DV camera wil niet verbinden met Laptop

peter-z2949 schreef op 31.07.2025 om 08:24 uur

Hallo, maar ik heb een probleem met mijn Sony en Canon Camera. Heb zelfs van een collega een oude laptop geleend met een firewire aansluiting, maar camera's worden nog steeds niet herkend. Nu las ik op tweakers dat de firewire kabels die nu veelal te koop worden aangeboden, vaak niet goed zijn, heeft iemand de gouden tip voor mij?

Reacties

Bol schreef op 31.07.2025 om 11:46 uur

@peter-z2949

Hallo Peter,

Het zou meer dan welkom zijn als u wat meer informatie geeft wat u PC configuratie is. Dit zou zeker kunnen helpen om uw probleem op te lossen. Als u aangeeft via welk Video Deluxe versie u de Sony- of Canon Camera wilt aansluiten om uw DV bandjes te digitaliseren. Met deze gegevens kunnen wij u gerichter antwoorden worden gegeven. Nu is het alleen maar raden. Maar......Ik zal toch een poging. Lees eerst eens deze topic door: Digitalisering van DIV cassettes Misschien is dit voor de gezochte oplossing.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 31.07.2025, 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

peter-z2949 schreef op 01.08.2025 om 10:30 uur

Hallo Bol, voor nu wil ik alleen weten hoe ik de camera herkend krijg op de laptop, ik heb alleen de standaard sony software op het moment. Ik heb wel gekeken naar de Magix software maar die is vrij prijzig als ik dadelijk mijn camera niet aangesloten krijg. M.A.W. ik zou graag eerst zien dat de laptop de camera herkend voordat ik 180 euro uitgeef aan software. Mocht het zijn dat mijn vraag daarom niet hoort in dit forum, mag u hem verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Peter.

Bol schreef op 01.08.2025 om 11:23 uur

@peter-z2949

Hallo Peter,

....ik zou graag eerst zien dat de laptop de camera herkend voordat ik 180 euro uitgeef aan software..... 

Het is begrijpelijk, dat u eerst wilt weten of uw camera's op uw laptop aangesloten kan worden. U geeft aan, dat u een oude laptop met FireWire aansluiting hebt geleend van een collega en nog worden de camera's niet herkend. Hebt u het al geprobeerd met de originele software van Sony of Canon, die ooit zijn meegeleverd met uw camera's. Natuurlijk wil ik verder helpen, dat is voor mij geen enkel probleem, maar ik heb u gevraagd of wilde aangeven wat uw PC configuratie is en met welke software van Magix u werkt. Als ik dat weet zou ik op basis van deze gegevens u een goed / correcte antwoorden proberen te geven. Ik hoop het niet voor u, maar het kan ook zijn, dat de Chip in de camera is opgeblazen. Zie eens deze link: Wel beeld geen geluid

U kunt het altijd nog eens kunnen proberen met de Magix USB omzetter ad: € 39,99. Zie: MAGIX Red uw video's! – Helpt bij het kopiëren van video naar dvd.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-