Reacties

Bol schreef op 28.07.2025 om 22:19 uur

Hallo @Renateenbert,

Met welke Video Deluxe versie gebruikt?

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Renateenbert schreef op 29.07.2025 om 09:32 uur

Dankjewel Rob.

IK lees video deluxe plus 2019 in de help optie.

Als ik hem opstart wil hij updaten naar 2021

Ik ga dit nu (weer) doen.

Bol schreef op 30.07.2025 om 22:44 uur

Hallo @Renateenbert,

Als moderator ben ik zeer benieuwd of uw probleem is opgelost, door te updaten naar VDL 2021?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Renateenbert schreef op 01.08.2025 om 07:40 uur

Hallo Rob, ik heb een extra onderdeel moeten kopen. Nu werkt het wel.

Weet jij ook een oplossing om HEIC bestanden in VDL plus in te lezen. Dat lukt mij nu niet.

Groet en dank

Bert

Bol schreef op 05.08.2025 om 23:53 uur

@Renateenbert

Hallo Bert,

Sorry, dat ik uw vraag nu pas beantwoord. Het gezegde is beter laat dan nooit.

Volgens mij heeft een HEIC bestand de HEVC codec nodig, die u moet aanschaffen ad: € 4,99. Zo koopt u de HEVC codec aan. Zet een filmfragment op de tijdlijn en exporteert deze dan als een HEVC bestand.

Volg het scherm.

Een tweede optie is, om HEIC bestanden te converteren naar een JPG bestanden. U kunt ook inladen in een fotoprogramma en dan op te slaan als een JPG bestanden.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 05.08.2025, 23:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Renateenbert schreef op 06.08.2025 om 15:52 uur

Dankjewel, ik heb de HEVC codec al geïnstalleerd. Dat betreft de codec voor video bestanden.

Foto's van het type .HEIC kunnen niet op de video geplaatst worden.

Ik heb een proefversie van pro X17 getest en daar werkt .HEIC foto's soms wel en soms niet.

IK heb besloten de .HEIC bestanden om te zetten naar .JPEG

Wat betreft update naar VDL 2021 lukt helaas niet. Het systeem hangt tijdens updaten en ik heb het geannuleerd na een uur of 6.

Als je daar een oplossing voor weet hoor ik dat graag.

Bedankt voor het meedenken.

Groet

Bert

Bol schreef op 06.08.2025 om 16:13 uur

@Renateenbert

Hallo Bert,

Eerst iets over het installeren van trailversies. Een trailversie heb vele beperkingen. HEIC bestanden zullen daarom niet op de tijdlijn geplaatst kunnen worden.

U hebt de juiste beslissing genomen om uw *.HEIC bestanden om te zetten naar *.JPG bestanden.

U kunt waarschijnlijk VDL2019 niet updaten naar VDL2021 omdat update garantie is verlopen. Daarbij komt nog, dat u VDL2021 pas kan upgraden er een VDL2020 versie is geïnstalleerd. Als computersysteem het aankan, waarom upgrade u het niet naar VDL2026?

Zie: https://www.magix.com/nl/videobewerking/video-deluxe/

Met Vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 06.08.2025, 16:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-