Film digitaal opslaan met hoofdstuk menu

desireeteunissen schreef op 07.05.2020 om 11:52 uur

Ik heb VDL 2015. Als je een film op DVD brandt, kan je ervoor een mooi menu maken met muziek, hoofdstukken, bewegende beeldjes, enz. Graag wil ik dat ook als ik een film digitaal opsla (zodat kijkers kunnen kiezen welk stukje ze willen (laten) zien. Kan dat? Zo ja, hoe? Ik vind het echt een gemis dat dit gedeelte overgeslagen wordt bij digitaliseren. Kan dit bij VDL 2020 wel gemakkelijk? Rob, heel erg bedankt voor je hulp met mijn zoekgeraakte film. Ik heb hem terug! Ben echt blij!! (kan alleen mijn bericht niet meer terugvinden, vandaar via deze weg...

Groetjes, Desiree

Reacties

Kees-Haremaker schreef op 07.05.2020 om 12:28 uur

Hallo Desiree, ja dat kan als je de film in z'n geheel op een spoor hebt dan kan je dmv hoofdstukmarkers verschillende hoofdstukken aangeven en ook een naam geven die daar bij hoort. zie plaatjesd

Je kan ook elk film hoofdstuk in aparte mappen maken en de mappen van namen voorzien die daarbij hoort en dan krijg je als je b.v. de eerste tab b.v. project 1 en zo vervolgens in de tweede tab noem je project 2, zie ook daarvan een paar plaatjes

Ik hoop dat je dit kan volgen, stuur mij anders een persoonlijk bericht via mijn avatar
Mvg Kees

Bol schreef op 07.05.2020 om 12:49 uur

Hallo Desiree,

Wat Kees in het bovenstaand antwoord beschrijft, is alleen mogelijk, als u uw project op een DVD brand. Als u uw project gaat exporteren (digitaal opslaan) als bv. een MP4 bestand, dan is dit niet mogelijk.

Groet,

Rob

Ps. Fijn om te lezen, dat u uw zoekgeraakte film weer hebt teruggevonden. Dit bericht staat hier: https://www.magix.info/nl/forum/film-niet-goed-opgeslagen-30-uur-monteren-weg-kan-ik-dit-terughalen--1245125/

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

desireeteunissen schreef op 10.05.2020 om 16:26 uur

Als een menu maken niet digitaal kan, waarom zou ik dan hoofdstuk markers maken? Kan dit ook niet met VDL 2020? Is er dan een andere manier hoe je een gedeelte kan laten zien? Alvast bedankt, Desiree

Kees-Haremaker schreef op 12.05.2020 om 07:45 uur

Hallo Desiree, je kan ook de film in stukjes exporteren i.p.v. in z'n geheel
zie plaatjes
zo kan je het export menu instellen om een gedeelte te exporteren

Met deze pijlen kan je een gedeelte aanwijzen zie tweede plaatje

Mvg Kees