AudioCodec

Jan-Stegeman schreef op 09.10.2020 om 14:12 uur

Bij het renderen (exporteren als MPEG-4) krijg ik ineens deze opmerking te zien: "Bij de export met een externe audiocodec is een fout opgetreden. Controleer en wijzig eventueel uw exportinstellingen. Soms is het aan te raden om de standaardinstellingen weer in te stellen of een andere codec te gebruiken". Ik heb Video deLuxe Plus Versie 18.02.2.235 en heb ook al de extra codec's aangeschaft (gisteren ook iets voor HEVC ...) Waarom krijg ik deze opmerking en wat is er aan te doen? Zelf heb ik geen idee wat codecs zijn ... bij het editen van het filmpje hoor ik al geluidssporen wel gewoon. Ergerlijk ....

PS. Wat zijn standaardinstellingen ... volgens mij is alles standaard ... vanmorgen programma opnieuw geinstalleerd omdat programma steeds vastliep of spontaan opnieuw werd opgestart.

Groet, wie helpt mij?

Reacties

mi-bo schreef op 09.10.2020 om 14:47 uur

@Jan-Stegeman

Beste Jan.

Ik wil wel een begin maken voor een discussie.

Wat betreft externe audiocodec waar komt dit vandaan.

Wat betreft standaardinstellingen dit is zoals U het MAGIX product voor de eerste keer heeft geïnstalleerd.

Te vinden via bestand,instellingen,instellingen terug zetten naar standaardwaarde, dan wordt het programma terug gezet zoals het voor de eerste keer op Uw Pc werd gezet , na registratie, zal ook via help/hulp extra programma moeten worden geïnstalleerd dit zit namelijk niet in de standaardwaarde .

Wat HEVC betreft is een codex om bestanden meer te comprimeren (dit is niet overal af te spelen ) daar heeft U een speler nodig die dit kan lezen.

Misschien komt U hier iets verder mee.

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Jan-Stegeman schreef op 09.10.2020 om 15:24 uur

Michael,

Dank voor jouw comment. Ik heb er ook samen met mijn "ICT-zoon" naar gekeken. Kennelijk gaat het fout als mijn output bestand M2TS als extensie krijgt. We hebben dat nu veranderd en dan wordt er in de export geen opmerking meer gemaakt over een Audio-Codec. Lijkt opgelost dus ... hoewel ik niet zo goed begrijp waarom het überhaupt is opgetreden. Alsnog dank ... probleem lijkt opgelost.

mi-bo schreef op 09.10.2020 om 15:40 uur

@Jan-Stegeman

Beste jan,

dit is een positief bericht,

Ga naar naar bestand, film exporteren, video als Mpeg 4, klik dit aan dan komt U hier terecht ,

zet een vinkje bij alle weergeven, daar staan veel mogelijkheden, zelf gebruik ik standaard

optie M2TS kunt U wel op de Pc afspelen maar niet als het op een externe schijf staat naar de Tv.

Maar Uw probleem is opgelost, dank zij Uw zoon, en dat is het belangrijkste.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX Product,

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 10.10.2020 om 00:10 uur

Hallo Jan,

Ondanks, dat u uw probleem als oplossing hebt aangemerkt, wil ik toch even mijn visie geven op uw probleem, omdat ik het zeer vreemd vind, dat u de extensie van m2ts moet wijzigen om deze dan te kunnen exporteren.

Uw probleem komt mij bekend voor, dit heb ook al een paar keer meegemaakt. U hebt uw VDL 2019 opnieuw geïnstalleerd, omdat VDL steeds vastliep of spontaan opnieuw opstartte, hierdoor kan weleens het Videodeluxe.ini bestand beschadigd / corrupt zijn geraakt. U zou kunnen proberen om VDL 2019 eerst terug te zetten naar zijn standaardwaarden.

Dit doet u zo:

Als het bovenstaande niet het gewenste resultaat oplevert, verwijder dan eens het Videodeluxe.ini bestand. Dit bestand wordt altijd weer automatisch aangemaakt bij het opstarten van VDL 2019. Let op!! Alle Magix- en uw persoonlijke instellingen worden dan teruggezet op de standaardwaarden

Als u een Blu-ray schijf brand, dan worden deze altijd weggeschreven als m2ts bestanden!!

Het is zelfs mogelijk, om zelf een project als een m2ts bestand te exporteren. Deze kan ik via een Externe Datadrager afspelen op mijn TV.

Zie ook eens: https://www.videosolo.com/nl/tutorials/mts-vs-m2ts.html

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.10.2020 om 11:03 uur

@Jan-Stegeman

Beste Jan,

Tot mijn verbazing heb ik het schrijven wat hierboven staat gelezen, en U een PB gestuurd.

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator