Reacties

mi-bo schreef op 23.09.2020 om 22:29 uur

@Ruud-Schaap

Beste Ruud.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Uw vraag is niet mogelijk als dit over analoge beelden(4:3)

gaat die omgezet moeten naar (16:9).

Hier zal dan altijd een vertekend beeld geven.

Sc6

M.vr.gr

Michael (Forum Moderator ).

Wijziging aangebracht ivm meer info ( PNG )

Bol schreef op 23.09.2020 om 23:25 uur

Hallo Ruud,

Met de onderstaande beschreven methode, zal u iets van het beeld moeten prijsgeven.

• start VDL op met bv. een filminstelling 1920x1080 (16:9)
  • zet uw filmfragment 4:3 op de tijdlijn
  • klik op "Niet aanpassen"
  • activeer het filmfragment
  • ga naar effecten - Weergave/animatie - Positie/grootte
  • zet zoom op 135
  • het beeld wordt nu in verhouding op 16:9 gezet.
  • u kunt het beeld naar boven en beneden bewegen om zo een redelijk goed beeld te krijgen. Dit is aan u.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 23.09.2020, 23:35, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 24.09.2020 om 08:54 uur

Hallo Ruud als aanvulling op het bericht van moderator Rob, kan je ook met instelling 16x9 de film van 4x3 ook een achtergrond op 16x9 zetten met een toepasselijke kleur, dit is wat ik meestal doe
Mvg Kees

Ruud-Schaap schreef op 24.09.2020 om 20:57 uur

Hartelijk dank voor de antwoorden, volgens mij is het niet aanpassen en een andere achtergrond er achter zetten (vervagen) de gevraagde oplossing.

Bol schreef op 24.09.2020 om 23:04 uur

Hallo Ruud,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u met mijn oplossing uw 4:3 films om kan zetten naar 16:9.

Succes met het samenstellen uw films.

Rob (moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-