Registratie loopt niet zoals voorzien...

MV4359 schreef op 05.07.2025 om 13:19 uur

Ik kocht recent Magix Video Saver

Ik heb die net geïnstalleerd maar bij de registratie is er blijkbaar iets fout gelopen.

Ik wou die software registeren onder mijn normaal emailaccount

Maar tijdens dit proces kreeg ik het bericht dat er op dit mailadres al een registratie was..

Wat in principe niet kon/kan

Dus heb ik de registratie gedaan onder mijn hotmail wat mogelijk niet speciaal intelligent was.

Ondanks dat is blijkbaar die registratie wel goed gelopen want ik kreeg een bevestingsmail. (op mijn hodmailadres)

Maar bij mijn eerste test (bij het laden van de noodzakelijke codes) kreeg ik volgende boodschap

" Dit serienummer is al door een ander e-mailadres geregisteerd. Neem contact op met Magix support.

Foutcode: -24"

Op zich een misschien logische foutboodschap maar ik zit nu wel vast.

Heb de support afdeling een mail gestuurd maar ik heb geen idee hoe snel die werken.

Mocht er iemand een suggestie hebben dan wordt die in dank aangenomen.

Reacties

Bol schreef op 05.07.2025 om 15:26 uur

Hallo @MV4359,

U had Magix Video Saver moeten registreren met het emailadres waarmee u uw aankoop hebt gedaan. Misschien is dit voor u de oplossing zie:

https://www.magix.info/nl/support?question=106780&title=how-to-solve-error--24

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 05.07.2025, 15:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MV4359 schreef op 05.07.2025 om 17:57 uur

Hallo,
Bedankt voor uw reactie maar via de door u opgeven link krijg ik geen oplossing.
Ik denk dat ik de fout gemaakt heb bij mijn eerste poging tot registratie.
Ik heb toen het mailadres gebruikt waarmee ik het product heb besteld.
Ik vond het erg raar dat er al een registratie was op dat mailadres.
Ik heb dus een 'succesvolle' registratie gedaan met mijn hotmail adres en ik denk dat enkel de supportadeling mijn vergissing kan oplossen.
Ik kijk dus uit naar hun reactie.
Mijn case zit in hun wachtrij.

Met vriendelijke groeten
Marc

Bol schreef op 06.07.2025 om 13:47 uur

@MV4359

Hallo Marc,

Volgens mij kunt u uw probleem zelf oplossen. Probeer het eens op deze manier:

• log in via MAGIX Service Center – Login naar eigen account.
  • gebruik hiervoor het emailadres en wachtwoord waarmee u nu inlogt en klik op volgende.
  • klik op: Gebruikersgegevens
  • Klik op: Gegevens wijzigen
  • verander hierin uw mailadres in het emailadres waarmee u Magix Video Saver hebt aangekocht. (zie uw opdrachtbevestigingsmail)
  • klik op: Wijzigingen opslaan en meld u af
  • log opnieuw in, maar dan wel met uw gewijzigde emailadres en wachtwoord

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 06.07.2025, 13:48, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MV650 schreef op 08.07.2025 om 11:33 uur

Beste,
Bedankt voor uw reactie maar ook uw suggestie werkt niet.
Als ik deze procedure uitvoer dan krijg ik de boodschap dat mijn nieuw ingevoerde mailaccount al bestaat.
Wat ook correct is want ik heb twee accounts...
Zoals ik schreef kreeg ik bij de installatie de vraag voor registratie. Toen ik die probeerde uit te voeren - met het mailadres van mijn bestelling - kreeg ik de boodschap dat er op mijn mailaccount al een registratie was.
Achteraf gezien zou het kunnen dat bij mijn bestelling er al een registratie is gebeurd al ben ik daar niet zeker van.
Om verder te kunnen heb ik dan een registratie gedaan met mijn hotmail wat achteraf gezien misschien dus niet zo slim was.
Ik wacht dus op een reactie van de supportafdeling.
Met vriendelijke groeten

Marc

Bol schreef op 08.07.2025 om 11:56 uur

@MV4359

Hallo Marc,

Doe eens het volgende:

• klik op: Login | Multimedia Community MAGIX
  • type het emailadres waarmee u Magix Video Saver hebt aangeschaft
  • klik op wachtwoord vergeten
  • u ontvangt op het dit emailadres een mailtje waarmee u uw wachtwoord kan wijzigen
  • na het veranderen van het wachtwoord, log dan opnieuw in met het emailadres en het nieuwe wachtwoord

Succes,

Rob (forum moderator)

PS: Zo te zien hebt u nu twee accounts @MV4359 (aanmaakdatum: 05-07-2025) en @MV650 (aanmaakdatum: 04-07-2025). Kan zijn dat u er nog meer heeft?

Laatst gewijzigd door Bol op 08.07.2025, 14:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

MV4359 schreef op 08.07.2025 om 17:55 uur

Ik heb alvast een nieuw password aangemaakt.

Moet nu nog testen of ik voorbij de foutmelding geraakt

Ik had zelfs geen idee dat ik ook hier twee accounts had.
MV4359 mag blijven bestaan

Maar ook hier lukte het me niet om met mijn eigen naam een account te maken.

Ik hou u op de hoogte van mijn test

Met vriendelijke groeten

Marc

Bol schreef op 08.07.2025 om 18:18 uur

@MV4359

Hallo Marc,

Ik blokkeer / verwijder uw accounts pas, wanneer u Magix Video Saver kan opstarten.

groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

MV4359 schreef op 08.07.2025 om 19:35 uur

Hallo,

Na alle pogingen kan ik nog steeds niet werken met mijn aangekochte licentie.
ik blijf tegen hetzelfde probleem aanlopen.
In een poging om toch iets opgelost te krijgen heb ik de geïnstalleerde versie gedisconnecteerd, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Maar zoals ik wel kon verwachten loop ik tegen hetzelfde probleem aan bij de registratie.

Ik heb nu aan de supportafdeling gevraagd om mijn registratie via hotmail te verwijderen.
Ik hoop dat ze dit snel kunnen doen.

Heb jij een idee hoe snel ze daar cases behandelen.
ik wil u in elk geval bedanken voor de suggesties die u me hebt aangereikt.

Ik laat wel weten als ik een oplossing heb gekregen van de supportadeling.

Met vriendelijke groeten

Marc

Bol schreef op 08.07.2025 om 19:58 uur

@MV4359

Hallo Marc,

...Heb jij een idee hoe snel ze daar cases behandelen...

Wij als moderators hebben daar geen enkele invloed op. Dus rustig afwachten. 

Hebt u al geprobeerd om het programma te activeren en registreren met uw emailadres en het verkregen P3-serienummer.

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 08.07.2025, 19:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

MV4359 schreef op 09.07.2025 om 15:57 uur

Beste,
Dat heb ik inderdaad geprobeerd.

Kan ik stuur enkele screenshots die u misschien een beter idee geven van wat er aan de hand is?

Met vriendelijke groeten

Marc

Bol schreef op 09.07.2025 om 16:43 uur

@MV4359

Hallo Marc,

Allereerst dit. Zet nooit persoonlijke gegevens op een openbaar forum. Kwaadwillige kunnen hiervan gebruik maken. Als moderator heb ik e.a. aanpast.

Als u inlogt via MAGIX Service Center – Login naar eigen account. ziet u dan uw programma onder Mijn Account / Mijn producten staan?

Het kan zijn, dat u bij eerste keer dat u Magix Video Saver hebt geregistreerd en geactiveerd een foutje gemaakt hebt tijdens het typen van uw emailadres.

U schrijft, dat u de eerste registratie gedaan hebt onder uw hotmail adres. Wat gebeurd er als u met dit emailadres Video Saver aanmeld?

Groet,

Rob (forum moderator) 

PC -1-

PC -2-

MV4359 schreef op 09.07.2025 om 17:19 uur

Beste,

dat van mijn gegevens wist ik maar om de zaak vooruit te helpen heb ik het toch maar gedaan.
Alvast erg bedankt om het aan te passen.
Op het eerste zicht is mijn licentie niet onder het juist mailadres geregistreerd maar kijk dit straks verder na.

Ik moet nu eerst enkele andere zaken aanpakken maar u hoort straks zeker nog van mij.

Met vriendelijke groeten
Marc

MV4359 schreef op 09.07.2025 om 19:13 uur

Beste,

Zoals u al suggereerde is er geen registratie van Vidosaver op het account met het mailadres waarmee ik het besteld heb.

Er staat wel een ander product op (SoundForge audio studio 9.0 (oem)) waarvan ik me zelfs niet kan herinneren dat ik dat ooit gebruikt heb.

Maar op het account van mijn mail hotmail staat inderdaad het door mij aangekochte product (videosaver) met het juiste product nummer

Dus zit ik nu met de vraag: hoe zet je dit recht.
Ik heb nog niets gedaan om niet nog meer problemen te creëren.
Blijkbaar kan ik aan mijn account waarmee ik het product bestelde producten toevoeren al denk ik dat dit weer tot conflicten kan leiden.

Ik hoop dat u hiervoor een oplossing kan aanreiken.

Met dank

Marc

Bol schreef op 09.07.2025 om 23:12 uur

@MV4359

Hallo Marc,

U maak het u en mij er niet makkelijker op. Ik heb een paar vragen aan u:

1. Met welk emailadres hebt u Magix Video Saver besteld bij Magix? Zie uw opdrachtbevestigingsmail.
  2. Welk wat is de accountnaam hebt uw account die u met het hotmail emailadres hebt aangemaakt? Is dit MV439 - Marc-Vervloet - of een andere accountnaam?
  3. Welk accountnaam wil u echt behouden.
  4. Onder welke accountnaam staat dit programma (SoundForge audio studio 9.0 (oem)) 

Want als ik een account van u verwijderd, dan is dat definitief.

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

MV4359 schreef op 10.07.2025 om 09:03 uur

Hallo,

Mijn videosaver heb ik besteld bij Magic met mijn normaal mailaccount

Mijn account MV439 op dit forum is ook verbonden aan mijn normaal account waarmee ik het pakket bestelde.

Marc Vervloet is verbonden met :met hotmail en mag m.i. weg (op het forum)

Op de site van Magix is die soundforge verbonden aan mijn normaal mailaccount terwijl de magix videosaver verbonden is met mijn hotmail.
Op een switch van deze koppelingen zal ik vermoedelijk moeten wachten op een actie van de supportafdeling van Magix. Hiervoor heb ik een ticket aangemaakt en is in behandeling.
Al blijf ik met vraag zitten waarom ik bij de initiële installatie de software niet kon registeren (mogelijk daar dan toch een tikfout gemaakt.)
Hopende op een happy end wil ik bedanken voor alle reacties en suggesties.

Met vriendelijke groeten
Marc

Bol schreef op 10.07.2025 om 10:24 uur

@MV4359

Hallo Marc,

Als ik het nu goed begrijp, dan log jij nu in met Marc-Vervloet en uw Hotmail adres? Als dat zo is, dan zijn dit uw inloggegevens. U ziet dan ook Magix Video Saver staan bij Mijn account / Mijn producten. Klopt dit? Als dat zo is dan kan / mag ik deze niet verwijderen omdat u waarschijnlijk verder in de problemen komt.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

MV4359 schreef op 10.07.2025 om 12:22 uur

Beste,
Toch niet.

Op dit forum log ik in met mijn account waarmee ik het product heb besteld en dus niet met mijn hotmail.
Maar op de site van Magix zie ik mijn aangekocht product enkel staan als ik aanlog met mijn hotmail.
Als ik aanlog met mijn account waarmee ik het product kocht zie ik enkel dat andere product staan maar niet videosaver.
Ik heb blijkbaar voor een hoop verwarring gezorgd door met die twee mailadressen aan de slag te gaan.
Ik hoop alleen dat iemand dat ooit kan rechtzetten.
Met vriendelijke groeten
Marc

Bol schreef op 10.07.2025 om 12:46 uur

@MV4359,

Hallo Marc,

Ik denk, dat u mij niet begrijpt.

U logt hier in als MV4359 met het emailadres en wachtwoord waarmee u het programma hebt aangeschaft. U ziet dan bij mijn account/ mijn producten het programma niet staan. Dat kan ik volgen!!

Maar nu is mijn vraag, als u inlogt met uw hotmail emailadres en wachtwoord, wat is dan uw accountnaam? Is dit dan MV4359 of Marc-Vervloet of iets anders. Kunt u mij hier een antwoord opgeven?

Want als ik dat weet, dan weet ik misschien ook de oplossing.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.07.2025, 13:02, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.07.2025 om 13:41 uur

@MV4359

Hallo Marc,

Een forum- en een Magix account is een en hetzelfde account. U mag inprincipe maar met een account bij Magix hebben. Zie punt 8 van de communicatieregels

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 10.07.2025, 13:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

MV4359 schreef op 10.07.2025 om 15:21 uur

Beste,

Mijn excuses voor de verwarring.

Hierna nog een poging om een en ander duidelijk te krijgen.

Op de site van het forum:

"MAGIX Forum - Jouw plek voor nieuws, discussie of hulp bij MAGIX software - magix.info"

(ik kan om een of andere reden de link niet kopiëren)

Op deze site kan ik aanloggen met zowel mijn normaal account als met mijn hotmail.

Met mijn normaal account noem ik daar MV4359

Met mijn hotmail noem ik Marc-Vervloet 

Onze communicatie verloopt ook via mijn normaal mailcaccount

Als ik inlog via "MAGIX Service Center – Login naar eigen account"

(zie uw mail hiervoor) en daar mijn normaal mailadres gebruik dan zie ik mijn videosaver niet staan

Wel een ander product dat ik blijkbaar ooit in 2021 eens gekocht heb.

Als op deze plek mijn hotmail gebruik zie ik mijn videosaver wel staan.

Simpel ‘geredeneerd ??’ moet de videosaver van hotmail naar mijn gewoon account worden overgezet.

Ik zie wel dat ik producten kan toevoegen op de plek 'mijn producten' maar dat durf ik niet zomaar doen om de situatie nog niet moeilijker te maken dan ze al is.

Met vriendelijke groeten

Marc

Bol schreef op 10.07.2025 om 15:45 uur

@MV4359

Hallo Marc,

Uw excuus is / wordt uiteraard geaccepteerd. Het is nu voor mij als vrijwillige moderator de kunst om uw op het juiste account te krijgen en zal mij ook wel lukken. Eigenlijk had Magix Verkoop dit voor u op moeten lossen, maar doordat Magix Duitsland begin dit jaar is overgenomen door Russmedia Equitety Partners, zijn ze aan het reorganiseren, wat nu wat meer vorm krijgt. De naam en programma's blijven uiteraard onder naam Magix te koop. Wij als vrijwillige moderators moet net als alle andere forumleden min of meer afwachten welke kant Magix op gaat varen. Als gebruiker van het eerste uur, zie ik de toekomst weer zeer rooskleurig in. U hebt wel wat veranderingen kunnen bespeuren. Zo worden de programma's tegen redelijke prijzen aangeboden. Ook wordt Magix Support behoorlijk op de schop genomen en in Artificial Intelligence (AI) vorm opgezet. Helaas is dit nu (nog) alleen in het Duits en Engels. Zie: MAGIX Helpcentrum

Dit allemaal gezegd hebbend, zal ik uitzoeken hoe u uw @MV4359 account kan behouden. Ik zal dit in een volgend antwoord geven doen.

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

MV4359 schreef op 10.07.2025 om 16:11 uur

Beste,
Alvast bedankt en hopelijk lukt het u.
Ik was inderdaad al wat? verbaasd dat een reactie van de support zo lang op zich liet wachten.
Hopende op een succesvolle actie van u.

Met vriendelijke groeten
Marc

Bol schreef op 11.07.2025 om 13:42 uur

@MV4359

Hallo Marc,

Om alles even op een rijtje te zetten, voordat ik voor u hieronder mijn oplossing beschrijf.

• U logt op MV4359 in met uw emailadres vervloet.marc@telenet.be en wachtwoord. 
  • U logt op Marc-Vervloet in met uw Hotmail emailadres en wachtwoord
  • U hebt nu twee accounts bij Magix Duitsland

U wens is, dat u met uw account MV4359 verder kan gaan, met uw normale emailadres (vervloet.marc@telenet.be) !!

Doe dan het volgende:

• log in als MV4359 en verander daar uw emailadres in bv. vervloet.marc1@telenet.be
  • log uit, maar onthoud uw inloggegevens. Dus vervloet.marc1@telenet.be en wachtwoord
  • U kunt nu inloggen bij MV4359 met vervloet.marc1@telenet.be en wachtwoord

Nu gaan wij verder met uw andere account

• Log in als Marc-Vervloet met uw Hotmail emailadres en wachtwoord
  • Verander hier nu uw Hotmail emailadres in vervloet.marc@telenet.be en log uit.
  • U kunt nu inloggen bij Marc-Vervloet met vervloet.marc@telenet.be en wachtwoord

Als u het wilt kunt u het emailaders van MV4359 veranderen in het Hotmail emailadres.
Marc-Vervloet wordt nu uw inlogaccount, want hier staat, als het goed is, bij Mijn account / Mijn producten uw programma Magix Video Saver.

Een emailadres wijzigen doet u zo:

• klik op uw avatar rechtsboven
  • klik op Mijn profiel
  • klik op Instellingen
  • klik op E-mailadres wijzigen
  • wijzig uw emailadres en voer ter bevestiging uw huidige wachtwoord in
  • klik op opslaan
  • het emailadres is gewijzigd
  • Let op!! bij het inloggen moet u nu het gewijzigde emailadres invullen 

Wanneer u nu Magix Video Saver opnieuw opstart, moet u deze eerst opnieuw activeren en registreren met uw P3-serienummer en uw emailadres (vervloet.marc@telenet.be)

Nu is uw Accountnaam Marc-Vervloet!!! U kunt deze ten aller tijden wijzigen in een ander accountnaam.

Dit doet u dan zo:

• Klik op uw Avatar rechtsboven en op Mijn Profiel
  • Klik op bewerken bij uw accountnaam
  • U kunt hier uw accountnaam wijzigen in de door u gewenste accountnaam. Maar omdat MV4359 al bestaat kunt u deze niet gebruiken, maar wel bv. MV4360!!

Het is een heel verhaal geworden, mocht u toch nog vragen hebben laat het mij gerust weten.

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

MV650 schreef op 11.07.2025 om 15:25 uur

Beste,
ik weet niet hoe ik u moet bedanken maar ik heb mijn licentie kunnen activeren en een eerste test werkte ook.
Zal ik nu mijn case maar als opgelost signaleren of hoe doe ik dat best.
Hoe dan ook ben ik wel wat teleurgesteld in de support ondanks de goede commentaren hierover.
Ik dat ik nu verder kan
Maar alle hulp kwam van u terwijl er toch een support zou mogen zijn.

Nogmaals dank en geniet van uw weekend.
met vriendelijke groeten
Marc