filmpjes in menu plaatsen op USB

Jose52 schreef op 06.06.2020 om 15:00 uur

Goedemiddag, ik wil vragen of het mogelijk is om MPG filmpjes gemaakt in Magix Fotostory 2014 De Luxe op USB te plaatsen. Normaal plaatste ik dan een aantal MPG bestandjes in een leuk menu zodat je ze later apart aan kon klikken op de TV. Ik had ze dan op DVD gebrand, maar eer de kleinkinderen zo groot zijn dan is er waarschijnlijk bijna geen cd speler meer in omloop. Vandaar dat ik ze op USB stick wil zetten zodat ze het dan ook vanaf de USB rechtstreeks op de TV kunnen kijken.

Met geen mogelijkheid krijg ik de Dvd's gekopieerd naar de USB zodat je ook het menu op de TV weer terug ziet. Het worden dan losse filmpjes. Is er ook een mogelijkheid om zo'n menu te maken en dan op USB te plaatsen en dat je het dan ook nog zo op de TV af kan spelen. en niet allemaal losse MPG bestandjes te zien krijg op de TV.

Met vriendelijke groet, José

Reacties

mi-bo schreef op 06.06.2020 om 15:24 uur

@Jose52

Beste José

Een menu bestand gemaakt voor een dvd , kunt U niet gebruiken voor een usb.

Wat U wel kunt doen is een map maken zie voorbeeld en ipv deel 1(kunt U ook okt t/m dec 2013 plaatsen), enz, enz

en zo kunt U een externe harde schijf inrichten

een voorbeeld

met vriendelijke groet

Michael

Jose52 schreef op 06.06.2020 om 16:16 uur

Michael bedankt voor je antwoord. Ik had al van alles geprobeerd, maar helaas.
Ik zal het dan ook zo gaan doen als dat u aangeeft. Ik hoef dan ook niet meer verder te zoeken naar een oplossing.
mvgr. José

mi-bo schreef op 06.06.2020 om 17:17 uur

@Jose52

Beste José

Dank voor Uw feedback,

veel plezier met het overzetten van VOB, VTS de bestanden die op de dvd staan eerst naar MFS op de tijdlijn zetten , dan via bestand exporteren naar de aangemaakte map van de externe schijf

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 06.06.2020 om 19:25 uur

Hallo José,

Zelf brand ik mijn projecten als ISO bestanden en speel deze dan af via mijn mediaplayer die met HDMI kabel is aangesloten aan mijn LED TV. Zie ook eens: https://www.magix.info/nl/forum/exporteren--1243388/#ca1534900

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jose52 schreef op 06.06.2020 om 23:00 uur

Goedenavond Michael en Rob. Van de meeste DVD’s heb ik de originele MPG bestandjes nog op de externe schijf staan. Deze heb ik nu gekopieerd naar de USB stick en afgespeeld op de TV. Dit kon ik zo afspelen.

van 3 DVD’s heb ik geen originele bestanden meer, maar daar kopieer ik dan de filmpjes van . Het zijn dan alleen geen MPG bestanden meer maar VOB bestandjes. Maar ook die kan ik dan op de TV afspelen.
ik plaats de filmpjes van iedere DVD apart in een map zoals Michael schreef om het overzichtelijk te houden.

Allebei bedankt voor jullie hulp.

mvgr. José

Jose52 schreef op 07.06.2020 om 14:15 uur

Michael ik heb nog even een vraag. Als ik nu een nieuw filmpje met tekst, foto’s en overgangen wil maken en ik kies dan opslaan op computer in HD kwaliteit, blijf ik dan de goede kwaliteit behouden om ze op usb te plaatsen. Ik hoorde n.m. dat als je ze op dvd brand dat dan de kwaliteit altijd iets achteruit gaat. Ik kan ze dan nu wel in een hogere kwalIteit exporteren als ze niet op dvd gaan.
mvgr. José

mi-bo schreef op 07.06.2020 om 14:27 uur

@Jose52

Beste José.

U hoeft het bestand niet eerst op de Pc op te slaan.

Als U een mp4 project op de tijdlijn heeft staan,kunt U via bestand exporteren het direct op een externe schijf zetten (m.a.w geen kwaliteit verlies)

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Jose52 schreef op 07.06.2020 om 19:43 uur

Dank je wel!