Chroma key functie

Shanta schreef op 09.12.2020 om 20:23 uur

In video de luxe 2021 premium met de chroma key functie krijg ik alles op beeld. Het enige wat maar niet wil goedkomen is dat zwart haar niet scherp in beeld komt maar het "flikkert". Aan de punten van het haar blijf je zien dat er 2 beelden zijn gebruikt. Ook bij bewegen. En er blijft een dun groen randje zichtbaar.

Ik werk op een Windows 10 PC

Wie herkent dit en weet de oplossing???

Reacties

mi-bo schreef op 09.12.2020 om 20:31 uur

@Shanta

Beste Shanta.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Dit komt doordat er niet voldoende licht tussen groene doek en de persoon was,maar vals licht kan ook.

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator.

Wijzing aangebracht i.v.m Uw naam

Bol schreef op 09.12.2020 om 21:01 uur

@Shanta,

Hallo Shanta,

Het komt inderdaad, dat de persoon te dichtbij het groene scherm zit. Misschien, dat de functie Chroma-key / Anti-spill wat verbetering laat zien.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.12.2020, 21:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Shanta schreef op 09.12.2020 om 22:33 uur

Bedankt voor de reacties

Micheal: Ik heb het geprobeerd om met de afstand en het licht op het doek ( had ik inderdaad niet gedaan ) is wel verbetering in gekomen maar toch bij het haar blijft het. Zit te denken om een extra licht bij te kopen en weer te gaan proberen. Dan heb ik 2 lampen op het doek en 1 lamp op de persoon. Denk je dat het beter zal worden? Als ik naar de tutorials kijk moet het simpel zijn en probleemloos, begrijp niet waarom het bij mij niet lukt.

Rob: Heb met alle 3 de schuifjes geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Wat kan ik nog meer doen of wat kan ik anders doen.

mi-bo schreef op 09.12.2020 om 23:14 uur

@Shanta

Beste Shanta.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Wat betreft licht,tl verlichting kan ook een negatief effect hebben.

De camera (niet op de automaat zetten)via grijsfilter(foto tip) witten.

En zorgen dat er geen contouren(schaduwen) te zien zijn.

Sc6.

M.vr.gr

Michael.

Wijzing aangebracht i.v.m Uw naam

Bol schreef op 09.12.2020 om 23:23 uur

Hallo Shanta,

Ik heb mijn voorbeeld alleen bewerkt met de schuif Chroma-key / Anti-spill. Maar, zoals ik al aangaf, dat het misschien een verbetering laat zien. Voor zover ik weet, is er binnen VDL 2021 geen andere mogelijkheid om het groene randje te corrigeren.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 09.12.2020 om 23:28 uur

Hallo Shanta,

Kijk eens naar dit Youtube filmpje.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.12.2020, 23:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-