Gedigitaliseerde oude film met slecht geluid

jacrid schreef op 27.08.2020 om 16:55 uur

Een oude videoband is gedigitaliseerd met goed resultaat. Alleen de toegevoegde muziek past niet meer, en door verschuivingen van de beelden verbrokkelt. Kan ik de video en geluidssporen scheiden? Zo niet, hoe kan ik het oorspronkelijke geluid dan weg krijgen zodat ik bij de bewerking van deze oude, maar dierbare film een nieuw geluidsspoor/sporen opnieuw kan toevoegen.

Ik gebruik de Magix Video de luxe 2021 op een Dell Inspiron i5 computer aangekocht in mei 2020.

Reacties

Bise schreef op 27.08.2020 om 19:01 uur

Geachte, wrs staat bij instellingen programma het vinkje bij video/audio aktief. Vinkje weghalen en je hebt video en geluid los van elkaar.

Kees-Haremaker schreef op 28.08.2020 om 10:19 uur

Hallo jacrid, je kan gewoon het oude geluidskanaal uitzetten en een nieuw geluidsbestand er onder zetten

Hier zie je bij de pijl waar je het geluid los kunt koppelen van het beeldspoor, waarna je het geluidsspoor kunt weghalen

of deze mogelijkheid, op de M klikken waardoor het geluid wordt uitgeschakeld en niet wordt meegenomen naar een export

Wat ook kan met het oude geluid het verschuiven zodat het weer klopt dat doe je zo, Klik
op het geluidsspoor met de rechter toets en je krijgt het hier afgebeelde rolmenu klik dan de regel bij de pijl en je krijgt het onderstaande menu waar je de verschuiving + of - kan instellen dit wordt ook gebruikt als een film b.v. niet lipsynchroon is

Mvg Kees