Reacties

Bol schreef op 29.04.2020 om 11:10 uur

Hallo Willem,

U kunt dit probleem oplossen, door het filmfragment te activeren en dan met Effecten - positie/grootte het beeld in te zoomen, zodat de zwarte randen in het preview venster wegvallen.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.04.2020 om 11:21 uur

Hallo Willem,

Een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoord.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

ht.hoogeveen schreef op 29.04.2020 om 14:08 uur

Beste Rob, in mijn voorbeeld zie je op de tijdlijn 4 beeldjes die helemaal beschadigt zijn soms krijg ik ook een soort loper, een streep die dan dwars door het beeld op de preview monitor loopt. In het geval van die loper ( zoals ik die dan noem) moet ik er 1 beeldje tussen uit halen maar die 4 beeldjes moet ik natuurlijk weg doen.

Het punt is dat ik kan wel de slechte beeldjes weg halen maar het ontstaan van het probleem kan ik niet begrijpen en het komt ook steeds vaker voor.

Hopelijk heb je hier een oplossing voor.

Alvast erg bedankt,

Willem

Bol schreef op 29.04.2020 om 14:35 uur

Hallo Willem,

Als u nu eens een take (beeldje) afspeelt rechtstreeks in de previewmonitor, wat is dan de beeldkwaliteit? Als deze nu ook een slecht beeld geeft, dan kunt u er weinig aandoen.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.04.2020, 15:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

ht.hoogeveen schreef op 29.04.2020 om 15:36 uur

Beste Rob, rechtstreeks in de preview monitor afspelen geeft geen verbetering, het lijkt wel of de beeldjes een beschadiging hebben. Tot enkele weken geleden heb ik hier nog helemaal geen last van gehad. Het is wel zo, dat als ik de slechte stukjes er uit haal het probleem voor dat moment is opgelost maar een paar dagen later zitten er weer slechte stukjes op een andere plaats. Is het mogelijk dat het in het programma zit?

Overigens het is wel erg knap wat je doet, iedereen met een VDL probleem pak je aan en je probeert het op te lossen. Dit noem ik KLASSE.

Willem

Bol schreef op 29.04.2020 om 16:08 uur

Hallo Willem, bedankt voor het compliment. Groet, Rob 👍😉

PC -1-

PC -2-