wie brandt er nog DVD vraag ik mij af?

lessekvh schreef op 15.10.2025 om 14:55 uur

Hoi,

Net als bijna niemand meer diskette's inleest (!?) denk ik dat dvd branden niet vaak meer gebeurt. voor mij al minstens 6 jaar geleden. Exporteren en op usb is iets handiger. hoofdstukken gebruik ik niet. Heb ik dit mis?

Zou de software minder complex maken voor de ontwikkelaar.

Reacties

Bol schreef op 15.10.2025 om 19:49 uur

Hallo @lessekvh,

Er worden nog steeds regelmatig dvd's gebrand, zelf doe ik dat nog regelmatig. Alleen ik brand het dan niet rechtstreeks op een DVD, maar brand het als een ISO bestand. Deze zou je dan kunnen afspelen via bv. VLC mediaspeler. Maar je zou deze ook kunnen streamen.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

lessekvh schreef op 16.10.2025 om 13:16 uur

Beste Rob,

Ik zie geen enkel voordeel of noodzaak daarvoor voor mij.

Ben echter geen expert, stream niets, exporteer naar Hd, kopieer dat geregeld naar externe - buitenshuis liggende- HD voor bek-up. Geen cloud dienst ofzo, gewoon zelf beheren. En indien iemand het wil zien, hup op een usb.

Bol schreef op 16.10.2025 om 13:34 uur

Hallo @lessekvh,

Er zijn nog steeds forumleden die een Blu-ray/DVD speler afspeelt. Maar goed, iedereen doet het op zijn manier.

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

thea.devries93 schreef op 16.10.2025 om 14:23 uur

Hi,

Ik ben nog van de ouderwetse 😁en zet mijn video's nog steeds op DVD met alles er op en eraan. Maar ja.... ben ook 74 jaar en vind het leuk om de vakantie terug te kijken { vergeet het wel eens} , lekker muziekje erbij en uiteraard teksten.

Met een ouderwetse groet, 😉

lessekvh schreef op 16.10.2025 om 15:09 uur

Dat doe ik dus ook filmpje laten zien en juist ook bij andere mensen, met USB. Praktisch iedereen heeft (99,999%) een smart tv met usb. 5% heeft nog dvd?

Wat ik probeer aan te kaarten hier ( en ik hoop dat de ontwikkelaar meeleest!!!) dat dvd branden wel met hoofdstukken kan enz, ( die vraag krijg ik meteen als ik wil "branden") als je exporteert niet. Of ik ben volkomen van het pad en heb dat nog niet kunnen ontdekken.

Het hoofdstukken enz mis ik overigens niet echt.

Gelukkig kan en mag iedereen op zijn manier de film's maken en is het een heel leuke hobby.

Bol schreef op 16.10.2025 om 15:36 uur

Hallo @lessekvh,

Dat iedereen een Smart TV heeft betwijfel ik. Zelf heb ik nog een Samsung TV van 12 jaar oud die nog steeds goed beeld geeft. Ik kan u zeggen, dat de programmeurs dit forum niet lezen, omdat dit een gebruikers forum is.

....dvd branden wel met hoofdstukken kan enz, ( die vraag krijg ik meteen als ik wil "branden") als je exporteert niet.....

U kunt een DVD branden ook zonder hoofdstukken. Alleen u moet deze dan wel uitzetten in brandmenu.

....Het hoofdstukken enz mis ik overigens niet echt.....

Dit is iets geheel persoonlijks. Maar goed, ik en vele forumleden met mij hopen dat Magix Support het brandprogramma blijft ondersteunen. U kunt gewoon op een USB stick blijven exporteren. Daar hebt u het brandprogramma niet voor nodig.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Roland-vanOs schreef op 24.10.2025 om 20:33 uur

Moet bekennen dat ik dan misschien ook nog van de "oude stempel" ben (57jr).
Ook ik maak nog DVD/Bluray-disc.
En dan ook nog gewoon met hoofdstukken zodat je door kan stappen.

Hoop zelfs dat het "brand-programma" nog verder wordt uitgebreid.
Wat dat betreft mis ik DVD-Architect (Sony) best wel ...😢

Bol schreef op 25.10.2025 om 15:04 uur

@Roland-vanOs

Hallo Roland,

Fijn om te lezen, dat u het Magix Brand-programma gebruikt. Zelf brand ik regelmatig DVD/Blu-ray-disc voor anderen. Als u nog het programma DVD-Architect van Sony nog bezit, hebt u het al geprobeerd om deze te installeren? Zelf heb ik deze niet.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-