Encoderen videofilm

s.heidstra1 schreef op 13.08.2025 om 11:48 uur

Ik wil een videofilm branden, maar krijg de melding dat encoderen is mislukt. Heb al vele jaren films gebrand, maar heb dit nog nooit eerder gehad. Ik gebruik de versies Video deluxe MX Plus Speciale Editie en Video deluxe Premium. Bij beide versies treedt het probleem op. Doe ik iets fout en zo ja wat?

Reacties

Bol schreef op 13.08.2025 om 13:22 uur

Hallo @s.heidstra1,

Om te beginnen Video Deluxe MX uit 2012 is niet compatibel met Windows 10 | 11 en wordt niet meer ondersteund door Magix Support. Wat is het Jaartal en versienummer van uw andere Video Deluxe Premium versie? Wat u zou kunnen proberen op de brandroutine te resetten, zie afbeelding.

Voorbeeld uit VDL2025 premium

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PS. zie ook eens deze tutorial: DVD branden zonder verspilling van DVD's

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

s.heidstra1 schreef op 13.08.2025 om 16:06 uur

Dank voor uw reactie. Ik wist niet dat Video Deluxe MX niet meer werd ondersteund. De andere versie die ik gebruik is Video de Luxe Premium, die ik in 2018 heb geïnstalleerd en geregistreerd. Versienr. weet ik niet. Maar ook daar doet zich hetzelfde probleem voor. Resetten heeft ook niet geholpen.

s.heidstra1 schreef op 13.08.2025 om 16:08 uur

Nog een aanvulling, ik gebruik Windows 10.

s.heidstra1 schreef op 13.08.2025 om 16:53 uur

Nog een aanvulling; misschien heeft u hier iets aan uit het logfile:

6-8-2025 11:44:38.934: ERROR: PrepareDVDVideoFiles() failed with errNo 5 - encoding failed

6-8-2025 11:44:38.944: !!! DBK error in BurnProject: 10 - movie encoding failed !!!