Exporteren als perfecte MP4 voor Youtube

marcel-d schreef op 25.08.2020 om 15:51 uur

Hoe krijg ik een met Magix Video Deluxe Plus (19.02.58 (UDP3)) gemaakte film perfect als MP4 op Youtube? Mijn met Magix gemaakte mp4 ziet er met gewone videobrowser op 21 inch monitor prima scherp uit, maar eenmaal geupload naar Youtube ziet het er op 21 inch monitor troebel en blurry uit. Ik volg m.i. precies de procedure (Bestand_Film exporteren_Video als MPEG-4 met H.264 codec en al), maar toch krijg ik slecht resultaat. Als ik dezelfde film op Youtube bekijk vanaf mijn smartphone, ziet het er wel goed uit.

Via Delen_YouTube kom ik niet eens bij Youtube omdat mijn browser niet geschikt zou zijn, ook niet als ik Chrome met Java on heb ingesteld als standaardbrowser. Mijn besturingssysteem is Windows 10.

Reacties

mi-bo schreef op 25.08.2020 om 16:16 uur

@marcel-d

Beste Marcel.

Zelf ben ik geen YouTube Freak.

Maar als een project gemaakt met MAGIX vdl is opgeslagen als mp4 in een eigen gemaakte map,kunt U het vanuit de map dit direct uploaden naar YT.

Sc6

M.vr. gr

Michael

Forum Moderator

marcel-d schreef op 25.08.2020 om 16:41 uur

Dag Michael, dank je wel. Het uploaden naar Youtube is niet het probleem. De kwaliteit van de weergave op Youtube is het probleem. Ik zoek dus de juiste combinatie van MagixVDL exportinstellingen.

mi-bo schreef op 25.08.2020 om 17:05 uur

@marcel-d

Beste Marcel.

Dank voor Uw feedback.

Zover mijn kennis gaat is dit 1920:1080 (mp4).

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 25.08.2020 om 18:43 uur

Hallo Marcel,

Zelf maak ik filmpjes op 1440pHD en upload deze dan naar YouTube.

Ik zie zelfs filmpjes op YouTube filmpjes, die in een nog hogere kwaliteit zijn geüpload.

Mijn advies, probeer dit zelf eens uit.

Succes,

Rob Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.08.2020 om 18:55 uur

Hallo Marcel,

Nog even dit. Als u een filmpje upload naar YouTube, dan wordt deze altijd op SD standaard gezet. Het duurt even, voordat deze op bv. 1440pHD staat. Als u uw filmpje nu via uw 21 inch monitor afspeelt, dat kunt u de film zelf op een hogere kwaliteit zetten. Klik op Radertje rechtsonder.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

marcel-d schreef op 27.08.2020 om 14:10 uur

Dag Rob,

Ik neem aan dat ik de door jou voorgestelde keuze niet kan maken bij het exporteren. Bedoel je dat ik van een geïmporteerde film in Magix vooraf de filminstellingen moet instellen op één van de keuzes in bijgaand scherm? Welke keuze zou ik dan moeten maken om 1440pHD te krijgen?

Hallo Marcel

Zelf maak ik filmpjes op 1440pHD en upload deze dan naar YouTube.

Ik zie zelfs filmpjes op YouTube filmpjes, die in een nog hogere kwaliteit zijn geüpload.

Mijn advies, probeer dit zelf eens uit.

Succes,

Rob Moderator / Forumlid

marcel-d schreef op 27.08.2020 om 14:16 uur

Dag Rob,

ik zie bij Youtube wel dat tandwieltje rechtsonder maar daarmee kan ik alleen de afspeelsnelheid veranderen en niet de afspeelkwaliteit. Moet ik beter kijken?

Groeten,

Marcel

Hallo Marcel,

Nog even dit. Als u een filmpje upload naar YouTube, dan wordt deze altijd op SD standaard gezet. Het duurt even, voordat deze op bv. 1440pHD staat. Als u uw filmpje nu via uw 21 inch monitor afspeelt, dat kunt u de film zelf op een hogere kwaliteit zetten. Klik op Radertje rechtsonder.

Succes,

Rob

marcel-d schreef op 01.09.2020 om 11:16 uur

Allen, inmiddels is alles opgelost. Het lag niet aan Magix VDL. Naar blijkt, bekeek ik de videos op Youtube in beheerdersmodus. Dan kun je niet de resolutie aanpassen. Wanneer ik als willekeurige bezoeker de videos bekijk, ziet alles er prima uit. Had ik dit maar eerder geweten!