Reacties

Bol schreef op 30.09.2020 om 14:20 uur

Hallo Adri,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Allereerst even dit. Een Magix Video Projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen en is alleen afspeelbaar binnen Magix Video Deluxe.

Om een filmpje te exporteren als bv een Mp4 of een AVI bestand, doe dan het volgende:  

• zet uw MVP-projectbestand op de tijdlijn
  • ga naar bestand / film exporteren / video als bv. Mpeg-4 
  • u kunt nu een keuze maken hoe u het wilt exporteren
  • klik op OK
  • het MVP-project bestand wordt geëxporteerd naar de opgegeven specificaties

Succes,
Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

adri-h schreef op 01.10.2020 om 08:06 uur

Beste Bol,

Dank voor uw advies.

Ik laad het filmpje met beelden (echter bij het afspelen komen de aangebrachte titels niet in beeld) en ga het filmpje dan exporteren met de extensie .mpeg4

Ik krijg na de opdracht voor exporteren de mededeling dat er gedeelten in dit filmdeel zijn gevonden die geen beeld- of filmmateriaal bevatten. Ik heb gisteren toch dit filmpje geëxporteerd als .mpeg (dat duurde vele uren) en toen ik het afspeelde zag ik alleen zwart beeld met wel de titels die ik in dat filmpje heb aangebracht, maar dus zonder de filmbeelden.

Wat is er aan de hand of wat doe ik verkeerd?

Groet,

Adri

Kees-Haremaker schreef op 02.10.2020 om 00:55 uur

Beste Adri, waarschijnlijk zitten er gaten tussen de clips
Mvg Kees

Bol schreef op 02.10.2020 om 11:40 uur

Hallo Adri,

U schrijft: "Ik krijg na de opdracht voor exporteren de mededeling dat er gedeelten in dit filmdeel zijn gevonden die geen beeld- of filmmateriaal bevatten". Deze melding kan wel eens kloppen, want u mist beeldmateriaal. U schrijf ook: " toen ik het afspeelde zag ik alleen zwart beeld met wel de titels, die ik in dat filmpje heb aangebracht, maar dus zonder de filmbeelden".

Voor zover ik het nu kan beoordelen, is de export van uw MPEG-4 export weldegelijk geslaagd. Alleen uw tekst staat niet op de juist plaats. U hebt de tekst waarschijnlijk na het beeldmateriaal op de tijdlijn gezet (spoor 1). U krijgt dan een zwartbeeld met uw eigen gemaakte tekst. U moet uw tekst altijd onder het beeldmateriaal plaatsen, meestal is dit spoor 3
zie afbeeldingen

Goed

Fout

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.10.2020, 11:46, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

adri-h schreef op 02.10.2020 om 16:10 uur

Beste Rob en Kees,

Dank voor uw reacties.

- In het door mij gemaakte filmpje krijg ik bij het afspelen (rechts boven in de onderbalk) bij het meest linker keuzevakje (Storyboard-modus) alleen de filmbeelden te zien met geluid.

- Als ik kies voor "Tijdlijn-modus" dan zie ik dat er vier sporen zijn gebruikt waarvan spoor 3 en 4 voor de ingevoegde teksten. In spoor 2 (het geluidsspoor) is sowieso niets te zien; dat was van begin af het probleem, waardoor ik de geluidssterkte e.d. niet kan bijstellen.

Bij het afspelen in de Tijdlijn-modus (met meerdere sporen) zie ik alleen zwart beeld met daarin de teksten verschijnend en zonder geluid.

Hoe krijg ik zowel de filmbeelden als de ingevoerde teksten te zien bij het afspelen en kan ik ook het geluidsspoor zien om het geluid zelf bij te kunnen stellen en hoe kan ik het bewerkte filmpje (inclusief alles, dus: met beelden, ingevoerde teksten en het (bewerkte) geluid) voordat ik het programma afsluit dan exporteren naar b.v. de extensie .mpeg4?

Met vriendelijke groet,

Adri

Bol schreef op 17.10.2020 om 16:23 uur

Hallo Adri,

Sorry voor de late reactie.

In beginsel reserveer Video Deluxe de sporen als volgt:

• spoor 1 voor filmfragmenten
  • spoor 2 voor audio / geluid
  • spoor 3 voor tekst

U schrijft: "In spoor 2 (het geluidsspoor) is sowieso niets te zien; dat was van begin af het probleem, waardoor ik de geluidssterkte e.d. niet kan bijstellen." Dit komt, omdat deze bij de programma-instelling standaard ingesteld staat om Video / audio op een spoor te zetten.

Druk op "Y" en klik op het tabblad Video/audio en haal het vinkje weg bij Video/audio op één spoor en uw probleem is opgelost.

Groet, Rob

PS. uw tekst probleem zal ik op een later tijdstip beantwoorden.

PC -1-

PC -2-

adri-h schreef op 18.10.2020 om 07:45 uur

Beste Rob,

Dank voor uw reactie. Ik heb mijn filmpje geïmporteerd, op de "Y" geklikt en het vinkje weggehaald bij 'Video / Audio op één spoor'. Bij mij verschijnt nog steeds geen geluidsweergave in spoor 2. De titels staan op plekken waar ik ze niet heb aangebracht in de film; het afspelen begint met zwart beeld en dan komen één voor één de titels over het getoonde zwarte beeld tevoorschijn.

Ik begrijp hier helemaal niets meer van. Vele weken werk (zeer vele weken werk) leveren dit zeer slechte resultaat op!

Wat doe ik verkeerd?

Met vriendelijke groet,

Adri Huijgens

Bol schreef op 18.10.2020 om 09:58 uur

Hallo Adri,

Als uw een eerder gemaakte MVP-projectbestand op de tijdlijn zet, dan zal er, toen er nog wel een vinkje stond bij "Video/audio op één spoor", geen audio op spoor 2 worden weergegeven. Dit komt omdat uw MVP-projectbestand uw eerder instellingen onthoudt.

De oplossing is als volgt:

• zet een MVP-projectbestand op de tijdlijn
  • selecteer alle filmfragmenten op spoor 1
  • klik met op de rechtermuis op spoor 1
  • Kies uit het pop-upmenu Audiofuncties "Video/audio op aparte sporen" (sneltoetsen Crtl+H)

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.10.2020, 10:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.10.2020 om 11:56 uur

Hallo Adri,

Wat betreft uw tekst probleem, daar kan ik helaas geen eenduidig antwoord opgeven. Ik zou achter uw PC moeten plaatsnemen om te zien wat u fout doet. Want zo te zien plaatst u de teksten op de verkeerde plaatsen op de tijdlijn. Mijn advies, download en lees eens de gebruiksaanwijzing die te downloaden is via hulp

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.10.2020, 11:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.10.2020 om 12:27 uur

@adri-h

Beste Adri,

De topic een beetje gevolgd, misschien heeft U iets aan deze uitleg,

met Alt+ 1 t/m 5 en daarna Ctrl + Alt + 6 kunt U de tijdlijn langer en korter maken

normaal

1minuut

op 10 minuten hier kunt U niet zien wat er allemaal op de tijdlijn staat hier kunt U zien dat de tekst wel onder beeld staat, en een open gat tussen project 1 en 2 , wat dan zwart zal zijn, en veel reken kracht kost, geen beeld moet ook berekend worden, als U een mpeg4 gaat maken dan wordt ook aangegeven als er openstukken zijn,die kunt U sluiten, door een stap terug te gaan in het proces en als dit niet de bedoeling is wordt dit in het proces mee berekend.( en dit kost veel tijd en reken werk/kracht )

een kleine compilatie gemaakt, zoals ik het zou doen

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7508249/

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael/ Forum Moderator

mi-bo schreef op 18.10.2020 om 13:08 uur

@adri-h

Beste Adri,

nog een kleine aanvulling, om na het opslaan van MVP bestand later beeld en geluid op 2 sporen te krijgen.

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7508253/

Sc6

M.vr.gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 18.10.2020 om 17:23 uur

Hallo Adri, zie het plaatje de commandolijn rechts onder in de arranger klik op het knopje waar de pijl bij staat
dan zitten alle clips in het zichtbare deel en dan kan je kijken of er geen gaten inzitten.
En je weet dat alle clips te zien zijn

Sucses
Mvg Kees

adri-h schreef op 19.10.2020 om 17:18 uur

Beste Rob, Michael en Kees,

Hartelijk dank voor jullie bijdragen.

Ik heb jullie adviezen opgevolgd, ze zijn zeer verhelderend.

Ik zie nu dat ook op spoor 3 en 4 geluidsopnamen staan; hoe kan ik deze op de sporen 3 en 4 wissen zonder de bijbehorende beeldopname (in spoor 1 en het geluidsspoor 2) te wissen?

Opmerking: ik ben in 2015 en 2016 bezig geweest met Magix Video DeLuxe en toen leek alles vanzelf te gaan. Nu, inmiddels bijna 3 jaar geleden nadat mijn echtgenote is overleden, lijkt het alsof de geïmporteerde filmbeelden na het bewerken ervan en na het opslaan er ineens anders uitzien als ik dit opgeslagen filmbestand open. Ik heb geen idee hoe dit is gebeurd, maar zo lijkt het alsof alle ingestoken tijd leidt tot een project met allerhande problemen.

Ik ben heel erg blij met jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Adri Huijgens

mi-bo schreef op 19.10.2020 om 17:31 uur

@adri-h

Beste Adri,

van mijn kant gecondoleerd met het verlies van Uw dierbare.

Fijn te lezen dat een en ander wat duidelijker is geworden.

zet op spoor 1 & 2 een slotje dicht ( wat nu open staat door er op te klikken ) zoals in de PNG en U kunt zonder problemen geluid verwijderen van spoor 3 & 4

Sc6

M.vr.gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 20.10.2020 om 00:48 uur

Hallo Adri, je kan de geluidsbestanden alleen maar weg halen als je een filmclip selecteert

en dan op het open kettingschakeltje klikt waardoor het geluidsbestand los komt van het videogedeelte, waarna je het kan deleten
de pijl op de M van het geluidsspoor kan je ook aanklikken zodat het geluid niet meer te horen is
en ook niet mee gexporteerd wordt
Mvg Kees

adri-h schreef op 20.10.2020 om 10:31 uur

Beste Michael en Kees,

Ik heb de geluidsfragmenten op de sporen 3 en 4 gewist.

Als ik de film nu wil bekijken, krijg ik alleen zwart beeld en ook zonder geluid.

Op één of andere wijze zie ik de toegevoegde teksten niet meer (de tekst bovenaan of in het midden van het beeld stond op spoor 3 en de tekst onder in beeld stond op spoor 4). De door mij in de film geprojecteerde teksten waren eerst niet meer in de film te zien maar waren op een zwart deel (zonder beeld en geluid) vóór de film geplaatst. Nu zijn deze teksten ook verdwenen maar er bevindt zich nu een zwart deel (gedurende een dikke halve minuut) voor het filmbeeld met bijbehorend geluid begint zonder dat er iets op de sporen staat.

Vragen:

- Hoe kan ik dit zwarte deel voordat de filmbeelden komen verwijderen, oftewel: hoe krijg ik de filmbeelden en het bijbehorende geluid gewoon bij startpunt 0?

- Hoe krijg ik de film weer te zien en het bijbehorende geluid te horen?

- Hoe krijg ik tekst in de film die dan ook op de door mij aangegeven plaats blijft en ook zo wordt opgeslagen?

Ik vraag mij af wat ik verkeerd heb gedaan, waardoor deze situatie zo is ontstaan en is opgeslagen.

Met vriendelijke groet,

Adri Huijgens

mi-bo schreef op 20.10.2020 om 10:52 uur

@adri-h

Beste Adri,

hier een klein filmpje hoe U gaten kunt sluiten

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7487901/

Sc6

Michael

Bol schreef op 20.10.2020 om 15:12 uur

Beste Adri,

Zoals ik reeds eerder als antwoord heb gegeven, zou ik achter uw PC plaats moeten nemen, om al uw problemen te kunnen oplossen. Daarom mijn welgemeende advies om uw project geheel opnieuw samen te stellen, met gebruikmakend van al de antwoorden, die door ons als forumleden zijn aangedragen. 

Ik wens u heel veel succes, wat u beslissing ook is. 

Rob
Moderator / Forumlid

PC -1-

PC -2-