Fotoduur aanpassen aan tempo muziek

ger-mooren schreef op 03.05.2020 om 13:31 uur

Ik werk met Windows 10 - 64 bit
Ik gebruik al jarenlang MAGIX Video deluxe 2015. Versie 14.0.0.187 (UDPP3)
Onlangs heb ik een film gemaakt met ongeveer 200 foto's.
Ik heb de fotoduur voor alle foto's aangepast op 2 seconden. Daarbij gebruik ik 4 mp3's. Het eerste liedje Here comes the sun van The Beatles heeft nogal wat tempowisselingen. Het is ondoenlijk om de fotoduur bij bepaalde gedeeltes te verlagen naar bijv. 1 seconde. Kan dat ook automatisch. Ik gebruik ook Fastcut daar wordt middels een sjabloonkeuze wel automatisch de fotoduur aangepast van de fotoduur. Nadeel bij Fastcut is dat hij een keuze maakt uit een aantal foto's, dus beslist geen 200.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Reacties

mi-bo schreef op 03.05.2020 om 17:42 uur

@ger-mooren

Beste Ger.

Monteren op Muziek kunt U het beste doen:

de muziek op de tijdlijn zetten spoor 3,dit vast zetten,en dan de beelden er aan toevoegen.(boven zetten)

U dient er wel rekening mee te houden dat als er overgangen bij worden gezet en het is maar 1 seconden dat na een aantal foto's verschillende niet meer te zien zijn (automatisch aanpassen heeft absoluut geen zin. ). Als het wordt berekend komt het probleem pas naar voren .

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

Bol schreef op 03.05.2020 om 22:29 uur

Hallo Ger,

Misschien is dit wat voor u. In VDL 2015 Versie 14.0.0.187 zit er een optie "Muzikale montageaanpassing". Zelf heb ik deze nog nooit gebruikt of toegepast.

.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ger-mooren schreef op 04.05.2020 om 16:07 uur

Ik weet niet of ik goed reageer.
Moderator Michael: dat doe ik steeds - maar daar verandert niets - standaard fotoduurlengte op 7 seconden - ook niet als ik verander in 2 seconden - wat betekent exact 'vastzetten'

ger-mooren schreef op 04.05.2020 om 16:14 uur

Ik weet niet of ik goed reageer.
Tip van Rob:
Als ik op deze manier met optie "Muzikale montageaanpassing" probeer en de assistent open en alles doorloop, zegt hij aan het einde toch weer, dat er geen audio bewerking is gevonden

Bol schreef op 04.05.2020 om 17:04 uur

Hallo Ger,

Ik heb mijzelf nooit verdiept in de optie Muzikale montageaanpassing.

Zie eens:

Groet,

Rob (Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 04.05.2020, 18:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 04.05.2020 om 17:15 uur

@ger-mooren

Beste Ger,

Dank voor Uw feedback.

met vastzetten wilde ik zeggen geluid spoor,

, slotje als dit gesloten is kan de geluidlijn niet bewegen,.

Als U geen overgangen gebruikt zal mijn schrijven "U dient er wel rekening mee te houden dat als er overgangen bij worden gezet en het is maar 1 seconden dat na een aantal foto's verschillende niet meer te zien zijn" niet van toepassing zijn.

"Het is ondoenlijk om de fotoduur bij bepaalde gedeeltes te verlagen naar bijv. 1 seconde" Als de Foto word geplaatst op de tijdlijn is deze toch in te korten naar wens ( Muziek Beat ').( monteren op muziek ).

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator ).

ger-mooren schreef op 05.05.2020 om 17:13 uur

Hallo Rob,
Youtube filmpje is heel verhelderend maar ik moet elke foto toch weer 1 voor 1 op spoor 1 zetten en aanpassen aan de lengte van het spoor 3 element. Ken jij het programma Fastcut van Magix? Daar wordt middels een sjabloonkeuze automatisch de fotoduur aangepast aan de maat van de muziek.

ger-mooren schreef op 05.05.2020 om 17:18 uur

Hallo Michael,
Vastzetten gelukt, maar ik moet nog steeds elke foto 1 voor 1 aanpassen aan de lengte van het spoor 3 element. Ken jij het programma Fastcut van Magix? Daar wordt middels een sjabloonkeuze automatisch de fotoduur aangepast aan de maat van de muziek.

Bol schreef op 05.05.2020 om 17:21 uur

Hallo Ger,

Fijn om te lezen, dat het filmpje verhelderd werkte. Klopt, ik had ook gezien, dat je dan foto voor foto op de tijdlijn moet zetten. Ik heb Fastcut op mijn PC staan. Ik ga er voor u naar kijken.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.05.2020 om 17:59 uur

@ger-mooren

Beste Ger,

Ik ken het programma MAGIX Fastcut.

Dit is speciaal door MAGIX ontworpen om opgenomen beelden met oa. een Procam snel een leuk filmpje te maken ( dit is geen montage programma net zoals MAGIX vdl ) .beelden en muziek.

De mogelijkheden die in MAGIX Fastcut zitten , kunt U niet vinden in MAGIX vdl.

Sc6

Met vriendelijke groet.

Michael ( Moderator )

Kees-Haremaker schreef op 06.05.2020 om 16:24 uur

Hallo nog even ter aanvulling fotoduur wijzigen zie plaatje

Mvg Kees