geluid/muziek valt spontaan weg

LarsS schreef op 08.11.2020 om 12:52 uur

Goedendag,

Ik loop tegen een probleem aan dat tijdens het bewerken op sommige random plekken ineens het geluid van een fragment (dit kan een videobestand of een audiobestand zijn) gedeeltelijk wegvalt. Ik heb nu een filmbeeld met origineel geluid met daaroverheen een muziekje, alleen op een bepaald moment valt het muziekje voor enkele seconden weg. Het geluid van de video zelf speelt wel door. Ik heb ook al meerdere malen meegemaakt dat dit andersom gebeurt: dat de audio van de film wegvalt en de muziek doorspeelt (of de film tijdelijk zonder geluid zit als er geen losse audio onder zit natuurlijk). Geen van alle bestanden is beschadigd, want bij de preview voorafgaand aan het importeren krijg ik overal wel het volledige geluid te horen. De golfvorm van de audio laat wel zien dat er geluid moet zijn.

Ik heb het project opgeslagen en meerdere malen opnieuw gestart. Het probleem op de ene plek is verholpen, maar op de andere plek weer nieuw ontstaan. Dat schiet niet op.

Toen dacht ik, dit zal wel een kwaal van het programma zijn dat zich oplost bij het exporteren, zoals ik dit vroeger bij het oude Movie Maker wel vaker had, maar helaas, de weggevallen audio ontbreekt ook in het eindproduct.

Ik heb hier op het forum al gezocht naar een vergelijkbaar topic, maar heb hier geen oplossing voor kunnen vinden.

Weet iemand hoe dit komt en wat ik hieraan kan doen? Ik werk met Video Deluxe versie 20.0.1.73 (UDP3).

Alvast bedankt!

Mvg,

Lars

Edit: Ik heb nu ook dat de als audio later weer terugkomt dat het niet meer gelijk loopt met de golfvorm (en dus ook niet meer met mijn video).

Reacties

LarsS schreef op 08.11.2020 om 13:23 uur

Hier heb ik het probleem in beeld gebracht, wellicht geeft dat meer duidelijkheid.

mi-bo schreef op 08.11.2020 om 15:51 uur

@LarsS

Beste Lars,

Uw oproep gelezen en filmpje bekeken.

Wat staat er op spoor 5 en evt andere sporen die niet te zien zijn.

M.vr.gr

Michael/ Forum Moderator

LarsS schreef op 08.11.2020 om 15:53 uur

Hier staan diverse audiofragmenten die op losse sporen wel konden overlappen maar op één spoor de overlap niet werkte.

mi-bo schreef op 08.11.2020 om 15:58 uur

@LarsS

Beste Lars,

U laat nu een stukje zien waar op spoor 3 audio staat, en op spoor 5 staat ook audio, heeft dit dan geen conflict met elkaar,

M.vr.gr

Michael

LarsS schreef op 08.11.2020 om 16:05 uur

Beste Michael,

In mijn ervaring geeft dit normaal gesproken geen conflict met elkaar, en in de rest van de film werkt deze constructie ook zonder problemen

Mvg,

Lars

mi-bo schreef op 08.11.2020 om 16:25 uur

@LarsS

Beste Lars,

Dank voor Uw feedback,

Het stukje voor het geluid fragment en na geluid fragment is het daar wel goed.

Sc6

Michael

LarsS schreef op 08.11.2020 om 16:35 uur

Het geluid wat op spoor 2 staat is het bijbehorende geluid van spoor 1, dat heb ik bij enkele fragmenten gesplitst. Daar is werkt alle audio naar behoren. Na de "ongewenste stilte" komt de muziek terug, enkel te laat. Inmiddels is het probleem op deze plek verholpen (middels de zoveelste keer afsluiten en opnieuw opstarten van het programma), maar is het op een andere plek in de film weer teruggekomen.

mi-bo schreef op 08.11.2020 om 16:52 uur

@LarsS

Beste Lars,

Als U beeld en geluid splits en aan het beeld iets gaat doen, kan dit niet zonder problemen zijn, een kleine verschuiving en beeld- geluid is niet meer synchroon ( maar dat weet U wel ) heeft U al eens " frametable ( nieuw ) aanmaken" gedaan dan komen alle 1 - 0 weer onder elkaar te staan, Ook kan er en probleem ontstaan door welke oorzaak ook als een tijdje het project in Pauze stand heeft gestaan, dat het beeld bevriest en dat levert ook problemen op.

Sc6

Michael

Bol schreef op 08.11.2020 om 17:03 uur

@LarsS,

Hallo Lars,

Uw probleemstelling volg ik met heel veel interesse. Zelf heb Ik geprobeerd uw probleem te reproduceren, echter zonder resultaat. In uw filmpje is niet te zien, hoe u dit stukje exact hebt opgebouwd c.q. hebt samengesteld. Mijn advies is daarom, verwijdert dit probleem gedeelte en stelt het opnieuw samen. U kunt ook natuurlijk in geheel nieuw project het probleem stukje samenstellen en kijken of het nu wel goed gaat.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 08.11.2020, 17:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

LarsS schreef op 08.11.2020 om 22:41 uur

Mijn advies is daarom, verwijdert dit probleem gedeelte en stelt het opnieuw samen. U kunt ook natuurlijk in geheel nieuw project het probleem stukje samenstellen en kijken of het nu wel goed gaat.

Dank u voor uw begrip en interesse. Zoals ik stelde dient dit probleem zich willekeurig voor. Als ik het stukje reproduceer in een nieuw project heb ik het probleem niet. Dit wil niet zeggen dat het is opgelost, want ook in het nieuwe project kan het zich weer voordoen. De willekeur van deze kwaal is dusdanig dat het lastig is om de kwaal zelf opzettelijk te reproduceren.

Ik zal morgen een screenshot plaatsen van hoe het gehele project is opgebouwd met een uitleg erbij. Wellicht dat er hier iets uit te halen valt.

Met vriendelijke groet,

Lars

Bol schreef op 09.11.2020 om 00:11 uur

@LarsS

Hallo Lars,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Voor zover ik het nu kan beoordelen, ligt uw probleem zeker niet in de gebruikte filmfragmenten, audio en muziek. Natuurlijk, wilt het nog niet zeggen, dat uw probleem hiermee is opgelost en niet bestaat. Omdat uw probleem willekeurig voordoet, zal het zeker moeilijk worden om dit te reproduceren. Ik ben zeker geïnteresseerd naar uw screenshot meteen de tekst en uitleg erbij. We zullen het wel zien of ik er wat uit kan halen, waardoor uw probleem te verklaren is.

Met vriendelijk groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 09.11.2020 om 07:51 uur

@LarsS

Beste Lars.

Jammer dat mijn snelle reacties naar U met suggestie's (voorstellen ) tot nu toe niet hebben kunnen lijden tot een oplossing.

Maar dat zal zeker gaan lukken na het bekijken van Uw toegezegde uitgebreide Screenshot .

M.vr.gr

Michael

LarsS schreef op 09.11.2020 om 14:15 uur

Beste Michael en Rob,

Dank u voor uw goede meedenken in dit probleem. Ik heb alle tips ter harte genomen en in plaats van een screenshot een video gemaakt waarin ik mijn programma, mijn denkstappen en de problemen laat zien.

Ik hoop dat hier iets uit te halen valt wat ik niet juist doe.

Met vriendelijke groet,

Lars

mi-bo schreef op 09.11.2020 om 14:54 uur

@LarsS

Beste Lars,

om te beginnen een indrukwekkende reportage,

Waarom heeft U bijna nergens op spoor 2 het originele geluid staan.

Dan staat er op spoor 2 tekst

Dan zie ik ook op spoor 3 MTS bestanden staan en Mp4 bestanden staan,

Waarom gezien U minimaal 8 sporen heeft en uit kan breiden tot 99.

Dit is een klein begin om te reageren, de rest wordt van mij kant vervolgt.

Filmpje even met Camtasia op mijn Pc gezet, om het geheel beter te kunnen bekijken

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht er stond 165 sporen dit moet zoals het er nu staat minimaal 8 zijn

LarsS schreef op 09.11.2020 om 15:42 uur

@LarsS

Beste Lars,

om te beginnen een indrukwekkende reportage,

Waarom heeft U bijna nergens op spoor 2 het originele geluid staan.

Dank u wel. Ik heb enkel de bestanden gesplitst waar ik het geluid wil laten in/uitfaden. Als ik alle bestanden splits kan ik niet meer los de audio laten faden zonder dat dit invloed heeft op de overgang van het beeld.

Dan staat er op spoor 2 tekst

Dat is gedaan omdat ik twee verschillende titels door elkaar heen laat faden, maar ik heb de titel van spoor 2 inmiddels naar spoor 9 gezet.

Dan zie ik ook op spoor 3 MTS bestanden staan en Mp4 bestanden staan,

Dat klopt, de beelden komen van diverse verschillende camera's en zijn in de afgelopen jaren gemaakt. Hierdoor ontstaat een mix van inputbestanden. In de afgelopen jaren dat ik met deze constructie heb gewerkt vrijwel nooit problemen ondervonden.

Dit is een klein begin om te reageren, de rest wordt van mij kant vervolgt.

Ik zie graag uit naar de rest van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Lars

mi-bo schreef op 09.11.2020 om 16:37 uur

@LarsS

Beste Lars,

Dank voor Uw Feedback,

het verhaal beeld en geluid, kan via ontkoppelen gesplitst worden.

Door Beeld en Geluid te activeren, dan blijft het bij elkaar staan en kan een fade in of fade out gemaakt worden.

door dat U tekst naar spoor 9 heeft verplaatst zal dit probleem zijn opgelost. en door ontkoppelen van beeld en geluid zijn er wel overgangen van beeld maar geluid loopt door.

Dan de stukjes die niet helemaal goed lopen, waarom niet via Ctrl+ C en Ctrl + V verplaatsen en dan bewerken,

hier boven 3 nieuwe mappen gemaakt en als het goed loopt kan het weer bij het originele worden gezet.

Hier kunnen de stukjes dan bewerkt worden van verschillende camera's die dan tot een geheel kunnen worden gekopieerd naar de hoofdpagina ( pagina 1 ).

Waarom op spoor 5 titels en muziek dit kan nooit niet goed gaan.

En dan watermerk, als ik de film zou willen kopiëren, haal ik dit zo zonder problemen weg, moet toch iets anders voor bedacht worden.

Mijn suggestie.

spoor 1 beeld

spoor 2 geluid van de originele film, met golfweergave aanmaken, dan kunt U zien wat er staat.

spoor 3 en 4 beeld en geluid van de andere camera.

spoor 5 tekst,

spoor 6,7,8 toegevoegde muziek.

spoor 9 Watermerk.

Dan denk ik dat het mooie project iets rustiger / overzichtelijke in elkaar gezet kan worden.

Maar gezien MAGIX een veelzijdig programma is, zullen ook andere mogelijkheden zijn.

Wilt U over speciale stukken reageren, het totaal staat op mijn Pc en kan het zonder probleem naar voren halen om het te bespreken,

U mag mij uiteraard ook mailen mi-bo@magix.info als U daar behoefte in heeft.

M.vr.gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 10.11.2020 om 13:41 uur

Beste Lars, ik zag in je filmpje dat alle originele audio sporen waren geknipt en op andere spoornummer staan.
Wat je had kunnen doen is gewoon de originele clips te monteren met het daarbij behorende geluid op spoor 2.
Daarna je extra geluid b.v. muziek en of spraak waarin je verteld wat er te zien is op te nemen b.v. op spoor 3 de muziek en op spoor 4 eventuele spraak
zie op mijn plaatje hoe ik dat doe hier zie je het einde van een kerkdienst en reeds voor het einde zie je op spoor 5 een orgelmuziek die ik aan het einde nadat de kerkdienst afgelopen is wil laten horen, het andere orgelgeluid in niveau naar 0dB gaat je ziet dat met de groene lijn die naar maximum gaat infaden heet dat

Deze lijn krijg je als je het audiospoor selecteert, even kort op linker muistoets en dan met de rechter muistoets klikken dan krijg je een rolmenu waar je bij volumecurve een vinkje zet en dan kan je overal waar je het geluid zachter of uit wilt zetten met klikjes en verschuiven naar voor, achter of naar beneden kan slepen.
Mvg Kees

LarsS schreef op 10.11.2020 om 13:53 uur

Allen erg bedankt voor het meedenken!

@mi-bo, Uw tips waren zeer waardevol en hebben het probleem inderdaad verholpen. Ik heb de structuur van de film compleet aangepakt volgens uw suggesties en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Dank!

@Kees-Haremaker ook erg bedankt voor deze tips, die kan ik goed gebruiken!

Ik ben toch erg blij dat deze community snel en daadkrachtig reageert en mee wil denken met leken als ik.

mi-bo schreef op 10.11.2020 om 14:44 uur

@LarsS

Beste Lars.

Dit is een positief bericht dat U met mijn tips bent geholpen.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

M.vr.gr

Michael