HEVC video speeltniet af in Magix vdl 2020 premium

HM-Vegtvander schreef op 07.07.2020 om 21:08 uur

Als ik een HEVC video wil importeren in een project dan gaat dat goed. (De codec heb ik aangeschaft en geactieveerd)

Het afspelen en bewerken wil echter niet. Het beeld stotterd, staat stil en vervalt zelfs tot een zwart beeld. (uiteindelijk loopt alles vast).

In Windows 10 ook de codec off aangeschaft. Ook hier hetzelfde resultaat.

Ik ben geen grote computernerd helaas, dus van veel aangedragen oplossingendie ik op internet lees snap ik niet alles, maar het lijkt mij dat ik toch de video moet kunnen afspelen.

Het zijn beelden van mijn dji drone. 48f/ps.

Ik werk met W10

Ik ben benieuwd wie een oplossing voor mij weet.

Henk

Reacties

mi-bo schreef op 08.07.2020 om 10:01 uur

@HM-Vegtvander

Beste Henk,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Net een codex gekocht HEVC

ik heb zelf geen beelden van HEVC maar wel 4K MOV

en kunnen exporteren .

Daar ik geen TV heb die HEVC kan afspelen

is het project Mp4 geworden en kan direct worden afgespeeld

Ben benieuwd wat de Duitse Forum U voor antwoord geeft.

M.vr.gr.

Michael ( Moderator )

PS heeft U het geluid ( audio ) spoor van de Drone beelden uitgezet,

Bol schreef op 08.07.2020 om 11:01 uur

Hallo Henk,

Bij wat research, zie ik, dat uw Intel i7-4720HQ een 4de generatie processor is uit 2015. Om de HEVC codex goed te kunnen afspelen, heb u minimaal een Intel 7de Generatie processor nodig met de juiste GPU ondersteuning. Dit is zal wel eens de rede kunnen zijn, dat bij het afspelen en bewerken het beeld stottert, stil staat en uiteindelijk vastloop. Dit zelfde geld ook voor Windows 10. Zie afbeeldingen.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.07.2020, 11:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

HM-Vegtvander schreef op 08.07.2020 om 14:51 uur

Bol:

Bedankt voor de reactie.

Ik ga eens aan de slag met dit antwoord.

mi-bo:

Ik heb inderdaad geen geluidspoor bij de dronebeelden.

Of de Duitsers nog iets nieuws te melden hebben: We wachten af. 2 weten altijd meer dan 1.

Henk

Bol schreef op 08.07.2020 om 19:59 uur

Hallo Henk,

Ik ben het met u eens, dat twee altijd meer weten dan één. Maar, als u antwoorden wilt krijgen van Duitse forumleden, dan moet u wel een nieuw account aanmaken op het Duitse forum en daar dan uw topic in Duits plaatsen. Wat u op het Nederlandse forum schrijft / plaatst is niet zichtbaar op het Duitse forum. U kunt natuurlijk altijd nog uw vraag stellen aan Magix Support.

Succes,

Rob (moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 08.07.2020, 20:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

HM-Vegtvander schreef op 08.07.2020 om 22:06 uur

Aha, weer wat wijzer.

Het aanklikken van de Duitse vlag Etc was dus niet genoeg.

Overigens heb ik mij inderdaad ook tot magix support gewend.

Merci. (maar dat is weer Frans)

Gr.

Henk

Bol schreef op 08.07.2020 om 22:14 uur

Hallo Henk,

Als u de Duitse vlag aanklikt en dan uitlogt, dan kunt u de topics van het Duitse Forum lezen, maar als u een eigen topic wilt aanmaken. Daar moet u, zoals ik al eerder schreef een eigen account aanmaken op het Duitse forum.

Ik ben zeer benieuwd wat Magix Support u als advies geeft.

Groet,

Rob

PS: Antwoord gewijzigd omdat er onwaarheden inzaten

Laatst gewijzigd door Bol op 08.07.2020, 22:21, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-