Reacties

mi-bo schreef op 31.08.2020 om 20:36 uur

@djdehaan

Beste,

U heeft toch in Video Effecten Chroma-keyen staan.

beeld moet wel geactiveerd zijn

Sc6

M.vr.gr

Michael

Forum Moderator

djdehaan schreef op 31.08.2020 om 20:57 uur

Dank voor je reactie. Zeker, die ken ik. Maar de chroma van NewBlue werkte (op die content) beter. Ondertussen doet hij het overigens. Na de upgrade naar versie 2021 staan alle effecten in het menu, maar doen ze het niet. Ik moest ze eerst opnieuw downloaden en installeren via de optie in datzelfde menu. Nu doen ze het wel.

Deze iconen laten overigens na installeren zien dat dat gedaan is, maar na opnieuw opstarten dat ik ze moet downloaden (als in plaatje), maar dat zijn ze nu al wel en Chroma van NewBlue werkt nu weer. Ook doet Titler EX het niet meer, alleen nog Titler Pro Express. Maar ja, die gebruikt mijn film niet... Daarom ben ik altijd zo bang om te upgraden...

Versie is ook geen microseconde sneller...

djdehaan schreef op 31.08.2020 om 21:22 uur

Ow, te vroeg gejuicht. Precies dezelfde film doet het stukje Chroma van NewBlue nu niet meer. Zomaar. Als ik het effect verwijder, zie ik de foto. Als ik het effect toepas, zie ik alleen de achtergrond. Ongeacht instellingen van de Chroma en waar ik anders de preview zie van de Chroma.

Bol schreef op 31.08.2020 om 23:55 uur

Hallo Dirk Jan,

Na het updaten van VDL 2020 naar VDL 2021 hoeft u de plug-in NewBlue Elements 3 overlay niet opnieuw te installeren.

Om NewBlue Elements /Chroma key te kunnen gebruiken, dan moet u het filmfragment activeren en klik op: Chrome Key Pro. zie afbeelding.

Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

djdehaan schreef op 01.09.2020 om 08:59 uur

Hallo Rob, dank je voor je reactie. Maar dat deed het dus niet. Toen heb ik het (opnieuw) geïnstalleerd, toen werkte het wel maar slechts van korte duur. Nu werkt het weer niet. Ik doe precies (al jaren) wat je beschrijft. Ook de instellingen verschijnen in het vak rechts, maar in de preview is het geselecteerde object voortdurend en ongeacht enige instelling 100% transparant/onzichtbaar.

Bol schreef op 01.09.2020 om 22:55 uur

Hallo Dirk Jan,

Hebt u al eens alle plug-ins opnieuw laten scannen?

Wat u ook eens zou kunnen proberen is om de lokale store-inhoud te wissen. Als u dit doet wordt alles weer opnieuw ingelezen.

Succes,

Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

djdehaan schreef op 01.09.2020 om 23:31 uur

Ik wordt hopeloos van Magix VDL 2021. Ik krijg NewBlue Chroma key en de andere effecten niet aan de praat. Ik heb vanavond alles van Magix verwijderd, dus alle software en ook alles van NewBlue. Daarna een volledige fresh install gedaan. Ik krijg dan ongeveer dit in de tab effecten (dus al diverse NewBlue filters die het ook doen)

Ik installeer vervolgens de 3 te installeren extra pakketten. Dat lukt, alhoewel ik wel de opmerking krijg dat OpenGL Video Editor voorkomt dat bestanden worden gekopieerd. Ik druk dan telkens op Retry, maar hij gaat alleen verder als ik VDL zelf afsluit én een Magix proces op de achtergrond ook sluit. Daarna gaat hij bij Retry door en installeert succesvol. Maar bij opstarten VDL is er niets veranderd...

Inderdaad doe ik dan SCAN, zoals Rob ook suggereert. Dan zegt hij: 50 ofzo nieuwe plugins gevonden, zichtbaar na opstarten. Helaas is na opstarten geen enkele verandering zichtbaar.

Heeft iemand nog een idee?

Bol schreef op 02.09.2020 om 11:22 uur

Hallo Dirk Jan,

Volgens mij is er iets aan de hand met OpenGl Video Editor, want u moet steeds op Retry klikken om door te gaan. Ik ben wat gaan Googelen en stuitte op deze link. Misschien is dit de oplossing: https://www.magix.info/nl/forum/error-can-t-find-the-name-of-intel-icd-opengl-driver--1190349/#ca1369506

Succes,

Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 02.09.2020, 11:23, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

djdehaan schreef op 03.09.2020 om 21:38 uur

Ondertussen heb ik wederom alles van Magix verwijderd, echt alles, inclusief het register en alles van de harde schrijven. En opnieuw geïnstalleerd. Als eerste valt op dat na de kale installatie er geen enkel effect (behalve die van Magix zelf) in het menu staan. Daarna: alle 3 de NewBlueFX paketten lijken goed te installeren. Alleen zijn er nu minder effecten dan eerst. Bijvoorbeeld: NewBlue Chroma Effect zit er niet tussen. En ook de NewBlueTitler zit er niet bij. Klopt dat, zitten die niet bij de 2021 versie?

mi-bo schreef op 03.09.2020 om 22:32 uur

@djdehaan

Beste Dirk Jan.

New Blue fx pakketten zijn verkregen uit Partnership die zijn origineel niet van MAGIX.

Als U een vorige versie van MAGIX op Uw Pc heeft staan en een upgrade koopt en er zit/ten extra pakketten bij kunt U deze downloaden en wat al op de Pc staat blijft dan staan.

Installeer U een geheel nieuweigen versie en is het oude verwijderd zal wat bij de vorige versie was er niet meer bij zijn (extra wat nu bij aankoop nieuw pakket is kan best over een maand wanneer nieuw is verwijderd er niet meer bij zitten)

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Sc6

M.vr.gr

Michael (FM)

Bol schreef op 03.09.2020 om 22:34 uur

Hallo Dirk Jan,

Ga naar: https://newbluefx.com/account/ . U kunt hiervandaan uw verkregen NewBlue programma's downloaden en installeren buiten Magix om. Als u deze geïnstalleerd heeft, dan moet u een scan opdracht geven in Magix Video Deluxe. Ik spreek de wens uit dat u mij nog kan volgen.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

djdehaan schreef op 03.09.2020 om 23:13 uur

Dag Rob en Michael,

Ik kan jullie helemaal volgen. Ik weet dat NewBlue niet Magix is. Ik heb dus, omdat Magix VDL 2021 er niet meer wijs uit werd, alles verwijderd en alleen 2021 opnieuw geinstalleerd.

Ik kwam er ook achter dat er inderdaad een inlog is bij NewBlue. Daar staan nu:
-ColorFast2 -> die kan ik downloaden en installeren, maar daarmee komt er geen effect bij (nadat ik Scan heb gedrukt)
-Elements 3 Overlay -> die zit bij VDL2021
-Filters 5 Ultimate -> die zit bij VDL2021
-Stylizers 5 Imagine -> die zit bij VDL2021
-Titler Pro Express for Magix

Aha, die laatste is dus een mooie aanvulling. Helaas zit daar geen download bij. Zucht. Ik kan ook nergens op de site van NewBlue een download vinden. Ik zie hem wel bij jou Rob erbij staan, heb jij een installer? Ik heb een licentiecode.

En, in welk NewBlue pakket zit het Chrome effect? Want die heb ik dus nu ook niet meer.

Bol schreef op 04.09.2020 om 10:56 uur

Hallo Dirk Jan,

In welk NewBlue pakket Chrome effect zit, dat kan ik (nog) niet achterhalen. Volgens mij, zit Chrome Key Pro in een van deze twee pakketten: "Elements 3 overlay of Elements 3 ultimate"

Deze kan ik gewoon downloaden vanaf: https://newbluefx.com/account/ 

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 04.09.2020, 11:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

djdehaan schreef op 04.09.2020 om 12:01 uur

Hi Rob,

Ja, die 3 die in VDL2021 zitten kan ik ook downloaden vanaf newblue-account, maar die installeren ook vanaf VDL2021 zelf. Dat is nu met succes gelukt. In de groep NB Elements zit dan bij mij dit:

Chroma zal dan dus in Elements 3 Ultimate zitten en die heb ik blijkbaar eerder wel gehad maar zit nu niet meer in VDL2021. Nog een idee hoe ik die er weer bij kan krijgen?

Bol schreef op 04.09.2020 om 14:53 uur

Hallo Dirk Jan,

Wanneer u NewBlueElements3Ultimate-180730 reeds eerder hebt gehad, dan moet u hiervoor ook een serienummer hebben. Laat mij weten of dat ook zo is.

Ga eens eens naar:

en start de ApplicationManager64.exe op

Groet,
Rob
Moderator / Forumlid

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 04.09.2020 om 15:09 uur

Hallo Dirk Jan,

Nog een aanvulling. Ga ook eens naar: "Hulp / Lokale-store wissen...."

Hebt u ook de Extra inhoud installeren gedaan?

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

djdehaan schreef op 06.09.2020 om 20:26 uur

Ik ziet niet helemaal waarom lokale store wissen helpt? Ik heb helemaal opnieuw geinstalleerd en de store was dus leeg. Ik heb hem daarna weer gedownload wat ik eerder heb gekocht. Ik heb zeker ook de extra inhoud geinsalleerd.

Bol schreef op 06.09.2020 om 20:43 uur

Hallo Dirk Jan,

Soms wil bij mij het nog weleens voorkomen, dat het opstarten van VDL te lang duurt, omdat de Store waarschijnlijk niet goed wordt ingelezen. Wanneer ik lokale store wissen doe, is dit probleem bij mij  in ieder geval opgelost.

groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 06.09.2020 om 23:20 uur

Hallo Dirk Jan,

Hier nog een antwoord uw opmerking: "Ik heb helemaal opnieuw geïnstalleerd en de store was dus leeg" . Dit is correct. De Store wordt bij de eerste keer, als u VDL opstart, opgehaald en uit een database bij Magix en in een map op uw PC gezet.

Groet,

Rob

aanvulling: 06-09-2020 om 23:27uur

Laatst gewijzigd door Bol op 06.09.2020, 23:26, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-