Reacties

Bol schreef op 23.10.2025 om 23:08 uur

@geert-defauw

Hallo Geert,

Ik kan uw probleem niet reproduceren, maar wat er precies bij u aan de hand kan zijn, dat kan ik hiervandaan helaas niet bepalen. Maar probeer dit eens:

• Klik op: branden / branden /DVD
  • Klik op: Encoder-Instellingen....
  • Klik op: Reset en op OK
  • Probeer nu opnieuw uw DVD branden.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 23.10.2025, 23:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Roland-vanOs schreef op 25.10.2025 om 20:50 uur

Misschien overbodig, maar brand je schijven op de laagste snelheid die mogelijk is.

Bol schreef op 25.10.2025 om 23:13 uur

@Roland-vanOs

Hallo Rolland,

Persoonlijk brand ik een MVP projectbestand eerst als een ISO bestand, om daarna brand ik met het programma AnyBurn het ISO bestand op een DVD/Blu-Ray schijf. Ik brand op de door Magix instelde brandsnelheid.

Zie: DVD branden zonder verspilling van DVD's

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Roland-vanOs schreef op 26.10.2025 om 14:14 uur

@Bol

Brand persoonlijk altijd op de laagste snelheid die mogelijk is.
Altijd al gedaan. Is zo gegroeid, nooit problemen mee gehad.

Wel reageren diverse spelers verschillend op schijfjes ben ik achter gekomen.
Zo reageerde een stand-alone spelertje die ik ooit had anders dan de Bluray-speler die ik in de huiskamer heb.
De ene stopte netjes aan het einde, de andere gaf een fout-melding.
Waarschijnlijk iets met de software die beide spelers gebruikte.
Ook is er verschil tussen de +R en de -R schijfjes.

Citaat:
".....hoewel enkele technische verschillen tussen dvd-r en dvd+r misschien moeten worden verduidelijkt, presteert +R op verschillende manieren beter dan -R. DVD+R/RW presteert bijvoorbeeld beter dan DVD-R/RW wat betreft opnamekwaliteit en snelheid. U kunt dvd's op Windows en andere besturingssystemen correcter en sneller branden, omdat de technologie die wordt gebruikt door het +R-formaat voor tracking en snelheidsregeling minder gevoelig is voor interferentie en fouten. Ook is het foutbeheermechanisme op dvd+r/rw krachtiger dan op dvd-r/rw."

Kortom, veel proberen en veel oefenen.
Kan aan meerdere factoren liggen.

Bol schreef op 26.10.2025 om 14:50 uur

@Roland-vanOs

Hallo Roland,

Ik gebruik altijd Philips Inject printable DVD+R en/of DVD+R DL. Maar zoals ik al eerder hebt geschreven. Ik brand altijd eerst een ISO bestand en daarna pas op een DVD /Bluray schijf.

W.b.t. het de verschillen tussen DVD-R en DVD+R zie het staatje dat ik heb samengesteld.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-