Importeren van DV bandjes Panasonic NV-GS75 lukt niet.

d-douma schreef op 02.04.2020 om 17:23 uur

Graag wil ik oude DV bandjes importeren; de 1394 Fire Wire kabel is vanuit de camera verbonden met de computer. Ook nog 1394.Via de knop opname ga ik naar de DV camera. Er komt dan een melding van Magix Capture Module: Er kon geen verbinding gemaakt worden met het geselecteerde apparaat. (programma is Vdl Premium 2020. Windows 10

Wie weet oplossing wat verkeerd gaat of anders moet ?

Reacties

mi-bo schreef op 02.04.2020 om 17:34 uur

@d-douma

Beste D.

Misschien dat er een breuk in de kabel zit,of de aansluiting tussen camera (klein) op Pc (dik) niet goed aangesloten is.

Zet de camera eens uit ,aan nadat het is aangesloten.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 02.04.2020 om 18:21 uur

Beste Douma,

Zelf had ik een ooit Cannon camera met dv bandjes.Ik kan me nog herinneren, dat ik als eerste de firewire kabel moest aansluiten, daarna de camera aanzetten en als laatste pas het programma opstarten. In deze volgorde werd bij mij pas de camera aansluiting herkent.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

d-douma schreef op 02.04.2020 om 19:09 uur

Bedankt alvast. Ik ga het proberen. Nu is het allemaal digitaal maar met vele DV bandjes zijn er nog veel herinneringen aan de kinderen en kleinkinderen. Leuk om die beelden nog weer te importeren.

Bol schreef op 02.04.2020 om 22:07 uur

Beste Douma,

Misschien hebt u ook wat aan: https://support-nl.panasonic.eu/app/answers/detail/a_id/2224/~/het-is-niet-mogelijk-om-met-een-%28nieuwe%29-pc-verbinding-met-een-%28oudere%29-mini-dv

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 03.04.2020 om 09:33 uur

Hallo Hr Douma, de camera moet wel op weergave staan en de aansluiting als uitgang en niet als ingang.
Zie dit plaatje een schema
Mvg Kees

d-douma schreef op 03.04.2020 om 12:09 uur

Geen van de aanwijzingen lukt. Op de site van Panasonic stond dat er geen drivers beschikbaar zijn. Alleen via fire wire. Ik kreeg nog advies om te importeren via WMP. Ik heb dit programma geopend en ik krijg nu wel beeld en geluid op de computer. Weet echter nog niet hoe ik deze beelden kan importeren.iemand daarmee op de hoogte. Alvast dank.

sipke schreef op 17.04.2020 om 17:57 uur

Welke uitgangen heeft die camera? Ik heb een antiek ding van sony en met Svideo kwam ik waar ik wezen moest. Lukt het niet rechtstreeks op de pc te importeren probeer dan of je het op een DVD recorder kunt krijgen. Kun je naderhand de schijf in de pc drukken

Bise schreef op 17.04.2020 om 19:36 uur

Beste-d-douma,

Probeer eens in plaats van DV camera de HDV-camera aansluiting, bij mij werkte dat prima. Ik kreeg een melding van dat de aansluiting van een microsoftmodule succesvol was.

d-douma schreef op 18.04.2020 om 12:03 uur

Beste allen, het probleem is opgelost. In de computer zat een firewirekaart met aansluiting, maar had helaas geen verbinding. Ook was deze kaart niet zichtbaar in apparaatbeheer. Onze zoon heeft de bios veranderd en de kaart werd herkend. probleem opgelost dacht ik. Bij opstartten opnieuw geeen verbinding. Nu is de platte batterij van de bios vernieuwd, de computer is al enige tijd oud - i 7- en de bios is opnieuw ingesteld. Geen enkel probleem meer met importeren. Dus: als u nog de bandjes wilt importeren en u heeft nog een werkende camera, koop dan voor een klein bedrag een firewire kaart en het probleem is opgelost.

mi-bo schreef op 18.04.2020 om 12:12 uur

@d-douma

Beste D-Douma,

Het is en blijft een Pc,

Goed bericht dat via Uw zoon het probleem is opgelost en U dit op het Forum heeft gezet,

veel plezier met het monteren van Uw dierbare beelden, met het mooie MAGIX product.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 18.04.2020 om 15:02 uur

Hallo @d-douma,

Het doet mij steeds weer deugd om te lezen, dat er een probleem is opgelost mede door antwoorden van andere forumleden. Het klopt, dat als op het moederbord het CMOS batterijtje leeg is, u de BIOS steeds bij het opstarten van u PC opnieuw moet instellen, zo ook uw FireWire kaart instelling. Fijn om te lezen, dat u een handige zoon hebt, die voor u e.a. hebt kunnen oplossen.

Fijn weekend,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.04.2020, 16:14, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-