Grafische kaart

Dreke schreef op 27.06.2025 om 19:43 uur

Als aanbevolen grafische kaart voor de Video deluxe 2025 wordt de GPU: 20xx GeForce RTX-serie van NVIDIA genoemd. Maar heeft iemand ook al ervaring met de 30xx, 40xx of zelfs al de 50xx reeks. Draait de software hier goed op ? Aangezien ik een nieuwe PC dien aan te schaffen voor de overstap naar Windows 11 wil ik geen kaart kopen waarop de software niet zou draaien.

Bron: https://www.magix.com/be/sem/video-deluxe/technische-gegevens/
Volg ons op: Facebook

Reacties

Johan-Vader schreef op 21.07.2025 om 13:25 uur

Ik heb Magix Photostory Deluxe 2025 probleemloos draaien op een laptop met een RTX 4060 GPU. Video exporteer ik gewoon standaard als MPEG-4 en haal ik daarna door Handbrake met een video encoder H265 NVENC die de RTX4060 GPU ondersteunt en daardoor ongeveer 4x zo snel is als de gewone H265 encoder waardoor het bestand ongeveer een factor 3 kleiner wordt met gelijkblijvende kwaliteit.

Bol schreef op 21.07.2025 om 13:42 uur

@Johan-Vader

Hallo Johan,

Wat wilt u met uw antwoord duidelijk maken? U kunt uw slideshow in Photostory ook als een H.265 (HEVC) exporteren. Waarom eerst als MP4 exporteren en het nog eens via Handbrake. U bent 1x aan het exporteren en 1x aan het converteren. Helaas ontgaat mij hiervan de logica, verklaar u nader.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-