Video Deluxe 2025: Blu-ray brandfout, stopt na ongeveer 8 seconden

Max-Broekhoff schreef op 28.05.2026 om 09:56 uur

Ik probeer een video te branden op een Verbatim BD-R 25GB-schijf. Ik heb een interactief menu gemaakt met behulp van een sjabloon, maar ik heb de achtergrondvideo vervangen door een zelfgemaakte video. Zowel de hoofdfilm als de achtergrondvideo van het menu zijn geëxporteerd als H.264/AVC-bestanden in een MP4-container vanuit Adobe Premiere Pro. Voor de hoofdfilm heb ik twee aparte bestanden gemaakt: een .mp4-bestand met alleen de video en een .wav-bestand met alleen de audio. Vervolgens heb ik beide bestanden geïmporteerd in een leeg project in Magix Video Deluxe 2025 Premium, en 30 hoofdstukmarkers toegevoegd over het verloop van de film.

Dan kom ik bij het brandproces. Ik heb een menu gemaakt met een achtergrondvideo en een hoofdstukkenmenu.

Dit waren de codeerinstellingen:

Ik heb eerst een directory encode gemaakt, en dat ziet er allemaal goed uit. De video is 77 minuten lang, precies zoals hij uit de export kwam. Deze zou ik gaan gebruiken in de brandsessie.

Hier is echter het probleem: toen ik de schijf begon te branden, schreef hij wel het menu en het hoofdstukkenmenu, maar Magix Video Deluxe brandde maar 8 seconden van de film op de schijf.

Ik weet verder niet zo gauw wat ik moet doen. Weet iemand wat ik hiermee aan moet? Want ik heb inmiddels al 2 schijven verkwanseld, en allebei de keren doet hetzelfde probleem zich voor. Als iemand hier een oplossing voor heeft, hoor ik het graag, want het zorgt voor behoorlijk wat frustratie.

Alvast bedankt.

Reacties

Nog 0 reacties - Schrijf de eerste reactie