stukje film afspeelde reageerde het programma niet meer op toetsen. Alles al geprobeerd wat op het forum werd aangegeven, maar dat hielp niet.
Wat wel goed werkt is VDL starten als administrator, op zich vreemd, maar daarna totaal geen klachten meer.

Reacties

Bol schreef op 27.01.2026 om 11:46 uur

@FreekB

Hallo Freek,

Ik denk, dat u deze topic bedoeld: Video Deluxe 2026 is verschrikkelijk traag op mijn nieuwe HP computer. Volgens mij is / was zijn probleem reeds oplost. Ik kan u niet volgen met wat u schrijft over het opstarten als administrator. Verklaar u nader.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

FreekB schreef op 28.01.2026 om 20:50 uur

Hallo Rob,
Dat is inderdaad de juiste topic.
Tonam schreef daarin op 6-10-25 om 19:24
"Op internet vond ik als mogelijke oplossing om als administrator het programma te starten. Dat lijkt een flinke verbetering te zijn"

Nadat ik alle andere aanbevelingen had opgevolgd en geen verbetering zag, bleek dit wel te werken: videodeluxe als administrator starten. Vind dat wel vreemd want dat zou niet nodig hoeven zijn, op mijn vorige pc deed ik dat ook nooit.