in de filmband niet meer te zien welke overgang ik heb gebruikt

erica-v schreef op 28.11.2025 om 11:20 uur

videodeluxe 2024 eerder zag ik tijdens het monteren van beeldmateriaal de overgang die ik ingevoegd had. kennelijk heb ik iets gedaan waardoor ik dat kleine blokje met informatie kwijt ben. ik zie nu alleen twee over elkaar geschoven frames. hoop dat ik duidelijk ben...

Reacties

Bol schreef op 28.11.2025 om 15:07 uur

@erica-v

Hallo Erica,

Ik krijg het vermoeden, dat u uw filmfragment (nog) niet hebt geactiveerd. Wanneer u deze geactiveerd hebt (geel) dan ziet u weer het kleine blokje waar u het over hebt. Zie filmpje

Heb u nog vragen dan verneem ik dat wel van u.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

erica-v schreef op 28.11.2025 om 19:08 uur

ik ben bang dat dit het niet is. ik moet er wel bijzeggen dat ik in de BAK1 BAK0 werk. ik voeg een filmpje toe waarbij je kunt zien dat bepaalde functies niet op te roepen zijn.

Bedankt voor je snelle reactie, groeten Erica

Bol schreef op 29.11.2025 om 13:18 uur

@erica-v

Hallo Erica,

U hebt nog niet expliciet aangegeven met welke Video Deluxe versie u nu werkt? Maar als u uw VDL2026 versie opstart en dan twee filmfragmenten op de tijdlijn zet en daar dan een overgang plaatst, wat is dan het resultaat?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 18.12.2025 om 12:47 uur

Ik kan me herinneren dat ik dit ook niet meer op de tijdlijn zag. Volgens mij was de oplossing om de breedte van je tijdlijn iets te verbreden? Correct me if i`m wrong,:)

Groet,

Peter

erica-v schreef op 19.12.2025 om 09:44 uur

intussen ben ik de hele montage kwijt geraakt :( na een derde crash) Toen ik opnieuw begon, had ik alle functies weer terug. bedankt voor jullie reactie! groetjes, erica

Bol schreef op 19.12.2025 om 10:46 uur

@erica-v

Hallo Erica,

Standaard wordt er om de 10 min een back-up aangemaakt en weggeschreven onder: Naam.MV_

U kunt deze weer oproepen door te gaan naar:

Persoonlijk vindt het back-uppen niet echt optimaal werken. Daarom kunt u het beste zelf de regie in handen te nemen. Doe het volgende:

• Save uw MVP projectbestand regelmatig weg door te gaan naar: Bestand / Project opslaan in (Ctrl+S)
  • Save het MVP bestand steeds onder een andere naam weg
  • Zelf doe ik het zo: Naam01.mvp, Naam02.mvp, Naam03.mpv, etc.....

Wanneer er problemen zijn met uw MVP project dan kunt u altijd weer terugvallen op een eerdere oudere MVP projectbestand die nog wel goed op de tijdlijn kan worden gezet.

Fijne feestdagen en de beste wensen voor 2026.

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 19.12.2025, 12:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

erica-v schreef op 20.12.2025 om 09:44 uur

super tip, dank je wel. ik heb intussen de film opnieuw gemaakt, maar denk dat het niet de laatste keer zal zijn dat het programma crasht, dus hier kan ik wat mee. heel erg fijn om te weten. fijne feestdagen!!