MTM route wordt niet goed weergegeven.

huub-van-A schreef op 21.02.2026 om 14:14 uur

Goedemiddag,

Even een andere vraag, In MTM 5.0 heb ik een Nederlandse route gemaakt met 277 routepunten.
Na pakweg een kwart van de route verdwijnt de kaart en rijdt de avatar over Afrika om op het einde van de route wel weer het laatste beeld van de Nederlandse route weer te geven.
Ik heb intussen van alles geprobeerd, maar het lukt niet om die route met de hele kaart erop weer te laten geven. Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor? Ik heb niet eerder problemen gehad met het maken van een route
Vriendelijke groet, Huub

Reacties

Bol schreef op 22.02.2026 om 11:37 uur

@huub-van-A

Hallo Huub,

Uw foutmelding is al maanden bekend bij bij Magix Duitsland, helaas hebben ze deze bug nog niet opgelost. Hebt u al eens ESRI map geprobeerd i.p.v. OpenStreetMaps?

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

huub-van-A schreef op 22.02.2026 om 14:22 uur

Hallo Rob,
Dank voor je reactie. Ik wist niet hoe verder te gaan.
Gistermiddag heb ik uiteindelijk toch een soort van oplossing gevonden voor die route.
Niet wat ik wilde, maar zo moet het er maar mee door.
Door de routekaart verder uit te zoomen lukte het uiteindelijk wel om de kaart in de route zichtbaar te houden.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de satelliet-kaart.

Jammer dat Magix zo traag danwel niet bereid lijkt te zijn om problemen van gebruikers aan te pakken.
Zo ingewikkeld kan het niet zijn voor een goede programmeur.
Ook zijn er Magix gebruikers die een andere kleur auto hebben dan die blauwe of die rode cabrio.
Enkele toevoegingen van avatar's zou zeer welkom zijn.

Voor nu een vriendelijke groet op deze regenachtige zondag,

Huub

Bol schreef op 22.02.2026 om 14:43 uur

@huub-van-A

Hallo Huub,

Fijn om te lezen, dat u het probleem toch weten op te lossen door de satelliet-kaart te gebruiken. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Als moderator ben ik het geheel met u eens, dat Magix zeer traag is met het oplossen dergelijke fouten. Sinds Magix begin 2025 is overgegaan in andere handen, zijn er veel dingen veranderd. Wij als moderators worden hiervan ook niet op de hoogte gehouden. W.b.t. de Avatars daar heb ik ook geen invloed op.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 22.02.2026, 14:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

huub-van-A schreef op 22.02.2026 om 16:20 uur

Had ik dan toch moeten kiezen voor Pinnacle Studio😉