Hoe krijg ik geluid bij MOV bestand bij import video deluxe plus 2021?

Marc-VanEyck schreef op 13.09.2020 om 11:47 uur

Bij mijn nieuw programma Video Deluxe 2021 Plus krijg ik geen geluid bij import .mov bestanden.

Dit lukt wel bij mijn oud programma Video Deluxe 2015 (dat ook nog actief is op mijn computer).

Hoe kan ik dat probleem verhelpen en geluid krijgen op het nieuwe 2021 programma?

Reacties

mi-bo schreef op 13.09.2020 om 11:53 uur

@Marc-VanEyck

Beste Marc.

Misschien net een update van Windows gehad.

Ga naar start.instellingen,geluid,klik dit open dan probleem oplossen.

Daarna heeft U weer geluid

Sc6

Michael (FM)

Marc-VanEyck schreef op 13.09.2020 om 13:28 uur

Dank voor je antwoord. Probleem is : enkel in mijn nieuwe versie 2021 bij import van een .mov bestand krijg ik geen geluid (niet bij afspelen in het preview venster, nocht in de werkbalk onderaan). Bij export film heb ik geen geluid. In nieuwe versie 2021 ; Bij import (in Magix versie 2021) van mp4 bestand krijg ik wel geluid in preview en werkbalk. Doe ik hetzelfde in mijn oud 2015 programma dan krijg ik geen geluid in preview venster (van het .mov bestand) maar wél geluid in de werkbalk onderaan bij een .mov bestand (datzelfde bestand waar ik in versie 2021 geen geluid heb).

De nieuwe 2021 is pas vorige week nieuwe geïnstalleerd (upgrade).

Afgezien daarvan: andere .mov bestanden in dezelfde map, maar van andere toestellen geven dan weer wel geluid (in de nieuwe Magix 2021 versie), zowel in preview venster als in de werkbalk.

Blijft nog altijd het probleem dat eenzelfde welbepaald bestand (uit 2013) .mov in MAgix versie van 2015 - en na controle ook in mijn versie Magix Premium - wel geluid geeft en in de Magix versie 2021 Plus geen.

Is dat een setting in de nieuwe 2021 versie? ik werk nog in windows7 versie, maar dat is tot nu toe geen probleem geweest)

mi-bo schreef op 13.09.2020 om 14:17 uur

@Marc-VanEyck

Beste Marc.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Het is beste mogelijk dat het een Windows 7 probleem is.

Dit kan ik U niet direct vertellen dan zal ik eerst MAGIX vdl 2021 op mijn Windows 7 Pc moeten installeren.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 13.09.2020 om 14:17 uur

Hallo Marc,

Welkom op het voor en door Magix gebruikers.

U schrijft in een van uw antwoorden: "ik werk nog in windows7 versie" ! Dan kan het kloppen, dat uw MOV bestanden wel afspeelbaar zijn in VDL 2015. Dit komt, omdat VDL 2015 nog compatibel is met W7/8/10 maar VDL 2021 is niet compatibel met Windows 7. U zal uw PC moeten upgraden naar Windows 10.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 13.09.2020, 14:27, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Marc-VanEyck schreef op 13.09.2020 om 15:55 uur

Ok, dank u wel. Ik heb wel een nieuwere computer in gebruik met windows 10, maar daar staat geen Magix op. Ik weet ook niet of ik met de licentie van de nieuwe Magix 2021 die nu staat op computer met windows7 die licentie ook mag gebruiken op die computer met windows10 , of dat die enkel voor één computer geldig is.

Bol schreef op 13.09.2020 om 16:01 uur

Hallo Marc,

VDL 2021 heeft 2 licenties. M.a.w. u kunt VDL2021 op 2 PC's tegelijk installeren en opstarten.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.09.2020 om 16:12 uur

@Marc-VanEyck

Beste Marc.

Gezien U schrijf dat U nog een andere Pc heeft,en als U alleen de gebruiker bent van MAGIX vdl 2021.

Kunt U dit zonder probleem op de Pc onder Windows 10 met de geldende serienummer installeren en registreren, U dient er wel rekening mee te houden dat alle extra programma's verkregen door Partnership maar op 1 Pc kunnen worden geïnstalleerd.

Sc6

Michael (FM)

Marc-VanEyck schreef op 13.09.2020 om 16:13 uur

Ok! Dank u Rob en Michael. Prima, dan zal ik DLV2021 op de andere pc installeren! Zeer vriendelijk van jullie om me zo goed te begeleiden.

Ooit programmeerde ik nog in MUMPS (in DOS omgeving Mass. Universiy Medical Programming System) en dat oud systeem werkt nu nog altijd goed voor onze boekhouding. Dat waren programma's van max 8K groot, maar zeer compact. Met 120 MB hebben we de boekhouding van 3 firma's 10 jaar lang kunnen verwerken. Dat was in de jaren '80, maar sedertdien is alles zo geëvolueerd dat ik het niet meer kan bijhouden. Nog eens dikke merci! Groetjes! Marc

mi-bo schreef op 13.09.2020 om 16:28 uur

@Marc-VanEyck

Beste Marc.

Geen dank, Advies is vanuit mijn MAGIX hart geschreven.

Na het installeren van het mooie MAGIX product onder Windows 10, veel montage plezier

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 13.09.2020 om 16:28 uur

Hallo Marc,

Even een correctie. De NewBlue plug-ins kunt u op twee PC installeren en gebruiken (2 licenties). Daartegenover heeft de Hitfilms plug ins maar 1 licentie.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-