keyframes voor transparantie videospoor

HM-Vegtvander schreef op 24.07.2020 om 21:41 uur

Kan het volgende:

Eerst het volgende ...bv het gebruik van keyframes voor snelheid: je kunt binnen je video variabel de snelheid aanpassen met keyframes.

Is dit ook mogelijk met het transparant maken van een video?

Ik zet nu 2 video's onder elkaar, met de slider maak ik de onderste in zijn geheel meer of minder transparant , maar ik kan daarbinnen niet variëren.

Ik kan nergens over dit onderwerp iets vinden.

Weet iemand of dit kan?

Reacties

FriSe schreef op 27.07.2020 om 11:22 uur

Beste HM-Vegtvander.

Je bedoeling is mij niet geheel duidelijk wat je voor ogen hebt. Als je het onderste object langzaam wil laten verdwijnen en het bovenste object wil laten verschijnen, kun je dit oplossen door het bovenste object over de gehele lengte in te faden en het onderste object over de gehele lengte uit te faden.

Hopelijk is dit de oplossing!

FriSe

HM-Vegtvander schreef op 27.07.2020 om 11:48 uur

Bedankt voor je reactie.

Ik zal iets duidelijker proberen te zijn:

Het onderste beeld is dus gedurende de gehele vertoning/looptijd transparant, maar gedurende de looptijd van deze video wil ik de transparantie minder/meer laten worden om de andere videobeelden meer of minder nadrukkelijk te laten zien.

Dus net zoals je geluid kunt regelen. Harder en zachter, maar nu transparanter.

Hopelijk nu duidelijk. 🤗

mi-bo schreef op 27.07.2020 om 12:54 uur

@HM-Vegtvander

Beste HM.

is dit de bedoeling.

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7504899/

M.vr.gr

Michael

HM-Vegtvander schreef op 27.07.2020 om 13:25 uur

Beste mi-bo

Ik kom via de link bij heel veel videootje uit. Dank.

In 1 daarvan is sprake van transparantie. Ik neem aan dat je daarnaar verwijst.

De fluitiste is zichtbaar over meerdere andere video's.

Daarbij is ze meer en minder zichtbaar. Ik denk dat ik dat wel voor elkaar krijg door voor elke achtergrond video de slider te verschuiven.

Maar nu de situatie waarbij je 2 video's langere tijd over elkaar legt en opname a als achtergrond houdt. (bv een wolken-opname). Daaroverheen opname b die je vloeiend wilt variëren. Dus ook midden in de opname. (muziek dwingt mij daartoe🤗🙄)

mi-bo schreef op 27.07.2020 om 13:38 uur

@HM-Vegtvander

Beste Hm

De link was de uitleg.

Verder is het een montage verhaal.

Beeld en geluid ontkoppelen.

Waar de mix moet worden gedaan een splitsing maken dan een verschuiving maken van beeld 1 naar beeld 2 evt met fade in en fade out zo zal U moeten gaan werken

Sc6

M.vr.gr

Michael

FriSe schreef op 27.07.2020 om 14:41 uur

Beste HM,

Het gebruik van keyframes werkt alleen maar bij ingebrachte effecten, dit geldt zowel voor beeld als geluid. Ik denk dat je toch zult moeten gaan "vogelen" zoals Mibo aangeeft. Het is niet anders. Succes!!

FriSe

FriSe schreef op 28.07.2020 om 14:56 uur

Beste HM,

IK ben er inmiddels achter, hoe je het videoniveau van een beeldobject toch kunt instellen m.b.v. keyframes.

1. Activeer het beeldobject waar de transparantie op moet worden toegepast.

2. Ga naar “Effecten”-->”ChromaKey”-->”Stempel”.

3. De “videoniveau regelaar” (onder in het schermpje), staat standaard op 100.

(deze regelaar geeft bij 100 vol beeld en bij 0 geen beeld).

4. Klik op het “witte bolletje” van die regelaar. De “keyframe tijdbalk” wordt hierdoor actief.

5. Zet de afspeelmarker op de plaats waar het keyframe geplaatst moet worden en klik op .

Het eerste keyframe wordt hiermee geplaatst.

6. Zet de afspeelmarker vervolgens naar het volgende punt in de tijdlijn en stel m.b.v. de “videoniveau regelaar”

de niveauwaarde in die op dat punt gewenst wordt. Het niveau is ook getalsmatig in het “venstertje” af te lezen.

Automatisch wordt daar ook een keyframe geplaatst. Herhaal deze handeling zo vaak als wenselijk is.

7. Door op het “oogje” te drukken , waardoor dit blauw oplicht, wordt in het beeldobject een “witte

niveaucurve” zichtbaar met daarin de aangebrachte keyframepunten.

8. Door op deze curvelijn of keyframepunt te klikken, kan iedere gewenst wijziging worden aangebracht.

9. Speel het object af en kijk of het naar wens is.

Heel veel succes !!

FriSe

HM-Vegtvander schreef op 29.07.2020 om 08:01 uur

Beste FriSe

Kijk, dat is nu precies de oplossing.

Reuze bedankt.

Geen moeilijke poespas, maar gewoon zoals elke andere toepassing.

Ik snap niet dat dit zo weggestopt moet zitten en dat er niets (goed) over gedocumenteerd is. Ook niet in de handleiding of op het internet.

Maar nogmaals: Dank.

Hopelijk hebben meerdere mensen hier iets aan.

gr.

henk van der vegt

mi-bo schreef op 29.07.2020 om 09:16 uur

@HM-Vegtvander

Beste Henk,

dit is een positief bericht dat uitleg van Frise voor U de oplossing is waar U iets aan heeft

Gisteren had Forumlid Hageman ook een Keyframe vraag op het Forum en heeft deze uitleg op YouTube gevonden

Misschien iets voor U om op te slaan onder favorieten( het is wel in het Duits )

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

M.vr.gr

Michael