Hoe kan ik eenvoudig een 16:9 uitsnede maken in de Photo Editor?

ehoogenboom schreef op 05.08.2020 om 13:40 uur

Ik heb het programma Magix Video Deluxe Premium. Bij het bewerken van foto's die niet in 16:9 formaat staan wil ik soms via de bewerkingsfunctie een 16:9 uitsnede kunnen maken. Hoe kan ik dat eenvoudig doen?
Eerder bewerkte ik foto's in Magix Photo Manager Deluxe en die heeft daar een 'standaard 16:9 knop' voor die je kunt gebruiken.
Zit die 'knop' wellicht ook verstopt in de Photo Designer versie die bij Magix Video deLuxe premium is inbegrepen en waarmee je de foto's kunt bewerken? Of dien ik de beeldverhouding voor zo'n uitsnede anders op te geven?

Eric

Reacties

mi-bo schreef op 05.08.2020 om 15:21 uur

@ehoogenboom

Beste Erik,

Als U de Foto al veranderd en bewerkt heeft in MAGIX Photo Manager Deluxe , dan kunt U dit opslaan in een map en na opstarten van MAGIX vdl het via openen importeren, dan weet U zeker dat het goed is,

Sc6

M.vr.gr

Michael

Forum Moderator

ehoogenboom schreef op 05.08.2020 om 16:38 uur

Dat doe ik nu ook, en dat werkt op zich goed :)

Ik vroeg me alleen af of het ook niet 'gewoon' op dezelfde manier binnen Video Deluxe kan, waardoor het meteen in Vdl verwerkt wordt tijdens het bewerken van een foto binnen het project. Maar dat kan niet begrijp ik uit uw antwoord?

Vdl zou voor het bewerken van zo'n foto in mijn geval dan eigenlijk de optimalisatie functionaliteit van Photo Manager Deluxe moeten opstarten in plaats van zijn 'eigen Photo designer' functionaliteit. Maar ik neem aan dat dat onmogelijk is?

Mvg, Eric

mi-bo schreef op 05.08.2020 om 17:06 uur

@ehoogenboom

Beste Eric,

MAGIX Photo Manager Deluxe, is een volledig programma met data opslag, en veel meer uitgebreid

MAGIX vdl is een montage bewerking programma en als onder deel zit "Photo Designer "er in, meer om een foto te bewerken,

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 05.08.2020 om 17:38 uur

Hallo Eric,

In VDL kunt op verschillende manieren een foto maken op 16:9

• d.m.v. automatisch beeldvullend uitvullen te gebruiken (Alt+B)
  • U kunt ook een afbeelding uit een film maken.
  • Activeer het filmfragment
  • Ga naar: Bestand / film exporteren / enkel frame als JPG. (Ctrl+Alt+J)
  • U kunt ook wat experimenteren met Effecten - Positie/Grootte

Zoals u ziet zijn er verschillende mogelijkheden.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.08.2020, 17:48, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ehoogenboom schreef op 05.08.2020 om 17:44 uur

Dank voor alle reacties!

Bol schreef op 05.08.2020 om 17:52 uur

Hallo Eric,

Probeer ook eens Effecten / uitsnede

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ehoogenboom schreef op 05.08.2020 om 17:56 uur

Thx :)

Gr, Eric