Melding encoderen mislukt

Hobbyist schreef op 17.09.2012 om 17:34 uur

Ik heb problemen met het branden naar DVD. Ik werk met het programma foto's op DVD mx de luxe, een aantal weken geleden heb ik versie 10 als trial gedownload maar hiermee lukt het branden ook niet, toen heb ik uiteindelijk gisteren versie 11 gekocht.

Er komt een melding in beeld dat het encoderen is mislukt. Een aantal tips en trucs heb ik al opgevolgd, zo heb ik smart rendering al uit gezet, ik heb het bestand geexporteerd als magix video en het dan geprobeerd, alleen dan blijft er maar 3 minuten over....

Het bestand bestaat uit foto's en filmpjes met daaronder muziek, het programma geeft aan dat er 848 foto's gebruikt zijn en er is genoeg beschikbare ruimte op de dvd. 

Besturingsprogramma is windows xp.

Iemand met suggesties? Ze zijn van harte welkom! Alvast bedankt!

Reacties

RiViS schreef op 17.09.2012 om 19:36 uur

Ik meen dat dit programma problemen kan geven als je in één film meer dan 100 foto's opneemt. Jij noemt een aantal van maar liefst 848, dat is dan als het ware vragen om moeilijkheden...

Ik zou je adviseren om de foto's te verdelen over meerdere films, zodanig dat elke film minder dan 100 foto's bevat.

Op die manier wordt het kijken naar de film(s)  waarschijnlijk ook een minder zware opgave. Ik moet er niet aan denken dat ik bij iemand 848 foto's achter elkaar zou moeten bekijken, maar ja, smaken verschillen....

groet,

Rijk

Hobbyist schreef op 17.09.2012 om 20:18 uur

Ik meen dat dit programma problemen kan geven als je in één film meer dan 100 foto's opneemt. Jij noemt een aantal van maar liefst 848, dat is dan als het ware vragen om moeilijkheden...

Ik zou je adviseren om de foto's te verdelen over meerdere films, zodanig dat elke film minder dan 100 foto's bevat.

Op die manier wordt het kijken naar de film(s)  waarschijnlijk ook een minder zware opgave. Ik moet er niet aan denken dat ik bij iemand 848 foto's achter elkaar zou moeten bekijken, maar ja, smaken verschillen....

groet,

Rijk

Dank je wel voor je reactie Rijk.

Ik begrijp dat andere mensen het misschien niet leuk vinden om een film te kijken van 848 foto's maar ik maak de film niet voor anderen :) en ja, smaken verschillen dus inderdaad :)

Bedankt voor je reactie, heb het programma hier speciaal voor gekocht, dus dat is echt heel jammer, als dit vragen om moeilijkheden is.Ben er weken mee bezig geweest....dus nu dan film maar in kortere stukken maken en dan nog eens proberen....

Fijne avond!

bobbiaan schreef op 20.09.2012 om 12:36 uur

Beste....,

Ja, smaken verschillen. Maar als videoeditter is het verhaal van Rijk toch een aanrader. Met het programma wat je nu hebt kan je heel leuke Slide Shows maken( met het advies van de maker van het programma om niet meer als 99 foto's in deSS te gebruiken). Je kan wel meer SS op één DVD aanmaken.

Dat de trial versie niet werkte komt omdat in een trial niet alle functies werken. Na aankoop komen die met een code die je toe gestuurd krijg wel werkend. Als je de trial hebt kan je toch zien welke adviezen er zijn om het programma te gebruiken.

Maar, ik heb een alternatief voor je en dat is om een Video bewerkings pakket te kopen, daarin kan je wel die grote hoeveelheid foto's gebruiken. Op dit moment zou Video de Luxe 2013 classic het programma zijn.

Suc6

Bobbiaan

Hobbyist schreef op 20.09.2012 om 18:01 uur

Beste....,

Ja, smaken verschillen. Maar als videoeditter is het verhaal van Rijk toch een aanrader. Met het programma wat je nu hebt kan je heel leuke Slide Shows maken( met het advies van de maker van het programma om niet meer als 99 foto's in deSS te gebruiken). Je kan wel meer SS op één DVD aanmaken.

Dat de trial versie niet werkte komt omdat in een trial niet alle functies werken. Na aankoop komen die met een code die je toe gestuurd krijg wel werkend. Als je de trial hebt kan je toch zien welke adviezen er zijn om het programma te gebruiken.

Maar, ik heb een alternatief voor je en dat is om een Video bewerkings pakket te kopen, daarin kan je wel die grote hoeveelheid foto's gebruiken. Op dit moment zou Video de Luxe 2013 classic het programma zijn.

Suc6

Bobbiaan

Beste Bobbiaan,

Bedankt voor je reactie, ik neem aan dat Rijk en jij al heel wat ervaring hebben op het gebied van videoeditten, ik dus niet. Ik heb dan ook nergens kunnen vinden in de trial dat er een max van 100 foto's aan een slideshow zat. Bedankt voor je tip van nog een ander programma maar helaas heb ik geen geldboom in de tuin ;) Ik ga gewoon opnieuw beginnen en dan verschillende delen maken, dan hoop ik dat ik evengoed een film bij elkaar krijg met een menu.Je reactie komt een beetje op me over dat ik een domme vraag heb gesteld omdat ik had kunnen zien dat er adviezen werden gegeven in de trial, die heb ik dan echt gemist en dat in een trial niet alles werkt dat vind ik logisch, alleen was het voor mij wel even een teleurstelling, dus als je me kunt zeggen waar ik het adives van de maker kan vinden,dan kom ik misschien nog wel achter meer tips en trucs.

Alvast een fijne avond,

Groet!

bobbiaan schreef op 20.09.2012 om 19:17 uur

Hallo hobbyist,

In het programma is een rolmenu onder HULP, daar vind je het handboek van het programma. Verder vind je daar inleidende video's die je aardig op weg helpen. Veel plezier met het programma en ik ben overtuigd dat je gaat waarderen.

Mvg

Bobbiaan

RiViS schreef op 21.09.2012 om 11:25 uur

Ik heb dan ook nergens kunnen vinden in de trial dat er een max van 100 foto's aan een slideshow zat. ...

.....Je reactie komt een beetje op me over dat ik een domme vraag heb gesteld ....

.....als je me kunt zeggen waar ik het adives van de maker kan vinden,dan kom ik misschien nog wel achter meer tips en trucs.

Ik zal je even op weg helpen: Ga naar Hulp en kies dan het Tabblad Zoeken. Vul daar als zoekterm in: 99 en klik dan op Onderwerpen. Nu krijg je 6 resultaten te zien en die kun je lezen door er op te dubbelklikken.  Met name onder Menuweergave en onder Diskopties staat wat geschreven over die maximaal 99 foto's. Als je daarna wilt weten wáár dit precies staat in Hulp, dan klik je op de tab Inhousiopgave.

En eh, domme vragen komen we hier eigenlijk nooit tegen, wel soms domme antwoorden, dus schroom niet om je vragen te stellen (ik denk dat Bobbiaan dat wel met me eens zal zijn)

groet,

Rijk