muziek

Kerk schreef op 04.10.2014 om 15:20 uur

Hallo, ik heb video deluxe 2014 en heb muziek onder film gemonteerd. Ik wil graag bij sommige scenes het originele geluid horen en dat de gemonteerde muziek wegebt. Na de scene moet de muiziek weer gewoon instromen. Ik heb inmiddels de audiofunctie gevonden met de volumeverlaging en volume instellen maar wat ik ook doe met db etc de gemonteerde muziek blijf ik er doorheen horen. Wat moet ik precies kiezen om dit voor elkaar te krijgen?

Reacties

h.beckers schreef op 04.10.2014 om 15:54 uur

Beste mener Kerk

dan mor je het het spoor met beeld en muziek even van elkaar losmaken ketting embleem

en op die plaats waar je geen geluid wil hebben of nog zachter kun je op dit gedeelte ook de volume regelen

en dan kun dit spoor weer samenvoegen met embleem ketting

Ik hoop dat je hier wat aan hebt groetjes Henk

Voormalige gebruiker schreef op 04.10.2014 om 16:56 uur

Beste,

U kunt e.a nalezen in handboek.pdf (ga naar hulp) lees dan audiobewerking op blz.169 en verder.

Met de sneltoetsen Ctrl-Shift-V zet u de volumecurve aan. Nu kunt u de lijn bewerken met de muis. Dit vergt wel wat behendigheid. zie voorbeeld.

Succes,

Rob

Kerk schreef op 04.10.2014 om 17:33 uur

Bedankt mannen, ik ga er even op stoeien. Ik heb ook allemaal kleine dunne verticale filmlijntjes (in mekaar gevouwen zeg maar) die ik weer naar gewoon beeld wil hebben. Dat de sporen weer normaal zijn zeg maar. Hebben jullie daar ook nog een tip voor?

Alvast bedankt.

Voormalige gebruiker schreef op 04.10.2014 om 23:01 uur

Beste,

Klik met linkermuisknop  

en da op:

succes,

Rob

mi-bo schreef op 05.10.2014 om 11:57 uur

Beste Kerk,
een aanvulling op goede antwoord van Robvroe1
wit en groene lijn kunt u weg halen door er op te klikken en dan gaat er een scherm open en vinkje verwijderen,
wat betreft originele geluid en bij gevoegde geluid, kunt u het beste gebruik maken van een hooft telefoon.
klik aan de rechter zijde de geluidmixer aan, kijk bij het afspelen welke sporen geluid leffel op en neer gaat klik deze aan met auto en u gaat nu luisteren wanneer het originele geluid harder moet zijn en daarna toegevoegd geluid is dit klaar speel het geheel af en Uw vraag is beantwoord,
succes met Uw hobby
Michael