geen geluid bij import van reeds gemaakte film

a.v.doesburg schreef op 05.06.2025 om 13:33 uur

Ik heb een update van video de luxe+ van 2024 naar 2025, en film gemaakt in video de luxe+ 2019 geimporteerd

In vdl+ 2019 en ook in vdl 2024+ werkte het geluid van deze geimporteerde films wel ( MP4) , in vdl 2025+ niet

Andere gemaakte films doet het geluid het soms wel als ik deze importeer, met video lan de codec laten bekijken deze is voor alle films gelijk audio codec MPEG AAC Audio (mp4a) en video codec MPEG-4 Video (mp4v)

Ook kan ik in Vdl 2015 van die film geen audio spoor selecteren in de tijdlijn.

Iemand enig idee wat er aan de hand is ? (ik heb het aantal audio buffers al verhoogd in prog settings)

Reacties

Bol schreef op 05.06.2025 om 14:23 uur

@a.v.doesburg

Hallo A,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

Uw probleem komt mij bekend voor, maar dan als met audio codec PCM. Maar misschien kunt u uw probleem verhelpen door K-Lite standaard te installeren.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a.v.doesburg schreef op 05.06.2025 om 14:39 uur

Hallo Rob, dank voor het snelle antwoord, de vraag is hoe ik dit "k-lite standaard" kan installeren en natuurlijk waarom het wel werkte in vdl+2019 en 2024

mvg

aad

Bol schreef op 05.06.2025 om 15:05 uur

@a.v.doesburg

Hallo Aad,

Klik op: Download K-Lite Codec Pack 18.9.5 / 18.9.8 Beta - Latest & Fastest Downloads!. Download en installeer K-Lite Codec Pack standard. Ik ben zeer benieuwd of uw probleem hiermee is opgelost?

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a.v.doesburg schreef op 05.06.2025 om 15:12 uur

Hallo Rob , inderdaad het lijkt te werken ,ik heb 1895.exe " full " gedownload en geinstalleerd met de standaard optie's en heb het bij een film getest en dat werkte, ik ga ermee verder

Nogmaals bedankt voor de snelle oplossing

mvg

Aad

Bol schreef op 05.06.2025 om 15:25 uur

@a.v.doesburg

Hallo Aad,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Alleen de standaardversie was voldoende geweest. Persoonlijk heb ik jaren geleden problemen ondervonden met de "full" versie.

Mocht u toch problemen ondervinden, dan kunt u de "full" versie alsnog verwijderen en dan alleen de "standaard" versie installeren.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 05.06.2025, 15:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-