geen overgangen in storyboard

Lindenbo schreef op 03.05.2012 om 16:08 uur

Goede dag,

Ik heb de vraag reeds een keer gesteld, omtrent de overgangen die bij mij niet zichtbaar zijn in het storyboard.

Het antwoord was dat er een A of een B zou staan als er geen overgangsteken stond.

Helaas staan al deze tekens er niet bij mij in het storyboard, alleen de tijdsduur van de foto'.

Hoe kan dit?

Ik gebruik foto's op dvd MX de Luxe

Bsturingssysteem windows 7

Lindenbo

Reacties

mi-bo schreef op 03.05.2012 om 16:29 uur

beste,
U kunt het programma op 2 manieren gebruiken,
Storyboard modus: dan ziet u elke foto apart als plaatje achter elkaar staan, tussen de foto's ziet u a/b staan hier kunt u aangeven wat voor overgang U wilt hebben.
Tijdlijnmodus: staat de foto reportage als film achter elkaar hier kunt U ook tussen de foto's a/b vinden, gaat U in de mediapool kijken eest overgangen aanklikken en kunt u de overgangen bekijken en naar de tijdlijn slepen, wel waar de lijn cursor staat
succes,

RiViS schreef op 03.05.2012 om 18:46 uur

Ja Lindenbo, dat is toch niet normaal, wat je beschrijft. Het enige wat ik zo kan bedenken is dat er misschien bij de installatie iets is misgegaan. Het programma (via Windows Config.scherm) verwijderen en daarna weer opnieuw installeren zou dan verbetering moeten geven. Wel wat werk, maar wellicht de moeite van het proberen waard.

Zie je die A/B ook niet in de modus tijdlijn (zie ook suggestie van mi-bo)? Als het daar wel werkt, zou je in die modus kunnen gaan werken; als je er aan gewend bent, wil je waarschijnlijk niet meer anders, je krijgt daar veel meer informatie te zien (zelf werk ik nooit in Storyboard modus).

groet,

Rijk

Ltv-magix schreef op 30.08.2012 om 22:29 uur

Hoi Lindenbo,

Ik heb jou probleem oa ook gehad.

Ik denk dat je werkt in verschillende 'windows',

als je boven in de balk klikt op window kun je onderaan

de lijst met windows zien en of je inderdaad meerdere windows hebt.

Pas in één window kun je A/B overgangen doen (naar mijn weten).

Anders misschien bij fades (edit F9)

Succes!