Het branden werd afgebroken met de volgende fout....

Hageman schreef op 21.09.2020 om 20:35 uur

Interne fout tijdens de bewerking

Parameterfout (ongeldige request)

De logfile laat onderstaande zien.... wat kan de oorzaak zijn?

2020/09/21 17:38:35 [INFO]    [DiscMaker]: Step 3 done
2020/09/21 17:38:35 [INFO]    [DiscMaker]: ConvertMovie() - encoded file: C:\Users\Ton\Magix\Disc Images\DVD Image Israel_film\VTS_01_1.VOB
2020/09/21 17:38:35 [INFO]    [DiscMaker]: ConvertMovie() - encoded file: C:\Users\Ton\Magix\Disc Images\DVD Image Israel_film\VTS_01_2.VOB
2020/09/21 17:38:35 [INFO]    [DiscMaker]: ConvertMovie() - encoded file: C:\Users\Ton\Magix\Disc Images\DVD Image Israel_film\VTS_01_3.VOB
2020/09/21 17:38:35 [INFO]    [DiscMaker]: ConvertMovie() - encoded file: C:\Users\Ton\Magix\Disc Images\DVD Image Israel_film\VTS_01_4.VOB
2020/09/21 17:38:35 [INFO]    [DiscMaker]: ConvertMovie() - encoded file: C:\Users\Ton\Magix\Disc Images\DVD Image Israel_film\VTS_01_5.VOB
2020/09/21 17:38:35 [INFO]    [DiscMaker]: ConvertMovie() - encoded file: C:\Users\Ton\Magix\Disc Images\DVD Image Israel_film\VTS_01_6.VOB
2020/09/21 17:38:35 [INFO]    [DiscMaker]: Step 4 of 5, Maak disk-image ...
2020/09/21 17:39:24 [INFO]    [DiscMaker]: Step 4 done
2020/09/21 17:39:29 [INFO]    [DiscMaker]: Step 5 of 5
2020/09/21 17:39:29 [INFO]    [DiscMaker]: Step 5 done
2020/09/21 17:39:29 [ERROR]   [DiscMaker]: AVSDK Message - Cannot get device/media specific information -> functionality is not provided by device or by system
2020/09/21 17:39:29 [INFO]    [DiscMaker]: Step 5 of 5
2020/09/21 17:39:29 [ERROR]   [DiscMaker]: AVSDK Message - Size of object set exceeds limit of 1048574 KB
2020/09/21 17:39:29 [FATAL]   [DiscMaker]: ADDING FILE "C:\Users\Ton\Magix\Disc Images\DVD Image Israel_film\VIDEO_TS.VOB"
2020/09/21 17:39:29 [FATAL]   [DiscMaker]: !!! AVSDK HandlePrepFile() calling AvVolTitleAddFileSet(): 5 - request not allowed !!!
2020/09/21 17:39:29 [INFO]    [DiscMaker]: Step 5 done
2020/09/21 17:39:29 [FATAL]   [DiscMaker]: !!! DBK CBurnDevSupport::CreateAPIProject(): 204 - request not allowed !!!
2020/09/21 17:39:29 [FATAL]   [DiscMaker]: project preprocessing failed
2020/09/21 17:39:29 [FATAL]   [DiscMaker]: !!! DBK CBurnDevSupport::BurnProject(): 204 - request not allowed !!!
2020/09/21 17:39:29 [FATAL]   [DiscMaker]: !!! DBK BurnProject: 204 - request not allowed !!!

Ik werk met vdl versie 19.0.2.058 (UDP3) en windows 10

Reacties

Bol schreef op 21.09.2020 om 23:41 uur

Hallo Hageman,

Het zou erop kunnen duiden, dat u te veel hoofdstukken hebt gecreëerd in uw project. Ik zou zeggen verminder eens het aantal hoofdstukken en brandt uw project dan eens opnieuw.

Mag u nog een advies geven, brand uw project eerst via Image Recorder als een ISO bestand. U kunt deze dan later met bv. AnyBurn http://www.anyburn.com/ (freeware) op een DVD branden. Zo voorkomt u verspilling van DVD schijven.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Hageman schreef op 22.09.2020 om 09:29 uur

Dank voor je snelle reactie Rob,

hoofdstukken vermoed ik niet. Zijn er 8.
iso branden nog noot gedaan maar is het resultaat dan gelijk aan het kunnen afdoen in dvd?

m.vr.grt.

Ton

Hageman schreef op 22.09.2020 om 09:30 uur

Kunnen afspelen in dvd recorder dus

Bol schreef op 22.09.2020 om 10:05 uur

Hallo Ton,

Bij zo'n foutmelding, zou u ook eens het volgende kunnen doen:

1. De instellingen resetten
  2. De Disc Images map te ledige

Het branden als ISO bestand en met AnyBurn (freeware) op een DVD branden geef geen kwaliteitsverlies en afspeelbaar in uw DVD speler. U kunt dit zelf uitproberen. Nog een ander voordeel is, dat als de DVD beschadigd is geraakt, deze weer opnieuw gemaakt kan worden.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.09.2020, 10:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 22.09.2020 om 10:35 uur

Hallo Ton,

Nog even een aanvulling. U kunt max. 90min film (4489 MB) op een DVD branden.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.09.2020 om 15:41 uur

@Hageman.

Beste Ton.

Het een en ander even gevolgt tot image files maken kan ik het volgen, maar waarom daarna met een ander programma branden,gezien MAGIX z'n eigen brandt programma heeft.

Na aangeven branden wordt gevraagd om het bestand op te slaan dit is een MVP bestand ,dan komt u bij optie Dvd branden, brander Image recorder.als dit succes vol is afgerond zoek de map op waar het project is in opgeslagen dit is een MVP bestand geworden sleep dit naar de tijdlijn,optie branden, daarna is er nog een mogelijkheid een menu toe te voegen en dit geheel kan dan door het eigen programma van MAGIX worden gebrandt inclusief menu.

En wilt U meerdere dvd's branden gaat dit op de zelfde manier.

Sc6

M.vr.gr

Michael (Forum Moderator ).

Bol schreef op 22.09.2020 om 16:22 uur

Hallo Ton,

Inderdaad had Magix zijn eigen brandprogramma, maar dit was tot de versie VDL 2016.

Hiermee was / is het mogelijk om een CD/DVD direct kopiëren. Er was / is ook een mogelijkheid om handmatig een CD/DVD samen te stellen. Maar een ISO bestand kon er volgens mij niet meegemaakt worden. Vandaar mijn keuze op een freeware programma. Zoals ik nu kan beoordelen, bestaat deze mogelijkheid niet meer in VDL 2020 / 2021

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.09.2020, 16:24, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 22.09.2020 om 16:32 uur

Hallo Ton, mijn ervaring is zoals het maken van een .iso bestand beter is ook i.v.m. een fout vanuit VDL dan is de gehele DVD weg, maar met een .iso bestand kan je dat op een sticky opslaan en in een smart TV controleren of alles goed werkt. Daarna met Anyburn op een DVD branden dit gaat altijd goed en kost geen foute DVD's
Het is ook van belang om een .iso bestand op te slaan in een map genaamd b.v. ISO BESTANDEN en dat kiezen in de tweede tab van het menu dat je oproept met de letter Y
zie plaatje
En ik zou zeggen ordenen van de bestanden die behoren bij het project waar je mee bezig bent anders wordt het op je PC HD's een chaos, zodat het programma moeilijkheden krijgt met het vinden van hulp bestanden.
Mvg Kees

Hageman schreef op 23.09.2020 om 11:34 uur

Allereerst allemaal dank voor jullie snelle reacties. Erg fijn.
Inmiddels heb ik zojuist getracht het brandproces opnieuw tot uitvoering te brengen. Ditmaal door te kiezen voor een ISO bestand. Maar helaas krijg ik nu dezelfde melding.

Is er mogelijk iets in het .mvp bestand corrupt en valt dit na te kijken?

Ook heb ik de instellingen nagekeken of het pad naar het .mvp bestand nog wel juist is e.d.

mi-bo schreef op 23.09.2020 om 11:46 uur

@Hageman

Beste Hageman.

Dank voor Uw feedback.

Heeft U al gekeken, wat het resultaat is als U een kleine project op de zelfde manier (image recorder )brand /opsla.

Dan kunt U zelf zien of er iets niet goed is aan het project waar U nu problemen mee heeft.

Sc6

M.vr.gr

Michael (Forum Moderator ).

Hageman schreef op 23.09.2020 om 11:59 uur

Vorige week heb ik nog wel de film als mpeg4 kunnen exporteren en branden en dat ging "gewoon" goed.

Nog niet een ander project als iso (image recorder) gedaan.

Zou het een optie zijn om de bestaande film(s) te exporteren (word dan .mvD) en die dan weer te importeren in een nieuw project en het dan opnieuw proberen te branden?

mi-bo schreef op 23.09.2020 om 12:14 uur

@Hageman

Beste Hageman,

Het kan beste zijn dat er problemen in Uw project zitten,

een voorstel,

maak een map aan,

zet project waar de problemen mee zijn op de tijdlijn, ga naar bestand, film exporteren, Video als MAGIX video ( Ctrl+ Alt + M ) dan wordt het project opgeslagen zoals het is met alle problemen en fouten, er wordt een MXV bestand van gemaakt,

is dit klaar zoek de map op waar het project met extensie MXV en sleep dit naar de tijdlijn, ga naar optie branden aan de rechter zijde en klik dan Image recorder aan, zie wel een reactie van U op het Forum of het is gelukt,

Sc6

Michael

Kees-Haremaker schreef op 24.09.2020 om 09:20 uur

Hallo Hageman, nog even een goede manier van werken als je b.v. meerdere projectjes maakt zoals b.v. vakantie 2019 en je hebt b.v. ook beeldmateriaal van je vakantie coronaproof 2020
Maak dan op een externe HD met de windowsverkenner (windowtoets+E) een hoofdmap vakantie 2019 daarin o.a. een submap EXPORT en een submap DVD bestanden
Daarna een hoofdmap coronavakantie 2020 met daarin een submap EXPORT en een submap DVD bestanden
Zo houd je de bestanden die bij één project in een daarvoor gemaakte hoofdmap. enz.
Zo houd je de hulpbestanden die door MAGIX tijdens het werken aan een project worden aangemaakt ook bij elkaar en ontstaat er geen chaos.
Als medewerker van een lokale omroep werk ik hier altijd mee om te voorkomen dat filmpjes die van verschillende reporters binnenkomen over verschillende onderwerpen dus gerubriceerd blijven, zo maak ik van iedere reporter een aparte hoofdmap aan met de daarbij behorende exportsubmappen.
Wel er voor zorgen dat je met het project waar je mee gaat werken m.b.v. de toets Y en tabblad MAP je de juiste mappen selecteert (zie plaatje in mijn eerdere reactie)
Mvg Kees

Hageman schreef op 25.09.2020 om 12:04 uur

Allemaal hartelijk dank voor jullie bijdrage. Het lijkt gelukt. De (iso-)vob bestanden zijn aangemaakt, maar ook op de reguliere manier DVD's gebrand, zelfs doubble layer 8,5Mb. Wat mij betreft is deze case closed. Dank !
De tip voor het aanmaken van een bepaalde directory met alle bestanden zal ik zeker opvolgen en was daar al mee begonnen.

Bol schreef op 25.09.2020 om 14:59 uur

Beste Hageman,

Fijn om te lezen, dat uw probleem is opgelost. U geeft aan, dan wij u topic kunnen sluiten. Als moderator zal ik daar gehoor aangeven. Mocht u weer andere vragen hebben, dan kunt altijd een nieuwe topic aanmaken.

Succes met branden van uw films op een DVD,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 25.09.2020, 15:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-